Урок 105. В. Нестайко. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку» (продовження) - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 105. В. Нестайко. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку» (продовження)
Урок 105. В. Нестайко. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку» (продовження)
Мета: продовжити опрацювання твору; удосконалювати читацькі нави¬чки, вміння читати за особами; розвивати інтерес до читання твору; зба¬гачувати словник учнів; формувати почуття дружби, взаєморозуміння, бажання пройти на допомогу. 
Обладнання: картки зі словами.
Хід роботи
І. Організаційний момент
II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок
1. Вправа для формування уміння розширювати й уточнювати висловлювання.
Гра «Запитання — відповідь» 
— Хто є дійовими особами твору? 
— Де вони живуть, навчаються? 
— Як Натка згадує час дружби з Вадькою?
— Що робила Натка, щоб довести, що вона не гірша за хлопців? Чи їй це вдалося? Як саме?
2. Переказ твору в парах «Я — тобі, ти — мені».
Один учень починає переказ, а інший продовжує (по частинах).
III. Повідомлення теми й мети уроку
— Сьогодні ми продовжимо опрацювання твору В. Нестайка «Кос¬монавти з нашого будинку», в якому йдеться про цікаві й незвичайні пригоди героїв.
IV. Опрацювання продовження твору В. Нестайка (С. 140–145)
1. Словникова робота.
1) Читання стовпчиків слів.
Повисли             причаїлася            розпанахані
натужний        приглушений        теліпалися
незручна           заголосила           метлялися
     нервово             перезирнувся        нітрішечки
Читання кожного стовпчика зверху вниз («луною» за вчителем) і знизу вверх («буксиром» із сусідом по парті).
— Доберіть синоніми до слів нітрішечки (аніскілечки, зовсім), розпанахані (розірвані), причаїлася (притихла, принишкла).
— Які слова серед даних — синоніми? (Повисли, теліпалися, мет¬лялися)
— Складіть тлумачення слів натужний, заголосила. 
2) Пояснення значень слів.
Кроква — два бруси, з’єднані під кутом, на яких тримається дах. 
Ринва — труба для стікання води.
Дотеп — кмітливий влучний вислів із жартівливим відтінком.
Жердина — довгий, тонкий, без гілок кусок дерева.
Нафталін — засіб проти молі. 
— Прочитайте мовчки слова, що на картці, та їхні пояснення з дошки.
2. Первинне ознайомлення з твором (читання мовчки). Перевірка первинного сприймання.
— Які ще тренування проводили хлопці? А Натка?
3. Вибіркове читання. Робота над змістом.
— Прочитайте, як Натка проводила випробування тишею.
— Як хлопчики вирішили тренуватися у «невагомості»? Прочи¬тайте.
— Яка небезпека на них чатувала?
— Прочитайте, що побачила Натка, коли визирнула з даху.
— Як діяла Натка? Зачитайте.
— Які риси характеру виявились у дівчинки у цій ситуації?
— Чому Натка заплакала? Як змінилося ставлення хлопців до Натки? Поміркуйте, чому саме.
— Що у цій пригоді комічне, смішне, а що — небезпечне і тривожне?
— Які вчинки дійових осіб ви схвалюєте?
— Від чого автор застерігає читачів?
— Чи вдалося Натці довести, що вона справжній друг?
— Як ви вважаєте, як могли скластися стосунки Натки і Вадьки да¬лі? Розкажіть.
4. Вправа для розвитку швидкості читання. Гра «Дочитайте речення».
— Знайдіть у тексті і дочитайте речення за початком, записаним на дошці. Позначте цифрами послідовність подій у тексті.
Не замислюючись, Натка... (8)
Тим часом Вадька з... (2)
Ось над дахом видно... (6)
Катапультуватися хлопцям... (3) 
У кожного до пояса... (5)
Валька і Борис теліпалися... (7) 
І тут Натка не витримала... (9) 
Наступного дня Натка... (1)
А на четвертий день... (4)
5. Стислий переказ частини оповідання (за опорними реченнями, що на дошці).
Дівчатка розповідають текст від імені Натки, а хлопці — від імені Вадька.
V. Підсумок уроку
— Які епізоди оповідання В. Нестайка вам особливо сподобалися? Коли ви хвилювалися, а коли — раділи?
VI. Домашнє завдання
Читати, переказувати оповідання (стисло).
Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 1595 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: