Урок 55. Відображення стародавніх подій у поезії Олександра Олеся. О. Олесь «Наші предки — слов’яни», «Ярослав Мудрий» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 55. Відображення стародавніх подій у поезії Олександра Олеся. О. Олесь «Наші предки — слов’яни», «Ярослав Мудрий»

Урок 55. Відображення стародавніх подій у поезії Олександра Олеся. О. Олесь «Наші предки — слов’яни», «Ярослав Мудрий»

Мета: поглибити знання дітей про Україну та її населення у давні часи; збагачувати словниковий запас; вдосконалювати навички виразного чи­тання; виховувати гордість за історичне минуле рідного краю.

Обладнання: картки зі словами.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Вправи для вдосконалення навичок читання

1. Вправи для розвитку мовної здогадки.

— Прочитайте слова, подумки вставляючи пропущені букви.

Ст..п..в..й, пр..д..д, л..д..н.., к..м..нн.., р..д..сн.., вкл..н..л..с..,м..др..сть, л..б..в, д..рж..в... (Степовий, прадід, людина, каміння, радісно, вклонилася, мудрість, любов, держава.)

2. Робота над скоромовкою.

Летів горобчик, сів на стовпчик.

Прибіг хлопчик, утік горобчик.

3. Читання слів-«блискавок».

Князь, Європа, будівництво, посланець, вбрання, наймудріший, ме­тушилось.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Мотивація навчальної діяльності.

— Прочитайте назву нового розділу.

— Як ви гадаєте, про що ми з нього довідаємось?

— На сьогоднішньому уроці ми прочитаємо уривок із книги Олек­сандра Олеся «Княжа Україна».

2. Читання уривку вчителем.

— Де жили наші предки?

— Кого називають предками?

3. Словникова робота.

Плем’я

слов’яни

забуття

метушилось

князь

мудрість

праведний

розкидались

Читання колонок слів у парі «буксиром».

— Прочитайте слова на с. 18 (читання нових слів за вчителем).

4. читання тексту учнями мовчки.

5. Читання тексту «ланцюжком».

6. Складання запитань дітьми за змістом прочитаного.

7. Вибіркове читання.

— Прочитайте, як поет описує місце, де жили наші предки.

— Як наші предки обирали князя?

— Що вони цінували у людині найбільше?

— Як слов’яни обороняли свої городи від ворогів?

— Що автор розповідає про їхні звичаї?

8. Гра «Дочитайте речення».

Оселялись цілим...

Кожне плем’я...

Але все поволі...

На річках...

9. Словесне малювання.

— Які малюнки ви намалювали б до цього твору?

10. Читання за методикою «Я — диктор».

11. Фізкультхвилинка.

IV. Робота над твором О. Олеся «Ярослав Мудрий»

1. Словникова робота.

Зруйнувавши, подастеся, тинятиметесь, берло, трон, чужоземний.

Читання слів «буксиром», пояснення їх значення.

2. Читання тексту «ланцюжком».

— Що ви дізналися про князя Ярослава Мудрого?

3. читання мовчки.

— Що заповів Ярослав Мудрий своїм синам?

4. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.

— В якому місті князював Ярослав Мудрий?

— В яких рядках йдеться про красу і велич стародавнього Києва?

— Як до Ярослава Мудрого ставились посли інших держав?

— Прочитайте, у чому полягала мудрість Ярослава.

— Що заповів Ярослав Мудрий своїм синам?

5. Визначення основної думки твору.

6. Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про Ярослава Мудрого.

V. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на уроці?

— Які твори вивчали? Хто їх автор?

— Чого навчають ці твори?

VI. Домашнє завдання

1 група. Намалювати малюнок до одного із творів і скласти розпо­відь за ним.

2 група. Вивчити уривок із твору напам’ять.

3 група. Навчитись виразно читати твір.

 

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (22.01.2014)
Переглядів: 3135 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: