Урок 49. Вступ до теми «Міфи народів світу» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 49. Вступ до теми «Міфи народів світу»

Урок 49. Вступ до теми «Міфи народів світу»

Мета: дати уявлення учням про міфи, причини їх появи; ознайомити з уривками з міфів; розвивати творчу уяву; виховувати повагу до істо­ричної спадщини.

Обладнання: картки зі словами для розчитування, ілюстрації із зобра­женням міфічних героїв.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Вправи для підвищення швидкості читання

1. Гра «Складіть прислів’я».

Спершу про вітчизну подбай,...

Нема в дерева коріння,...

Ліпше честь бідного,...

...ніж золото багатого.

...потім думу гадай.

...нема в нього й листя.

2. Читання слів-анаграм.

Дилеген, чітпри, кизка, ромовкиско, кибай, фимі. (Легенди, притчі, казки, скоромовки, байки, міфи)

— Який жанр твору для вас новий?

IIІ. Вивчення нового матеріалу

1. Мотивація навчальної діяльності.

— Прочитайте тему, записану на дошці: «Міфи народів світу».

На уроках із вивчення матеріалу цього розділу ви дізнаєтесь багато цікавого: що таке міфи, як вони виникли, про що в них розповідається.

2. Розповідь вчителя.

— Розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу, називають міфом. У дуже давні часи, коли лю­дині були незрозумілими природні явища, стихії, вона, відчуваючи своє безсилля перед ними, намагалася пояснити їх. Саме тоді людська фан­тазія й витворила ці фантастично-поетичні розповіді про надприродні сили, які нібито справді живуть і втручаються в життя людини.

Слово міф грецького походження, означає воно слово, переказ.

Міфи відрізняються від казок тим, що казки завжди сприймалися як плід людської фантазії, а міфи вважалися ймовірними (нібито так насправді було).

Кожен народ світу має свої міфи. Дуже відомими є міфи стародав­ньої Греції, які розповідають про пригоди та подвиги людей-героїв (дітей різних богів та богинь). Вони наділені надприродною силою, сміливіс­тю і спритністю. Один із найпопулярніших міфічних героїв — Геракл. Він — син Зевса і цариці Алкени. Щоб стати безсмертним, Геракл мав здійснити дванадцять подвигів.

3. Читання дітьми міфу про шостий подвиг Геракла («ланцюжком»).

4. Бесіда за змістом.

— Яке завдання постало перед Гераклом?

— Що мав дістати за роботу Геракл?

— Чи дотримав свого слова цар Авгій?

5. Ознайомлення із книгою Сергія Плачинди «Міфи і легенди дав­ньої України».

1) Має давні міфи й український народ. Богом над Богами, Творцем Всесвіту давні слов’яни вважали Рода. Він дарував життя усьому жи­вому — людям, звірам, птахам. Дощ — то наслання від нього для то­го, щоб задовольнити спрагу на землі. Доля людини — то теж дарунок Рода. Живе Род на небі, їздить на хмарах. Жіночі божества — Рожа­ниці — уособлювали в собі народження і мали таємний зв’язок із зір­ками. А душа людини — то іскра небесного вогню, зірка, яку Бог за­палює при народженні дитини і гасить, коли людина помирає.

Роду і Рожаницям належало приносити жертву у вигляді хліба, си­ру, меду...

2) Перегляд ілюстрацій із книги.

6. Зачитування уривків із міфів окремими дітьми.

IV. Підсумок уроку

— Що цікавого дізналися на уроці?

— Що таке міф?

— Із якої мови походить це слово?

— Чим міф відрізняється від казки?

— Про яких міфологічних героїв ви дізналися?

— Який міф вам сподобався найбільше?

— Чим саме?

— Які людські чесноти притаманні міфологічним героям?

— Як вважаєте, чи будь-яка людина може здійснити подвиг?

V. Домашнє завдання

Намалювати міфологічного героя, про якого ви дізнались на уроці

 

Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (22.01.2014)
Переглядів: 3339 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: