Урок 70. Музика природи у поезії Павла Тичини. П. Тичина «Гаї шумлять...»; «Хор Лісових Дзвіночків» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 70. Музика природи у поезії Павла Тичини. П. Тичина «Гаї шумлять...»; «Хор Лісових Дзвіночків»
Урок 70. Музика природи у поезії Павла Тичини. П. Тичина «Гаї шумлять...»; «Хор Лісових Дзвіночків»
Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання дітей про життя і творчість поета; розвивати естетичні почуття, емоційність сприйман¬ня поезій, образне мовлення, уміння виразно читати, передаючи настрій і мелодійність поезій, враховуючи структуру побудови віршів.
Обладнання: портрет П. Тичини, ілюстрації до віршів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Вступне слово вчителя
Учитель читає вірш.
Всією душею, всім своїм серденьком
Люблю тебе, рідний краю, земленько рідненька.
І вас люблю, гори, ліси та гайочки,
І вас, ріки повноводні, маленькі струмочки...
Гарна, велика країна моя,
Є в ній озера, річки і моря,
Гори високі, степи та ліси,— 
Скільки багатства і скільки краси!
— Великим багатством нашої землі є її природа. Що таке природа? Що дає людям природа?
— Що дають люди природі?
— Природа для нас — це джерело життя, мудрості, краси і насолоди. Вона постійно змінюється, вражає нас своїм розмаїттям і багатством.
Прочитайте назву нової теми. Як ви гадаєте, про що ми читатимемо?
— Книга природи напрочуд велика й різнобарвна. Неймовірно ціка¬вий, захоплюючий світ здавна надихав людей глибше пізнати його.
Художники передають красу природи, малюючи картини фарбами, композитори створюють музику, поети пишуть вірші.
ІІІ. Розповідь про Павла Тичину
Учні ознайомлюються із життєвим і творчим шляхом П. Г. Тичини зі статті у підручнику. 
IV. Опрацювання вірша П. Тичини «Гаї шумлять...»
1. Читання вірша вчителем.
— Які картини змальовано у вірші?
2. Самостійне читання вірша. Робота над його змістом. 
— Знайдіть і прочитайте слова, що передають силу почуттів поета, його захоплення природою.
3. Виразне читання вірша.
— Приготуйтесь виразно прочитати вірш: зверніть увагу, якими «сходинками» його написано, яку інтонацію підказують виділені слова. Поміркуйте, де потрібно зробити паузу.
V. Робота над віршем «Хор Лісових Дзвіночків» 
1. Виразне читання вірша вчителем.
— Який настрій створює вірш?
2. Словникова робота.
Робота над словами і виразами: розкішні, затишні, окропіте, нашелестіте, схитнеться.
3. Повторне читання вірша (мовчки).
— Які слова «дзвенять», а які звучать піднесено?
4. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Що славлять Дзвіночки Лісові?
— Що люблять Лісові Дзвіночки?
— Що можна почути і побачити за словами вірша?
5. Виразне читання вірша.
— Прочитайте вірш уголос так, щоб слухачі відчули, як співає лісо¬ва галявина.
6. Вправи для розвитку техніки читання.
1) Гра «Розвідники».
— Знайдіть і прочитайте прикметники, пов’язані з іменниками. 
Дзвіночки (лісові), сни (розкішні), гаї (затишні), тінь (світлу), день (ясний), полю (золотому).
2) Гра «Хто швидше?» (робота в парах).
— Знайдіть у тексті рими і запишіть їх у зошит. Яка пара впораєть¬ся швидше?
Співаєм — окропіте —
розкішні — схитнеться —
VI. Підсумок уроку
— Чи сподобались вам вірші П. Тичини? Чим саме?
VII. Домашнє завдання
— Дізнайтеся більше про життя П. Тичини: знайдіть і прочитайте його твори.
— Навчіться читати поезії автора виразно, передаючи силу почуттів поета, його захоплення рідною природою.

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (11.03.2014)
Переглядів: 2261 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: