Урок 53. «Дедал та Ікар» (давньогрецький міф) - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 53. «Дедал та Ікар» (давньогрецький міф)

Урок 53. «Дедал та Ікар» (давньогрецький міф)

Мета: збагачувати словниковий запас, формувати оцінні судження учнів, удосконалювати навички читання, розвивати зв’язне мовлення, вихову­вати зацікавленість до грецької міфології.

Обладнання: картки зі словами.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. Читання складової таблиці.

2. Повторення вивчених скоромовок.

3. Гра «Блискавка».

Завдання: прочитати слова на картках, спробувати запам’ятати їх, назвати узагальнене слово (поняття) для кожної групи слів.

• Мова, бесіда, речення, казання, вість, розповідь. (Міф)

• Чудовиська, демони, небувалі тварині, велетні. (Народні фантазії)

• Грім, блискавка, вогонь, вода. (Природні явища)

III. Актуалізація опорних знань учнів

1. Виразне читання тексту міфу «Гнів Перуна», відповіді на запи­тання за його змістом.

2. Стислий переказ тексту міфу.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Мотивація навчальної діяльності.

— Над якою темою ми зараз працюємо?

— Що таке міф?

— З якої мови походить слово міф?

— А на сьогоднішньому уроці прочитаємо міф стародавньої Греції «Дедал та Ікар».

2. Словникова робота.

1) Пояснення значення слів: Афіни, Крит.

2) Читання слів «буксиром» з карток: різьбяр, зіштовхнув, критських, афінянинові, Ікарійським, зненацька, розпачливо, небіж, на­призволяще.

3) Добирання синонімів до слова відчайдушний.

3. Читання міфу вчителем.

— Назвіть головних героїв твору.

4. читання міфу учнями мовчки.

— Знайдіть складові частини тексту.

5. Читання твору учнями «ланцюжком».

6. Фізкультхвилинка.

7. Вибіркове читання.

— Прочитайте зачин, кінцівку.

— Прочитайте міркування Дедала.

— Прочитайте повчання батька. Якими його словами передається засторога?

— Доведіть словами з тексту, що Дедал дуже любив свого сина.

8. Відповіді на питання за змістом.

— Ким був Дедал?

— У чому його звинуватили?

— Як він опинився на острові Крит?

— Чому він там почувався рабом?

— За яких обставин загинув Ікар?

— До якого острова долетів Дедал?

— Як люди зберегли пам’ять про Ікара?

9. Гра «Продовжте речення».

Минали роки...

Тепер увесь вільний час...

Ікар спершу слухняно...

Нещасний батько...

10. Робота з ілюстрацією.

— Розгляньте малюнок. Зіставте його з текстом. Доберіть назву до малюнка.

— Який епізод міфу на ньому зображено?

11. Визначення головної думки твору.

V. Підсумок уроку

— Що цікавого дізналися на уроці?

— Який розділ ми закінчили вивчати?

Відповіді на запитання підручника (С. 14).

Гра «Поверни слова на місце»

Завдання: переставити слова таким чином, щоб утворилося зв’язне речення. Прочитати його.

Міфів, прочитати, Стародавньої, раджу, Греції, вам, книгу, і, себе, для, ви, захоплюючий, відкриєте, і, світ, чарівний.

(Раджу вам прочитати книгу міфів Стародавньої Греції — і ви відкриєте для себе захоплюючий і чарівний світ.)

Примітка. Урок 54 — урок позакласного читання «Міфи народів світу».

 

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (22.01.2014)
Переглядів: 4346 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: