Урок 97. Веселі вірші російських поетів. С. Маршак «Майстер-ламайстер». М. Пляцковський «Пісня про усмішку» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 97. Веселі вірші російських поетів. С. Маршак «Майстер-ламайстер». М. Пляцковський «Пісня про усмішку»

Урок 97. Веселі вірші російських поетів. С. Маршак  «Майстер-ламайстер». М. Пляцковський «Пісня про усмішку»

Мета: ознайомитися з творами відомих російських поетів; розвива­ти почуття гумору і доброзичливості, уміння стежити за перебігом подій сюжету, висловлювати оцінні судження; удосконалювати уміння виразно читати, узагальнювати; виховувати любов до поезії.

Обладнання: таблиці Шульте, таблиці складів, портрети Самуїла Мар­шака та Михайла Пляцковського, зошити, фонограма пісні.

Хід уроку

I. Організаційна частина

II. Актуалізація опорних знань

Вибіркове читання.

— З яким настроєм Том розпочинав роботу?

— Прочитайте виразно уривок про плавання пароплава «Велика Міссурі».

— Прочитайте останній абзац твору. Чи погоджуєтесь ви з висновком?

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розчитування.

1) Робота над таблицями Шульте.

2) Читання складових таблиць.

3) Гра «Доберіть слово».

Книга — ..., пісня — ..., вірш — ..., дівчинка — ...

4) Робота над скоромовкою.

В темних сінях день осінній

Пахне сіном і насінням.

5) Гра «Відгадай риму».

Малювала тигра внучка:

Замість тигра вийшла ... (жучка).

6) Гра «Схожі хвости».

— Придумайте риму до даних слів: мишка — ..., пташка — ..., їжа-чок — ...

2. Ознайомлення з творчістю Самуїла Маршака.

1) Розповідь вчителя про поета.

2) Розгляд збірок творів поета.

3) Робота в зошитах.

Самуїл Маршак писав про родупри (природу), дигопри (пригоди),таїзіфан (фантазії), будруж (дружбу), цюпра (працю).

3. Робота над віршем «Майстер-ламайстер».

1) Читання вчителем (частини вірша про буфет).

— Як ви гадаєте, що буде в буфеті?

2) Які ще задуми були в героя? (Читання учнями.)

3) Робота в зошитах.

Записати в зошити, що саме хотів зробити «майстер».

4) Самостійне читання вірша учнями.

5) Вибіркове читання.

— Прочитати, якими інструментами користувався «майстер».

— Прочитати рими в останніх трьох стовпчиках вірша.

6) Чи вдалося здійснити йому свої задуми?

— Як назвали хлопчика «майстра»? Чому?

— Чи хотів би хтось із вас бути схожим на нього?

4. Фізкультхвилинка.

5. Прочитайте прислів’я, поясніть його значення.

(Роби так, щоб твоя праця радувала людей.)

6. Робота над віршем М. Пляцковського «Пісня про усмішку».

1) Самостійне читання вірша учнями.

— Чи відома вам ця пісня?

2) Читання вірша учнями вголос «ланцюжком».

3) Виразне читання вірша учнями.

4) Знайти в тексті пісні порівняння й прочитати його.

5) Читання вірша учнями скоромовкою.

6) Виконання «Пісні про усмішку» учнями (під фонограму).

IV. Підсумок уроку

— Чи хотіли б ви бути схожими на майстра з вірша «Майстер-ламайстер»?

— Чому?

— Чи сподобалась вам «Пісня про усмішку»?

— З яким настроєм ви закінчуєте урок?

V. Домашнє завдання

Читати виразно вірш, співати пісню.

 

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 1964 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: