Урок 107. М. Чумарна «Лумпумчик» (продовження) - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 107. М. Чумарна «Лумпумчик» (продовження)
Урок 107. М. Чумарна «Лумпумчик» (продовження)
Мета: продовжити роботу над текстом, розвивати інтерес до сюжету твору; формувати вміння характеризувати вчинки героїв; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття справедливості. 
Обладнання: картки для роботи в парах.
Хід роботи 
І. Організаційний момент
ІІ. Мовна розминка
1. Вправа для розвитку фонематичного слуху. Гра «Впіймайте на гачок».
В’ються — в’ються — в’ються — б’ються — в’ються. 
Річка — річка — річка — річка — нічка. 
Хмара — хмура — хмара — хмара. 
Береза — береза — Тереза — береза — береза.
2. Вправа для формування вміння слухати і говорити. Гра «Замініть одне слово». 
Учням пропонується прослухати речення і повторити його, замінивши тіль¬ки одне слово.
Після закінчення уроків мав відбутися футбольний матч. (Після уроків мав відбутися футбольний матч. Після закінчення уроків мав відбутися хокей¬ний матч.)
IІI. Повідомлення теми й мети уроку
— На сьогоднішньому уроці ми поспостерігаємо за наступними при¬годами Лумпумчика з оповідання М. Чумарної. 
IV. Опрацювання закінчення твору М. Чумарної (С. 150–154)
1. Словникова робота.
1) Вправа для розширення поля читання. Робота на картках у парах.
2) Пояснення малозрозумілих слів (читання тлумачень після твору).
2. Самостійне читання тексту учнями (мовчки).
— Як закінчився футбольний матч? Чи знайшовся Лумпумчик?
3. Відповіді на запитання. Вибіркове читання.
— Як для себе пояснював Василько зникнення Лумпумчика? Про¬читайте його міркування.
— Прочитайте, як Василько забив першого гола. Чому він здався йо¬му дивним?
— Як далі тривав матч? Прочитайте, як Василько хотів забити останнього гола. Чим здивував цей гол?
— Які почуття переповнювали хлопця після матчу?
тексту.
— Що спало на думку Василькові під час читання повісті? Прочи¬тайте.
— Як Лумпумчик пояснив усе, що трапилося під час матчу? Прочи¬тайте його слова.
— Як порозумілися Василько з Лумпумчиком?
— Чому, на вашу думку, Василько не хотів нікому показувати сво¬го інопланетного друга? Чи зрозумів він свою помилку? Що про це свід¬чить?
4. Вправи для розвитку швидкості читання.
1) Гра «Хто швидше?»
— Прочитайте абзаци, в яких є речення: «Вище носа!»; «Гол! Гол!»; «І Василько теж...»; «Та й, зрештою, останній удар теж.»; «Чому мов¬чав Лумпумчик?»; «І чому він мовчить?».
2) Гра «Дочитайте порівняння».
— Знайдіть у тексті порівняння і допишіть їх (робота в парах). 
• М’яч летів убік, ніби... (жартуючи).
• М’яч слухався, наче... (зачарований).
• Радий, що ми поговорили, наче... (камінь з душі впав).
5. Характеристика головного героя.
— Які риси характеру хлопчика з’явилися у цьому епізоді його життя?
— На дошці записані прикметники. З’єднайте з іменем головного героя казки ті, що характеризують хлопця.
— Доведіть свої думки словами тексту.
6. Творче завдання.
— Придумайте свою кінцівку твору.
— Запропонуйте свій заголовок до твору.
V. Підсумок уроку
— Який твір ми читали? Чому у нього така назва?
— Який цей твір за жанром: оповідання, казка чи науково-популярний текст? Доведіть свою думку.
— Чим цей твір схожий на казку?
— Чого навчає нас автор своїм оповіданням? 
VI. Домашнє завдання
1. Дібрати заголовки до частин тексту. 
2. Підготувати стислий переказ прочитаного.
Примітка. Урок 108 — урок позакласного читання «Пригоди і за¬хоплення твоїх ровесників».
Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 2650 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: