Урок 80. П’єса-казка Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія перша) - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 80. П’єса-казка Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія перша)
Урок 80. П’єса-казка Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» (дія перша)
Мета: ознайомити учнів із творчістю Нелі Шейко-Медведєвої; розшири¬ти знання дітей про п’єсу як жанр; поглибити розуміння побудови тексту п’єси; вчити розрізняти характеристики дійових осіб за їхніми вислова¬ми, вчинками.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
— Які види жанрів літературних творів ми вивчили?
— Що таке байка?
— Твори яких жанрів можна інсценувати?
— Що таке п’єса?
— Які п’єси ви читали в 3-му класі?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Ознайомлення з автором
— Неля Шейко-Медведєва — українська письменниця, із творчістю якої ми поки що не знайомилися. Це сучасна письменниця, яка пише переважно для дітей. Народилася вона в Бориславі на Львівщині, закін¬чила Львівський університет. Зараз живе й працює в Києві. Її твори за¬любки читають дорослі й діти.
ІV. Робота над вивченням нового матеріалу
1. Словникова робота.
— Прочитайте перелік дійових осіб п’єси. Значення яких слів вам незрозуміло? (Чумак, пастушок)
2. Підготовка до вивчення п’єси-казки.
— Як ви вважаєте, між ким відбуватимуться дії твору?
— Що ви знаєте про цих тварин? 
— Продовжте думку:
хитрий, як...; покірний, як...; страшний, як...; впертий, як...; бояз¬кий, як...
— Сьогодні ми маємо можливість перевірити правдивість цих уста¬лених виразів. Ось послухайте п’єсу-казку.
3. Читання твору вчителем (перша дія).
4. Перевірка сприймання.
— Які дійові особи зустрічаються у п’єсі?
— Коли і як з’явилася Лисиця?
— Як вона розмовляє з Вовком?
— Чому Вовк захищає Лисицю?
5. Робота над виразністю читання.
— Які речення за метою висловлювання зустрічаються в тексті най¬частіше? Зачитайте кілька окличних речень; питальних.
— Як потрібно читати слова або речення, що подані в дужках?
6. Самостійне читання першої дії п’єси учнями (спочатку — по¬вільно, а потім, після кожної вказівки вчителя, — дедалі швидше й швидше; кінцівка читається скоромовкою).
V. Закріплення вивченого матеріалу
Гра «Хто швидше читає?»
Знайти слова: 
1. Вовка: «Постривайте! А останнє слово?»
2. Лисиці: «Ати, я бачу, розумна пташка...».
3. Ворони: «Не добрий, а дурний!»
— Чи сподобалась вам п’єса? Чим саме?
— Чи хотіли б ви дізнатись, що сталося з героями далі?
— Від чого автор застерігає читачів?
VI. Підсумок уроку
Гра «Віднімай та додавай, нове слово укладай»
ЗЛЮ + ДІ – Ю + О + ЙКА= __ __ О __ І __ __ __ (Злодійка)
Д__ + К__ + Ч = __ У __ А__ (Дукач)
КР+ ЛУ – Р+ НОК = ... (Клунок)
СІК – ІК + ЕЛЬ + ЧАС – С + НИ = ... (Сельчани)
ТОРТ – Т1 + Ф + ЖНЕЦЬ – ЖН – Ь + Я = (Фортеця)
— З усіма відгаданими словами ви зустрінетесь, виконуючи домаш¬нє завдання, та на наступному уроці, коли будете читати другу дію п’єси Н. Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба».
VII. Домашнє завдання
Прочитати вдома другу дію п’єси, проілюструвати її.

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2005 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
g'cf-rfprf

Ім`я *:
Email *:
Код *: