Урок 5. Хто головний? (комп"ютерні програми) - Інформатика 2 кл (Ломаківська) - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Інформатика 2 кл (Ломаківська)

Урок 5. Хто головний? (комп"ютерні програми)

Урок 5. Хто головний?

Цілі:
-  навчально: сформувати поняття комп'ютерної програми; формувати
вміння застосовувати раніше набуті знання; 
-  розвивальна: розвивати логічне мислення; активізувати пізнавальну
діяльність учнів; 
-  виховна: формувати вміння організовувати своє робоче місце і роботу
на уроці. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
 
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Учитель готує картки із зображенням пристроїв комп'ютера і показує їх по черзі учням. Учні мають назвати пристрій, визначити, чи належить він до пристроїв введення чи виведення інформації, та обґрунтувати відповідь.
Картки: монітор, миша, клавіатура, модем, принтер, планшет, системний блок, навушники.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Робота всіх частин комп'ютера і пристроїв була б неможлива без спеціально написаних програм. Комп'ютер працює за вибраною користувачем програмою. Програми створюють за допомогою «комп'ютерних* мов, які називають мовами програмування, їх вивчатимемо в старших класах.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з поняттям «програма», яке зустрічатиметься упродовж вивчення всього курсу інформатики.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Самостійне опрацювання підручника
§5.
Розповідь учителя
— Комп'ютерні програми можна розділити на види і типи. За типами програми діляться на обов'язкові, або системні і прикладні. До обов'язкових програм належать ті, без яких комп'ютер буде купою мертвого заліза. Програмами такого типу є операційні системи, або оболонки, утиліти і тести. Операційну систему інколи навіть називають «душею» комп'ютера.
Решту програм створюють так, щоб вони були сумісні з операційною системою. Тобто програми повинні «говорити» однією мовою. Утиліти призначені для покращення роботи комп'ютера. А тести дозволяють з'ясувати можливості як програмного забезпечення, так і всіх пристроїв комп'ютера. Отже, системні програми обслуговують комп'ютер і дозволяють спілкуватися з ним.
Прикладні програми створюють для користувачів. Програмісти пишуть їх так, щоб зробити програми найбільш зручними і надійними. У процесі користування програмами постійно з'являються якісь неточності й помилки. Під час розробляння нових версій програм їх намагаються ліквідувати. Прикладних програм велика кількість, яку можна розділити на офісні, мультимедійні, професійній загальноосвітні. До офісних належать текстові редактори, бухгалтерські і фінансові програми, а також програми для роботи в інтернеті.
До мультимедійних належать програми для оброблення і створення зображень, для роботи зі звуком, а також для перегляду фільмів і програвання музики. Професійні програми не розглядатимемо, оскільки ви навряд чи зіткнетеся з ними, поки не закінчите школу. А ігрові й навчальні програми вам або вже добре знайомі, або ви незабаром з ними ознайомитеся.
V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Робота з підручником
§ 5, № 1-3.
Виконання логічних вправ
Вправа 1. Запишіть у порожні клітинки числа, яких не вистачає. Підказко: на даху число, яке дорівнює сумі цифри та кількості крапок.
Вправа 2. Закінчіть записи:
40-5>40... 20 +9 < 20 + ...
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! 
Прилетіли дві сороки.
Прискакали жабенята. 
Стали у танку кружляти. 
Прибігла лисонька — 
Заграла на скрипочці. 
Скре-ке-ке, ква-ква-ква! 
Щоб спочила голова.
VII.  ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК Практичне завдання
Учитель нагадує дітям правила техніки безпеки і пропонує виконати практичне завдання на комп'ютері. Можна запропонувати виконати вправи з курсу «Сходинки» (Збери малюнок), «Скарбниця знань», серія «Пізнайко» (на вибір учителя).
Релаксація
Гімнастика для очей
У середньому темпі виконати 3-4 кругових рухи очима в правий бік, стільки ж — у лівий. Розслабивши очні м'язи, подивитися вдалечінь — на рахунок 1—6. Повторити 1-2 рази.
VIII.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Фронтальне опитування
1.  Чи сподобалося вам на уроці?
2.  Що нового ви дізнались?
3.  Назвіть програми, з якими ви стикалися. Для чого вони були призначені?
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.  Завдання за підручником: § 5, № 4.
2. Додаткове завдання
Розставте числа від 0 до 9 у колах так, щоб стрілка завжди була напрямлена від кола з більшим числом до кола з меншим.
Категорія: Інформатика 2 кл (Ломаківська) | Додав: uthitel (24.09.2014)
Переглядів: 480 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: