Урок 106. Пригоди Василька з гостем планети Сатурн. М. Чумарна «Лумпумчик» (уривок з фантастичної повісті) - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 106. Пригоди Василька з гостем планети Сатурн. М. Чумарна «Лумпумчик» (уривок з фантастичної повісті)
Урок 106. Пригоди Василька з гостем планети Сатурн. М. Чумарна  «Лумпумчик» (уривок з фантастичної повісті)
Мета: продовжити ознайомлення з творчістю М. Чумарної; викликати інтерес до сюжету твору; розвивати вміння виділяти напружені епізоди; характеризувати почуття і вчинки героїв; стимулювати розвиток творчих здібностей. 
Обладнання: картки зі словами для розширення поля читання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Вправи для розвитку читацьких навичок
1. Визначення спільної буквеної частини слів.
— Прочитайте слова правильно і швидко, визначте в них спільну буквену частину.
Сусідній — сусід;
побитий — чудовий;
інопланетянин — планета;
пообіцяв — пообідав; 
вік — віконце;
     грали — програли.
2. Читання деформованого тексту.
цяменПисьни ріяМа рмаЧуна сядиронала у лісе шинРак на щино¬Терпільні. лачиаЗкін сьЛьвівкйи синіувертте. раЗаз працею ктодиромрелишко «вітаТри» у віЛьво. (Письменниця Марія Чумарна народилася у селі Ракшин на Тернопільщині. Закінчила Львівський університет. Зараз працює директором школи «Тривіта» у Львові.)
— Який твір Марії Чумарної ми вже читали? («Казка про друга») 
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні ми прочитаємо ще один твір Марії Чумарної із незвичай¬ною назвою — «Лумпумчик».
ІV. Опрацювання частини твору М. Чумарної (С. 145–150)
1. Словникова робота.
1) Гра «Встав букви».
— Замість крапок вставте букви так, щоб вони були закінченням або початком усіх слів.
2) Читання «пірамідок» слів.
— Прочитайте найдовше і найкоротше слово. Прочитайте спочатку всі іменники, а потім — дієслова.
— Прочитайте слова кожного стовпчика на одному мовному видиху.
— Знайдіть пояснення деяких слів останнього стовпчика після твору.
— Поясніть значення слова пустотливий.
2. Первинне ознайомлення з твором (учні читають вголос «ланцюжком»).
— Скільки дійових осіб у творі? Назвіть головних персонажів.
— Де відбуваються описані події?
3. Вибіркове читання.
— Прочитайте, як виглядав казковий гість із планети Сатурн.
— Якого значення хлопчик приділяв футбольному матчу?
— Як Лумпумчик господарював у Васильковій кімнаті? 
— Прочитайте опис початку матчу.
4. Аналіз змісту твору.
— Чому Василько вирішив узяти Лумпумчика на футбольний матч? Хто йому у цьому мав допомогти? Ким доводився Юрчик Василькові?
— Що хлопець пояснив малому сусідові?
— Які почуття переживав хлопчик під час матчу? Що його турбувало?
— Поміркуйте, чому Лумпумчик утік від Юрчика.
V. Підсумок уроку
— Чим текст схожий на казку?
— Чому він має назву «Лумпумчик»?
— Чому Юрчик плакав? Як його втішив Василько?
VI. Домашнє завдання
1. Виразно читати першу частину твору.
2. Стисло переказувати І частину.
3. За бажанням проілюструвати І частину твору.
Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 3090 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: