Урок 111. Вступ до теми «У кожного є співуча пір’їнка» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 111. Вступ до теми «У кожного є співуча пір’їнка»
Урок 111. Вступ до теми «У кожного є співуча пір’їнка»
Мета: заохотити дітей до роздумів і припущень щодо змісту назви роз¬ділу; продовжувати розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання й осмислення навколишнього світу; розвивати зв’язне мов¬лення дітей.
Хід роботи
І. Організаційний момент
II. Вправи для розвитку читацьких навичок 
1. Читання вірша-привітання.
Доброго ранку — травам росистим,
Доброго ранку — квітам барвистим,
Доброго ранку — сонечку ясному,
Людям усім і усьому прекрасному!
2. Гра «Складіть і поясніть».
Гарні не красиві слова,...
Якби все на світі було однакове,...
У кожної людини є...
Рана від слова заживає, проте...
До сяючої вершини... ...не було б краси.
...своя співуча пір’їнка.
...веде кам’яна стежина.
...а красиві діла.
...слід глибокий зостається
III. Повідомлення теми та мети уроку
1. Бесіда.
Ми прийшли у світ, щоб жити
Всі на просторі земнім,
Щоб сміятись і радіти
У довкіллі чарівнім.
Це — життя, це — справжня казка!
Ллється музика і сміх.
Ти ж (запам’ятай, будь ласка) —
Неповторний серед всіх!
— Ай справді, на цілій планеті немає таких хлопчиків і таких дівчаток, як ви. Є мільйони інших хлопчиків і дівчаток, але саме такого, як кожен з вас, нема ніде. Навіть коли є близнята, зовні дуже схожі од¬не на одного, у кожного з них — своє життя, свої погляди, відчуття, свій характер, свої здібності. Хтось гарно співає, хтось швидко і правиль¬но розв’язує задачі, працює на комп’ютері. Хтось майстерно вишиває, а хтось — уміє доглядати тварин. І кожен по-своєму пройде життєвий шлях. Але людина не завжди цінує свою унікальність, не завжди знає свої здібності й можливості, розпізнає і розвиває їх. Саме до таких роз¬думів мають спонукати вас твори цього розділу. Діти, ми розпочинаємо вивчення нової теми.
Прочитайте її назву. Як ви вважаєте, про кого ми будемо говорити, вивчаючи цю тему?
— Як ви розумієте вислів «У кожного є співуча пір’їнка»? 
2. Словникова робота.
— Перш ніж ви почнете знайомитися з творами цього розділу, да¬вайте обміркуємо дані слова й пояснимо їх значення.
Чудовий плавець 
танцюрист
співак
музикант
математик
конструктор музичних інструментів
жартівник
геніальний художник
— Прочитайте слова мовчки, поясніть їх значення. (Діти поясню¬ють за допомогою вчителя.)
— Чи зустрічалися вам люди, які б володіли цими якостями та про¬фесіями? (Відповіді дітей.)
— А ми сьогодні з вами спробуємо стати поетами і зможемо поповни¬ти нашу збірку «Перлини творчості» ще й загадками.
3. Читання загадок з додаткової літератури (один учень читає — решта відгадують).
— Загадка народилася задовго до того, як люди навчилися читати, писати, друкувати. Загадка має тисячолітню історію. Від якого слова походить слово загадка? (Гадати, думати)
ІV. Робота над темою уроку
1. Робота з мовним матеріалом.
1) Психологічна гра «Впіймайте муху» (створення певного емоційного настрою в повній тиші).
2) Настав час випробувати свої сили у складанні власних загадок!
а) Самостійна робота учнів.
б) Робота в парах.
— Прочитайте свою загадку сусідові.
— Ось і ми з вами спробували бути поетами. Кому з вас було важко це робити?
— А що понад усе вас приваблює в цій роботі?
— Кожен з вас, діти,— неповторний та індивідуальний. І тому у кожного з вас є своя «співуча пір’їнка», свої здібності і таланти, що ви зараз і довели.
2. Робота з підручником.
Перегляд учнями творів даного розділу, висловлення міркувань учнів щодо їх назв та змісту.
V. Підсумок уроку
Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 1640 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: