Урок 92. Ганс-Крістіан Андерсен — всесвітньовідомий казкар. Уривок з казки «Гидке каченя» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 92. Ганс-Крістіан Андерсен — всесвітньовідомий казкар. Уривок з казки «Гидке каченя»

Урок 92. Ганс-Крістіан Андерсен — всесвітньовідомий казкар. Уривок з казки «Гидке каченя»

Мета: ознайомити учнів з особистістю славетного казкаря; допомогти дітям усвідомити складний шлях пізнання себе і навколишнього світу; вдосконалювати вміння виразно читати; викликати в читачів інтерес до читання твору; виховувати турботливе ставлення до природи.

Обладнання: портрет письменника, виставка книжок, ілюстрацій до каз­ки «Гидке каченя».

Хід уроку

I. Організація класу

II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. Розчитування.

Читання складової таблиці (індивідуально).

2. Вправи для розвитку мовного апарату.

1) Робота зі скоромовкою.

У ставку гуськом стоять

Гусенята й гуска.

Гусенята плюскотять,

Гуска носом плюска.

2) Робота над чистомовкою.

Ла-ла-ла — качечка у своєму гнізді була.

Ла-ла-ла — вона качаток своїх висиджувала.

Ся-ся-ся — ось передостаннє на білий світ з’явилося.

Ся-ся-ся — а з великого яйця дитя пізніше вилупилося.

III. Підготовка до сприймання нового матеріалу

1. Гра «Перевертні».

Русавочка     Дюймолонька

Дика королева    Снігові лебеді

2. Читання деформованого тексту.

ансГ-ріКстаін дерАненс — даткийсь ракзак. оЙог вотир назють в сьоумувісіт. (Ганс-Крістіан Андерсен — датський казкар. Його твори знають в усьому світі.)

IV. Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення з творчим і життєвим шляхом письменника

— Які книги казкаря читали?

1. Розповідь вчителя.

2. Опрацювання статті підручника про Г.-К. Андерсена (С. 99) (чи­тання мовчки).

V. Опрацювання першої частини казки «Гидке каченя» (до слів «Воно бігло...»)

1. Виразне читання.

— Що дізналися із цієї частини?

2. Словникова робота.

3. Читання мовчки.

— Чому каченя вважали гидким?

— Хто його захищав?

4. Вибіркове читання.

— Де народилися каченята?

— Якими були перші дії каченят?

— Як їх сприйняли на пташиному дворі?

— Чого боялася мама-качка?

— Як мати їх захищала?

— Чому гидке каченя вирішило втекти?

5. Вправи для розвитку техніки читання.

Гра «Хто швидше?» (прочитати абзаци, у яких є такі речення...).

6. Гра «Дочитайте речення». (проводять учні.)

7. Переказ частини казки від імені мами-качки.

8. Робота над ілюстраціями.

VІ. Опрацювання другої частини казки «Гидке каченя»

1. Виразне читання.

— Куди потрапило спочатку гидке каченя?

— Де воно зимувало?

2. Словникова робота.

3. Читання «ланцюжком».

— Як каченя потрапило до бабусі?

— Як йому жилося із куркою та котом?

4. Вибіркове читання.

— Прочитати опис лебедів.

— Які почуття пережило каченя?

— Яка мрія поселилась у серці бідного гидкого каченяти?

— Прочитайте опис саду.

— Яке перетворення трапилося з гидким каченям?

5. Вправи для розвитку техніки читання.

1) Гра «Хто швидше?» (робота в парах).

2) Гра «Дочитайте речення» (проводять учні).

6. Робота над ілюстраціями.

— Який епізод казки зобразив художник на малюнку?

— Знайдіть рядочки твору, які відповідають малюнкам (по рядах).

7. Складання плану казки.

8. Робота над характеристикою головної дійової особи.

9. Складання діафільму «Гидке каченя».

VII. Підсумок уроку

Переказувати. Скласти усні малюнки до твору.

VIII. Домашнє завдання

 

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 3043 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: