Урок 58 . Розповідь про «сина нашого полку» .Ю. Збанацький «Гвардії Савочка». Робота над репродукцією картини П. Козина «Земляк» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 58 . Розповідь про «сина нашого полку» .Ю. Збанацький «Гвардії Савочка». Робота над репродукцією картини П. Козина «Земляк»
Урок 58 . Розповідь про «сина нашого полку» .Ю. Збанацький «Гвардії Савочка». Робота над репродукцією картини П. Козина «Земляк»
Мета: формувати навичку виразного та правильного читання; збагачу¬вати знання учнів про мужність народу в роки Великої Вітчизняної війни, участь у ній дітей; вчити переказувати твір із творчим завданням; вихо¬вувати повагу до захисників Вітчизни.
Обладнання: репродукція картини П. Козина «Земляк». 
Хід уроку
I. Організація класу
II. Підготовка до сприймання нового матеріалу
— Цього року, діти, Україна святкувала 65-ту річницю Перемо¬ги над фашистами. Задовго до перемоги настав той страшний день — 22 червня 1941 року, коли мирного, теплого літа на нашу прекрасну країну напала Німеччина. У цій страшній війні 1941–1945 рр. загинуло понад 27 млн людей. Україна втратила кожного шостого жителя. Тіль¬ки на території України було зруйновано 714 міст і 28 тисяч сіл, багато підприємств, культурних та історичних пам’яток.
Люди воювали і на фронті (солдати), і в тилу (партизани). У боях ги¬нули дорослі й малі. Але ми все витримали — і перемогли! наш народ вів війну справедливу, вітчизняну (захищали свою Вітчизну від загарб¬ників).
Про події Великої Вітчизняної війни, про її страхіття та перемогу над фашистами написано безліч творів, складено пісні, знято художні та документальні фільми.
— Які кінофільми про війну ви бачили?
— Які твори читали?
— Чи знаєте ви пісні, присвячені Великій Вітчизняній війні?
III. Повідомлення теми та мети уроку
— Поряд із дорослими боролися й діти. Багато дітей були на фрон¬ті і ставали вихованцями полків, маленькими солдатами, а дехто з них йшов допомагати дорослим у партизанські загони.
Про це написано безліч творів. Відомий український письменник Юрій Збанацький теж писав твори про події війни, тому що він сам у ро¬ки Великої Вітчизняної організував партизанський загін у Придеснян¬ському краї. Але виданий зрадником письменник потрапив до рук фа¬шистів. У полоні він був дев’ять місяців і за цей період встиг пройти Чернігівську тюрму, концтабір, голод і тортури.
За сина-підпільника була страчена мати Ю. Збанацького. Від рук фашистів також загинув його рідний брат, якому було лише 14 років. сильний духом письменник витримав тяжкі удари долі.
Після війни він писав багато творів про мужність людей, які бороли¬ся за визволення своєї Вітчизни.
Сьогодні ми прочитаємо його твір «Гвардії Савочка».
ІV. Опрацювання оповідання Ю. Збанацького «Гвардії Савочка»
1. Словникова робота. Читання слів «буксиром».
• Гвардійський кашовари окопчик
• солдатський остовпіли з подиву казаночки
• сержантська сьорбали хвацько.
2. Пояснення слів.
Гвардійський полк — добірний військовий полк.
Радянська Армія — армія країни, яка називалася Радянський Союз, що об’єднувала 15 республік, у тому числі й Україну.
3. Читання тексту вчителем. 
— Коли відбулися події?
4. Читання тексту учнями мовчки.
5. Читання оповідання «ланцюжком».
6. Аналіз змісту твору.
— Де зупинився гвардійський полк?
— Чому там не було людей?
— Хто несподівано з’явився перед кашоварами? Що він попросив? Яку одержав відповідь?
— Як до нього ставилися? За що його полюбили?
— Як Савочці жилося у полку?
7. Вправи для розвитку швидкості читання.
1) Знайти слова в тексті: к..ш..в..р, ..к..пч..к.., гв..рд..йц.. .
2) Гра «Закінчіть речення»
Вони видавали... Кашовари щедро...
Саме в цей час... На плечі нашили...
8. Читання за особами. Визначення дійових осіб.
Фізкультхвилинка
9. Творча робота.
Скласти розповідь від імені одного із солдат гвардійського полку.
10. Робота в зошитах. 
1 група — скласти план твору. 
2 група — скласти розповідь про Савочку. 
3 група — розповісти про своє ставлення до Савочки11. Розгляд репродукції картини П. Козина «Земляк» (С. 32). Обговорення.
V. Підсумок уроку
— ми повинні пам’ятати про війну, щоб зберегти мир, про людей, які ще живі після тих воєнних років, про загиблих, щоб вшанувати їх¬ню пам’ять.
VI. Домашнє завдання
1 група. Скласти твір-міркування за темою «Це потрібно не мерт¬вим, це потрібно живим!».
2 група. Читати, переказувати оповідання, скласти розповідь за кар¬тиною.
3 група. Виразно читати оповідання, відповідати на запитання за йо¬го змістом.

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (22.01.2014)
Переглядів: 3190 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: