Урок 63. Великий Кобзар. Т. Г. Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє...»; «Садок вишневий коло хати...» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 63. Великий Кобзар. Т. Г. Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє...»; «Садок вишневий коло хати...»
Урок 63. Великий Кобзар. Т. Г. Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє...»; «Садок вишневий коло хати...»
Мета: збагатити й узагальнити знання дітей про Тараса Шевченка — ве¬ликого поета і художника; зосередити увагу на образних засобах ство¬рення поетичних картин української природи; розвивати вміння виразно читати, образне мислення і мовлення; виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю. 
Обладнання: магнітофон, аудіо запис пісні «Садок вишневий коло хати...», портрет Т. Г. Шевченка.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Вставте пропущені букви».
— Прочитайте вірш і назвіть його автора.
Вч..тьс.., бр..т.. м..ї,
д..м..йт.., ч..т..йт..,
ч..ж..г.. н..вч..йт..сь
і св..г.. н.. ц..р..йт..сь.
— Так, це рядки із відомого Т. Г. Шевченка.
2. Гра «Переплутанка».
— Відновіть порядок слів у рядках відомого вірша Т. Г. Шевченка. 
вода, з-під, Тече, явора, 
на, яром, долину,
над, водою, Пишається, 
калина, Червона, 
калинонька, Пишається, 
молодіє, явір, 
їх, верболози, кругом, а, 
зеленіють, Й, лози.
III. Повідомлення теми й мети уроку
— Ви, мабуть, вже здогадалися, що сьогодні ми будемо знайомитися з творами відомого поета і художника, геніальною особистістю і водночас людиною, рідною і близькою кожному українцеві,— Т. Г. Шевченком.
Демонстрація портрета Т. Г. Шевченка.
Бесіда «Що ви знаєте про життя і творчість поета?»
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Слово вчителя.
— Так, у Шевченкових віршах відчувається душа українського народу...
У 1845 році поет закінчив Петербурзьку Академію мистецтв (демонстрація автопортрета Т. Шевченка 1845 р.) і поїхав у Київ. Тут він працював художником в археографічній комісії, став членом таємного товариства — Кирило-Мефодіївського братства, яке боролося проти па¬нів і царя.
Як члена цього братства Шевченка було заарештовано. Він опинив¬ся у страшних казематах Петропавлівської фортеці в Петербурзі. Кіль¬каметрові стіни камери заховали Тараса від всього світу, але не вбили Божої іскри митця — заарештований поет після огидних допитів пише вірші! І серед них — сонячний твір «Садок вишневий коло хати...».
2. Робота над віршем «Садок вишневий коло хати...».
1) Словникова робота.
Хрущі — червоно-бурі жуки (демонстрація малюнка); зіронька встає — зв’являєтьяс на небі.
2) Запитання для перевірки уважності.
— Хто подає вечеряти?
3) Показове читання поезії вчителем напам’ять.
4) Перевірка первинного сприймання вірша дітьми.
— Хто подає вечерю?
— Звідки повертаються дівчата?
— Де вечеряє сім’я?
5) Повторне читання вірша учнями.
6) Фізкультхвилинка.
— Яка пора дня зображена у вірші? Вечір... Уявімо дітей коло цієї хати. Вони граються. Одна з таких ігор — «Подоляночка». Давайте й ми зробимо вправи під слова цієї дитячої ігрової пісні.
7) Повторне читання вірша окремими строфами.
8) Бесіда.
— Зі скількох строф складається вірш?
— Яка пора року змальована у творі?
— Як відтворено весняний сільський вечір в Україні?
— Назвіть предмети, зображені у вірші, які ви сприймаєте зором,а потім — ті, які відчуваєте слухом.
9) Прослухування аудіо запису пісні «Садок вишневий коло хати...» (муз. М. Лисенка).
3. Робота над віршем «Вітер з гаєм розмовляє...».
1) Словникова робота.
Скіпка — велика хвиля.
2) Читання поезії вчителем.
3) Перечитування вірша учнями.
4) Робота над образними висловами.
— Про що розповідає поет у вірші? (Про одинокий човен)
— Як ви розумієте вислови: «вітер з гаєм розмовляє», «погралися гори-хвилі», «скіпок не стало»?
5) Робота над ілюстрацією до вірша.
6) Робота над виразністю читання.
— Визначте темп читання кожної строфи.
— Які почуття слід передати інтонацією?
V. Підсумок уроку
— Поміркуйте над прислів’ями.
Нема в світі України, немає другого Дніпра.
Рідний край — земний рай.
Людина без Вітчизни — як соловей без пісні.
— Чи відображають ці прислів’я тему нашого сьогоднішнього уроку?
— Чим вам сподобався урок? Що нового ви взяли з нього? 
VI. Домашнє завдання
Вивчити вірш «Садок вишневий коло хати...» напам’ять.

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (22.01.2014)
Переглядів: 3019 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: