Урок 77. Порівняння байок різних авторів,близьких за сюжетом. Л. Глібов «Зозуля і Півень». І. Крилов «Зозуля і Півень» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 77. Порівняння байок різних авторів,близьких за сюжетом. Л. Глібов «Зозуля і Півень». І. Крилов «Зозуля і Півень»
Урок 77. Порівняння байок різних авторів,близьких за сюжетом. Л. Глібов «Зозуля і Півень». І. Крилов «Зозуля і Півень»
Мета: розширити й узагальнити знання учнів про Л. Глібова та І. Крило¬ва; розвивати уміння знаходити мораль байки; вчити порівнювати твори та інсценізувати їх; виховувати негативне ставлення до брехливих вихва¬лянь.
Обладнання: байки Л. Глібова та І. Крилова.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда.
— Які твори за жанром ми зараз вивчаємо?
— Що таке байка?
— Яких байкарів ви знаєте?
— Які байки Л. Глібова та І. Крилова, однакові чи схожі за змістом, ви читали?
— Яка мораль цих байок?
— Що ви знаєте про Л. Глібова?
2. Розповідь учителя про життя Л. Глібова.
— Народився Л. Глібов у селі Великий Поділ на Полтавщині у 1827 році. У дитинстві Льолик, як усі його звали, був веселим і жва¬вим. Йому подобалося усе красиве, але найбільше він любив догляда¬ти за квітами. Його й прозвали «королем квітів». Знайомі й родичі, ві¬таючись із ним, казали: «Здоров був, Льолику, квітчастий королику». Змалку він любив слухати казки баби Одарки про тварин. І йому навіть здавалося, що тварини насправді думають і говорять, що серед них є теж добрі й злі, бідні й багаті.
Освіту здобував у гімназії, але через хворобу не закінчив її й по¬вернувся додому. Працював учителем історії й географії. Писав бага¬то творів для дітей. Втративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою. Залишив Глібов великий доробок: байки, вірші-загадки, акро¬вірші, які друкувалися у журналі «Дзвінок». Написав 107 байок. По¬мер у 1893 році.
3. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Робота над темою уроку
1. Читання байки Л. Глібова «Зозуля і Півень» учителем.
2. Перевірка сприймання.
— Назвіть дійових осіб байки.
— Про що говорить Зозуля? Півень?
— Якими ви їх уявляєте?
— Що можна сказати про Півня?
3. Робота над байкою І. Крилова «Зозуля і Півень» (аналогічно).
4. Порівняння байок.
— Чим схожі байки? Чим відрізняються?
— Ким доводиться Півень Зозулі? (Кумом)
— Яка мораль байок?
— В якій із байок слова дуже схожі на прислів’я? Наведіть приклади.
— Які слова в байках не зрозумілі?
5. Робота над виразністю читання байки Л. Глібова.
1) Самостійне читання учнями (підготовка до читання за особами).
2) Читання за особами.
6. Робота над малюнком.
— Кого ви бачите на малюнку?
— За що вихваляє Півень Зозулю?
— Яким ви бачите Горобчика?
IV. Підсумок уроку
1. Бесіда.
— Яких співучих птахів ви знаєте?
— Чи можна вважати, що Півень і Зозуля належать до них?
— За що можуть вихваляти одне одного люди?
— Яким прислів’ям чи приказкою характеризують таких людей?
2. Гра «Склади і прочитай».
(Тут горобець до них цвірінькнув: «Годі вам!»)
(Як розкішненько простягся, мов великий пан.)
(Рука, як кажуть, руку миє.)
(Бо друзі пізнаються в біді.)
— З якої байки ці рядки?
V. Домашнє завдання
Вивчити байки Л. Глібова чи І. Крилова напам’ять (за вибором).
Примітка. Урок 78 — урок позакласного читання «Мої улюблені байки».

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 1502 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: