Урок 9. Легенди. «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (народна легенда). Українські народні пісні - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 9. Легенди. «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (народна легенда). Українські народні пісні

Урок 9. Легенди. «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (народна легенда). Українські народні пісні

Мета: ознайомити учнів із легендою як жанром усної народної творчості; збагачувати уявлення про народну пісню; ознайомити з легендою про народного героя, гетьмана України; розвивати навички швидкого, виразного, свідомого читання; виховувати любов до народної пісні, почуття гордості за свій народ.

Обладнання: портрет Б. Хмельницького, записи українських народних пісень, картки для розширення поля читання.

Xід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Вдосконалення читацьких навичок

1. Вправляння у читанні прислів’я (зі зміною смислового наголосу).

Козацькому роду нема переводу.

— Поясніть зміст прислів’я.

2. Читання пірамідок слів.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми здійснимо мандрівку у минуле нашого народу. А інформацію про минуле ми можемо черпати з легенд.

Легенди — це народні сказання, невеликі за обсягом твори-розповіді про події, факти, людей, оповиті казковістю. Часто в них йдеться про історичні події чи про життя людей у минулому.

Читання учнями статті «Народні легенди».

— Що нового дізналися ще про легенди як жанр усної народної творчості?

ІV. Робота над легендою «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького»

1. Читання легенди комбінованим способом: вчитель — підготовлений учень.

— Чому хлопчика назвали Богданом Хмельницьким?

2. Словникова робота.

перехрестився

пробирати

розступилися

хміль

неподалік

перемагав

звідки

Хміль — витка рослина.

Палата — великий будинок.

3. Читання легенди учнями мовчки.

— Де відбувалася описана подія?

— Де знайшов дід хлопчика?

4. Робота над змістом легенди з елементами вибіркового читання.

— Як назвали хлопчика? Прочитайте.

— Ким став Богдан Хмельницький, коли виріс?

— Про яке ставлення народу до Богдана Хмельницького свідчить цей твір?

5. Хвилинка ерудита.

— Яке місто в Україні назвали іменем гетьмана?

6. Творча робота.

— Уявіть себе скульптором. Який би ви створили пам’ятник Богдану Хмельницькому? Які слова винесли б на постамент?

V. Робота над опрацюванням українських народних пісень

1. Розповідь учителя.

— Ми, українці, — нація дуже давня. Ми самі створили свою національну культуру. Протягом своєї багатовікової історії наш народ склав безліч казок, прислів’їв, загадок. А особливо багато пісень — їх понад 200 тисяч!

Ось сьогодні ми ознайомимося з деякими із них.

Першими піснями, які чули ви від своїх матусь, були колискові.

А які колискові пісні ви знаєте?

2. Опрацювання пісні «Стоїть явір над водою».

1) Слухання пісні.

— Про кого ви почули пісню? Про які часи в ній ідеться? Хто її герой?

2) Словникова робота.

Завдання. Дібрати тлумачення слів і з’єднати стрілочками.

3) Cамостійне читання пісні учнями.

4) Читання пісні вголос за строфами.

5) Робота над ілюстрацією.

— Яким зображено козака? З чого видно, що кінь вороненький — його бойовий і вірний товариш?

3. Опрацювання пісні «Котився віночок по полю».

Самостійне читання пісні учнями.

— Про кого ця пісня?

— Які почуття викликала у вас пісня?

— Яким ви уявляєте цей вінок? Що б ви туди вплели?

4. Самостійне опрацювання пісні «Ой, співаночки мої...»

VI. Підсумок уроку

— Що таке легенда? Про яких людей складали легенди?

— Що таке пісня? Яка пісня вам сподобалась найбільше? Чому?

 

 

 

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (09.09.2014)
Переглядів: 1185 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: