Урок 81. П’єса-казка Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія друга) - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 81. П’єса-казка Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія друга)
Урок 81. П’єса-казка Нелі  Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія друга) 
Мета: продовжити ознайомлення учнів із жанром п’єси; вчити інсценувати п’єсу, передавати інтонацією почуття дійових осіб; вчити зна¬ходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, що характери¬зують дійових осіб; розвивати творчі здібності дітей. 
Обладнання: маски для інсценізації п’єси.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Мовна розминка. Гра «Здогадайся:хто це?»
— Відгадайте, про кого я говорю.
• Донечка, хазяєчка, вертуха, внучка, помічниця, рукодільниця — ... (дівчина).
• Сильний, злий, зубатий, сірий, хижий — ... (вовк).
• Ходить, жує, бекає — ... (вівця).
• Літає, плаває, клює, ґелґоче — ... (гуска).
III. Повторення знань учнів про п’єсу як літературний жанр
— Прочитайте деформований текст і пригадайте, що таке п’єса.
саП’є — ец трів, який знапринийче дял аральтетної тависви. У тек¬сіт с’єп є осипи міцьс, де бувавідтьсяє ідя, свола дувегочо. (П’єса — це твір, який призначений для театральної вистави. У тексті п’єс є опи¬си місць, де відбувається дія, слова ведучого.)
— Із чого починається п’єса? (Із переліку дійових осіб)
— Із чого починається кожна репліка діалогу? (З назви дійової осо¬би, яка промовляє ці слова)
— Що зазначається у дужках? (Дається вказівка автора щодо інтонації, темпу мовлення чи дій героя.)
— Про що йдеться у словах автора? (У них вміщено опис місця подій, вказівки щодо руху дійових осіб на сцені.)
IV. Опрацювання другої дії п’єси Н. Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» 
1. Актуалізація опорних знань учнів.
— Прочитайте уривок із вірша, роз’єднавши слова.
Затихнувгомін. Взалізгаслосвітло,
Івраз,заполонившивсічуття, 
розсунуласьзавіса... 
Ірозквітложиття — мовказка, 
йказка — мов життя.
— Пригадайте, як називається вірш. Хто його автор?
— Що показують у театрі?
— Що таке п’єса? Чим вона відрізняється від творів інших жанрів? Які особливості побудови п’єси?
— Продовжте речення: «Щоб показати п’єсу на сцені, потрібно...».
— Сьогодні ми дочитаємо до кінця п’єсу Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» і дізнаємось, чи змогли люди і тварини роз¬пізнати підступи і хитрощі Лисиці.
2. Словникова робота.
— Щоб вам було легше читати, потренуйтесь у читанні слів. 
Діти читають слова в парі «луною».
Дрижить    ополонка    наставляє
шановні      паморозь      натомість
укинути     злодійка         замислила
фортеця    сельчани      позбутися
       завивши    пропонує       побачивши
— Прочитайте кожний стовпчик слів на одному диханні. Який з них читати було легше? Чому?
— Які слова вам незрозумілі? (Кілька учнів шукають і зачитують пояснення цих слів у тлумачному словнику.)
— Доберіть синоніми до слів замислила (задумала), натомість (за¬мість), злодійка (крадійка).
3. Первинне ознайомлення з текстом (мовчки). Перевірка сприймання.
— Де відбуваються події другої дії?
— Скільки у ній дійових осіб? Хто вони?
— Чи з’явилися нові дійові особи?
4. Аналіз змісту другої дії п’єси. Вибіркове читання.
— Якої пори року відбувається друга дія казки? Чому ви вважаєте саме так? Доведіть свою думку словами тексту.
— Що виробляла Лисиця? Як вона ставилася до Вовка?
— Хто допомагав Лисиці в її злочинах?
— Чому вона вирішила позбутися Вовка? Як вона хотіла це здійснити?
— Чому Ворона допомагала Вовкові? Поясніть вислів «чорна справа».
— Як усі разом перехитрили Лисицю?
— Від чого автор застерігає читачів? Що засуджує?
5. Спостереження за мовою дійових осіб.
— Хто з дійових осіб не має слів? Хто має дуже мало реплік? Розка¬жіть, які дії повинен виконати кожен із них.
— Які зміни настрою слід передати словами Вовка? 
— З якою інтонацією потрібно читати слова Сірка, Ворони, Лисиці, Зайця?
6. Інсценізація п’єси.
Діти у групі обирають уривок казки для інсценізації (той, що найбільше спо¬добався). Читають, передаючи характер, настрій дійових осіб за допомогою го¬лосу, міміки, жестів. 
V. Підсумок уроку
— Хто автор прочитаної п’єси-казки? Хто головний герой твору? Яке ваше ставлення до нього?
— Чия поведінка видалася вам несподіваною? Чому?
— Вчинки кого із персонажів ви засуджуєте, а кого — схвалюєте? Чому?
— Яку роль хотіли б зіграти у п’єсі? Чому?

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 3323 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: