Урок 62. Вступ до теми «Поетична світлиця» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 62. Вступ до теми «Поетична світлиця»
Урок 62. Вступ до теми «Поетична світлиця»
Мета: розвивати інтерес учнів до видатних діячів української літератури; познайомити з письменниками, твори яких містить новий розділ; акти¬візувати знання про раніше відомих авторів; вправляти учнів у виразно¬му читанні творів; виховувати гордість за свій український народ, за його минуле, свою Батьківщину. 
Обладнання: портрети Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Україн¬ки, Павла Тичини, Максима Рильського; виставка збірок творів цих пись¬менників.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні ми поринемо у світ поезії, відвідаємо поетичну світлицю.
Давайте поміркуємо над назвою нашого нового розділу. Що означає слово світлиця? (Це кімната, у якій світло, радісно і добре.) А слово по¬етична у назві розділу означає, що у цій кімнаті завжди звучить поезія.
Ось і ми сьогодні завітаємо саме у таку світлицю і зустрінемось там з майстрами поетичного слова, які добре відомі усьому світу. Творчість цих славетних українців назавжди увійшла у скарбницю світової літе¬ратури.
III. Робота над темою уроку 
Зустріч 1
— Ви напевно здогадалися, що наша перша зустріч буде з уже відо¬мим вам поетом, якого називають великим Кобзарем,— Тарасом Гри¬горовичем Шевченком. Погляньте на його портрет. Іван Франко сказав про Шевченка такі слова: «Він був сином мужика і став князем у цар¬стві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті: невми¬рущу славу і все розквітуючу радість, яку в мільйонах сердець усе збу¬джуватимуть його твори...».
— Розкажіть, що ви вже знаєте про життя Тараса Шевченка.
— Які твори поета ми вивчали у молодших класах? («Встала вес¬на...», «Вранці», «Зоре моя вечірняя...», «Зацвіла у лузі...»)
— Давайте розгорнемо наші підручники (с. 37–38) і подивимось, з якими творами ми будемо знайомитись у четвертому класі.
Зустріч 2
— Мені приємно, що ви добре знаєте життя і творчість Шевченка. Але наступна зустріч у нас відбудеться з поетом, про якого написано ці слова:«Є люди, одне шанування яких робить життя радісним і щасливим».
Дивлячись на портрет на дошці, ви, мабуть, здогадалися, що це — Іван Якович Франко.
Згадаємо, що нам відомо з біографії поета. Які твори І. Я. Франка ви знаєте? (Учні пригадують вивчені твори: «Казка», «Лисичка і жура¬вель», «Лис Микита»; біографічні відомості.)
— Чого вчать нас казки Івана Франка?
— Давайте подивимось, з якими творами Франка ми ознайомимось у цьому розділі. (Поезії «Дивувалася зима...», «У долині село лежить»)
Зустріч 3
— Цікавою була наша друга зустріч, але наступна вже чекає на нас.
Як ви вважаєте, про кого йдеться у цьому вислові?
«Її життя — сонячний промінь, що благовістом нового дня пробива¬ється з темряви і кличе, і вабить до світла. Іншої такої жінки-письменниці, борця немає у світі!»
— Так висловився про Лесю Українку М. Олійник: «Вона була над¬звичайною жінкою, справжнім борцем».
— Яку пору року Леся особливо любила?
— А чому? (Весна для хворої Лесі уособлювала надію на краще майбутнє.)
— Які твори Лесі Українки ви вже знаєте? («Як дитиною бувало...», «Вишеньки», «На зеленому горбочку», «Сніг з морозом поморозив...», «Мамо, іде вже зима...»)
— Давайте розглянемо збірки творів Лесі Українки, які ви принесли на урок. 
Зустріч 4
— Відкрийте підручник (с. 42–45) і подивіться, з якими творами ми будемо знайомитися у цьому розділі.
— Отже, наша наступна зустріч — із поетом, про якого можна ска¬зати так: «Чудово описував красу природи, почуття, які переживає лю¬дина, спілкуючись з нею. Чимало його віршів присвячено розкриттю любові до рідної землі — її лісів, луків, безкраїх ланів». Так, наступна наша зустріч буде з Павлом Тичиною.
Пригадайте, які твори поета ви читали раніше. Чим його твори від¬різняються від творів інших поетів?
— Відкрийте підручник та розгляньте, які твори П. Тичини ми бу¬демо вивчати у 4 класі.
Зустріч 5
— Наступну, п’яту зустріч ми проведемо з видатним поетом, вче¬ним, перекладачем Максимом Рильським. Хлопчиком він багато часу проводив серед розкішної природи, у колі сільських дітей. Перші вра¬ження дитинства пізніше відбилися у творах поета. Максим Тадейович написав багато творів для дітей. Його твори охоче читають дорослі й ма¬лі читачі. Згадайте, які твори М. Рильського ви читали раніше. (Розгляд збірок, принесених на урок.)
— Розгорніть читанку на (с. 49–51) і перегляньте, які твори М. Риль¬ського ми будемо вивчати в даному розділі.
III. Підсумок уроку
— На цьому ми закінчуємо свої короткі зустрічі з видатними поета¬ми України. Але на наступних уроках ми будемо продовжувати знайо¬митись із творами цих видатних людей.
Корисно багато знати, ще корисніше — самому знання здобувати, а отже, читати художню літературу і періодичну пресу.

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (22.01.2014)
Переглядів: 1550 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: