Урок 112. Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 112. Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка»
Урок 112. Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка»
Мета: розширити і поглибити знання про творчість В. Сухомлинського; спонукати учнів до роздумів щодо змісту твору; розвивати творче сприй¬мання й вміння описувати навколишній світ; розвивати уяву, фантазію, зв’язне мовлення учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу
— Перш ніж ми почнемо працювати, давайте згадаємо вимоги до на¬шого усного мовлення.
Правильне!
Грамотне!
Чітке!
Зрозуміле!
— А тепер налаштуймо свої голоси і думки на роботу. Для цього про¬читаємо чистомовку.
Ок-ок-ок — у нас цікавий урок.
Ень-ень-ень — холодний морозний день.
Ні-ні-ні — розумні учні.
Уть-уть-уть — вирушаємо в путь.
— Щоб продовжити урок, я хочу до вас звернутися з такими словами:
Дам вам усім щиру пораду:
На міркування дається хвилина, 
Але відповідь має бути розумна й кмітлива!
— А тепер згадайте, хто з письменників написав «Казки школи під голубим небом» і пропонував проводити уроки серед природи? (В. О. Су¬хомлинський)
— Розумник і розумниця зі школи майбутнього розкажуть усім, що вони дізналися про життєвий шлях письменника після подорожі до бібліотеки.
Розповідь підготовлених учнів.
— Які твори цього автора ми вже читали?
— Чого вони нас навчили?
Гра «Складіть і поясніть»
— Багато прислів’їв, приказок і висловів з творів В. Сухомлинсько¬го стали крилатими.
Відновіть і поясніть їх значення.
Гарні не красиві слова,...
Якби все на світі було однакове,...
Рана від слова заживає, проте...
До самої вершини...
У кожної людини є... ...не було б краси.
...своя співуча пір’їнка.
...а красиві діла.
...слід глибокий зостається.
...веде кам’яна стежина.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Кожен з вас, діти, має певні здібності. Хтось гарно танцює, спі¬ває, а хтось швидко і правильно розв’язує задачі, працює на комп’ютері. Але не завжди людина знає про свої здібності, цінує свою унікальність, не завжди знає про свої можливості, розпізнає і розвиває їх. Саме на такі роздуми наштовхують твори цього розділу.
IV. Опрацювання казки В. Сухомлинського «Співуча пір’їнка»
1. Словникова робота.
Читання слів «буксиром» за вчителем.
Дивовижний        свист 
звучання               струни 
висувається        найтоншої 
      розправляє          стрепет
— Прочитайте окремо іменники, дієслова, прикметники.
2. Читання твору вчителем.
3. Перевірка первинного сприймання.
Тест 
1) Стрепет — це...:
а) хлопчик;
б) птах.
2) Стрепет співає:
а) крилом;
б) дзьобом.
3) Стрепет загубив:
а) голос;
б) співучу пір’їну.
4) Співучу пір’їну знайшов:
а) Сергійко (хлопчик);
б) дядько Сергій.
4. Читання учнями казки вголос.
5. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
— Чи знаєте ви такого птаха?
— Із чим порівнюється його спів? Прочитайте.
— Яке лихо трапилось у стрепета?
— Хто знайшов пір’їнку?
— Як ви розумієте слова чоловіка?
— Чи є співучі пір’їнки у ваших однокласників? Чи є вона у вас?
6. Гра «Розвідники».
— Скільки разів у творі автор вжив слово Сергійко, стрепет?
— Доберіть спільнокореневі слова до слова спів. (Співає, співуча, поспівати, заспівати)
V. Підсумок уроку
— Що ви зрозуміли з казки?
— До чого закликає її автор?
VI. Домашнє завдання
1. Виразно читати оповідання.
2. Скласти міні-твір за темою «Моя співуча пір’їнка».
Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 2127 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: