Конспект уроку Казка вчить ( урок – казка для учнів 2 класу) - Літературне читання 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Літературне читання 2 клас

Конспект уроку Казка вчить ( урок – казка для учнів 2 класу)

Голімбієвська А.А.
вчитель початкових класів
ЗШ І-ІІІ ст. смт. Салькове
Гайворонського району
Кіровоградської області

Казка вчить
( урок – казка для учнів 2 класу)
Матеріал уроку: українська народна казка «Горобець та билина».
Мета і завдання: поглибити знання дітей про казку як вид усної народної
творчості, вчити визначати головну думку твору,характеризувати
головного героя, визначати розвиток подій; формувати навички
правильного виразного читання, читання в особах; виховувати
дружелюбність.
Обладнання: таблиці для розчитування, схема змісту казки, зображення, маски героїв казки, «пір’їнки» з написами рис характеру героя, схема написання характеристики горобчика.
Хід уроку:
І. Організація класу до уроку
Час уроку вже настав,
Не лінуйтеся, будь ласка,
Бо у нас є безліч справ
Поспішає в гості … (казка).
Звучить мелодія передачі «В гостях у казки» Володимира Дашкевича.
- Сьогодні на нас чекає світ казки.
ІІ. Мовна розминка
1. Чистомовка
За-за-за – замекала … (коза).
Ець-ець-ець – тут з’явився … (горобець).
Ець-ець-ець – він удалий … (молодець).
Онь-онь-онь – розпалили ми (вогонь).
Ди-ди-ди – принеси мені … (води).
Ди-ди-ди – ну мерщій іди … (сюди).

2. Розчитування за таблицею складів
(Склади діти по черзі читають питально, пошепки, радісно, як «лисичка», як «зайчик», як «ведмідь»).
3. Гімнастика для очей
«Маятник» - рух очей вправо, вліво.
«Стовпчики» - рух очей вгору, вниз.
«Катаємо м’ячики» - по колу вправо, вліво.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Який розділ опрацьовуємо?
- Які бувають казки за авторством?
- Як кажуть про людину, яка пише казки?
- Про що головне завжди йдеться в казках?
- Який вид казок ми розглядаємо?
2. Робота з прислів’ями.
- Поясніть зміст кожного з прислів’їв:
• Казки маленькі, а розуму в них багато.
• Казка вигадка та в ній щось повчальне розумій.
(Прислів’я записані на дошці.)
ІУ. Робота над новим матеріалом
1. Повідомлення теми, мети уроку
- Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над українськими народними казками. А герої нашої наступної казки перед вами. (Демонстрація зображень кози, горобця, вовка, билини…)
- Хто ж це?
- І не тільки їх ми сьогодні зустрінемо, адже ми працюватимемо творчо над розвитком подій.
2. Виразне читання казки вчителем
(Учні слухають казку не до кінця, а лише уривок.)
- Послухайте уважно уривок казки і придумайте продовження.
3. Перевірка первинного сприймання
- Хто головний герой казки?
- Що ви можете про нього сказати?
4. Словникова робота
Тлумачення слів: шуліка, довбня, воли, билина.
5. Повторне читання казки вголос учнями, та уже із закінченням.
(Читання методом «шторки», «указки».)
У. Фізкультхвилинка
Летів горобчик,
Сів на стовпчик,
Зернинку склював
Й далі пострибав.
(Діти імітують рухи та дії горобця.)
УІ. Продовження роботи над казкою
1. Вибіркове читання
- Зачитайте звернення горобця до билини.
- Знайдіть звернення горобця до кози.
- Зачитайте репліки горобця до вовка, до людей.
2. Робота над схемою, вміщеною на форзаці підручника
- За схемою відтворіть подальший розвиток подій казки.
3. Складання характеристики горобця
- Яким ви уявляєте горобця на початку казки, а яким – наприкінці?
(Діти вибирають «пір’їнки», на яких записані риси характеру горобчика: на початку казки і в кінці. Пір’їнки приклеюють на портрет горобчика. Зліва – яким був головний герой, справа – яким став.
Після цього складають характеристику героя за схемою:
Я (який?) _____________ горобчик.
Я не люблю ________________ .
Мені подобається (що робити?) ______________ ?
Я хочу ______________________ .)
4. Читання казки в особах
5. «Крісло автора». Творча робота «Що і чому змінили б?»
УІІ. Підсумок уроку
- Чи подобається вам горобець?
- Що б ви порадили птахові?
- Чого вчить ця казка?

Список використаних джерел
1. Журнал «Розкажіть онуку». – Серпень 15-16. 2011
2. Журнал «Розкажіть онуку». - Жовтень 10.2014
3. Підручник «Літературне читання» 2 клас / В.Науменко.- К. «Генеза», 2012
4. Методичні рекомендації щодо проведення уроків читання
5. Літературне читання. Конспекти уроків. 2клас
6. Матеріали конкурсу «Учитель року – 2008»




[/u][/i][/b]

Категорія: Літературне читання 2 клас | Додав: ПростоАлла (29.11.2014) | Автор: Голімбієвська Алла E
Переглядів: 1834 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: