Урок 104. Нові пригоди героїв творів Всеволода Нестайка. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку» - Читання 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Читання 4 клас

Урок 104. Нові пригоди героїв творів Всеволода Нестайка. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку»
Урок 104. Нові пригоди героїв творів Всеволода Нестайка. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку»
Мета: виховувати інтерес до читання творів В. Нестайка; удосконалюва¬ти читацькі навички, вміння читати за особами; розвивати вміння харак¬теризувати дійових осіб; вчити розрізняти у пригоді комічне, смішне і не¬безпечне, тривожне; збагачувати словник; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, взаєморозуміння між дівчатками і хлопчиками.
Обладнання: портрет В. Нестайка, виставка його книг, картки для контролю техніки читання; картки зі словами.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Змістова й мотиваційна підготовка учнів до сприйняття теми
— Прочитайте назву розділу, який вивчатимемо.
— Ми вже знайомилися з творами цієї теми, які вміщені у першій частині «Читанки». Пригадайте жанри цих творів.
III. Актуалізація опорних знань учнів
Вікторина «Знавці назв творів та їхніх авторів»
— Співвіднесіть назву твору, який читали, з його автором.
«П..л..чк..-р..т..вн..ц..»
«Чорнакішка,абомагічнечисло„сім”»
«Я і мі.. те....візо..»
«ЯкМиколкаставхоробрим»
«Ж..вж..к» В. Нестайко
В. Сухомлинський
Ю. Ярмиш
В. Кава
В. Чемерис
— Який твір тут зайвий? («Жевжик» В. Нестайка) Чому? (Це каз¬ка, а інші твори — оповідання.)
— Який ще твір цього автора читали? (Уривок із повісті-казки «У палаці чарівних казок»)
IV. Повідомлення теми та мети уроку
— Герої творів Всеволода Нестайка — це кмітливі, жваві хлопчики й дівчатка, ваші однолітки. Вони часто потрапляють у неймовірні істо¬рії, веселі й цікаві, але водночас — повчальні. Сьогодні ми ознайоми¬мося із уривком з твору Всеволода Нестайка «Космонавти з нашого бу¬динку».
V. Опрацювання першої частини твору В. Нестайка «Космонавти з нашого будинку» (С. 135–140)
1. Робота над заголовком.
— Поміркуйте, про що може йтися у творі з такою назвою. Давайте перевіримо свої припущення.
2. Підготовка до читання. Словникова робота.
Учні отримують картки з надрукованими словами, які вони повинні прочи¬тати за 30 с.
Аніякогісінької             покататися           перебивна
зачухані                         шкода                     захоплено
нікчема                          натякав                 приготувати
глузливо                        міжпланетні          нудна
зціпила                         тренажер               точнісінько
противний                  одночасно                змучений
      доводилось                  несподівано             підступно
3. Читання твору вголос «ланцюжком».
— Де відбуваються події твору?
— Хто головні дійові особи оповідання?
— Хто вони, де живуть, навчаються?
4.Аналіз змісту твору. Вибіркове читання.
— Кого Натка любила найбільше? А чого вона не могла терпіти?
— Знайдіть і прочитайте, як дівчинка згадує час дружби з Вадькою.
— Чому діти перестали товаришувати?
— Що робила Натка, щоб довести, що вона не гірша за хлопців? Чи їй це вдалося? Як саме?
— Про яку таємницю дізналася Натка? Прочитайте, як вона мірку¬вала з цього приводу.
— Які риси характеру Вадька і Бориса виявилися під час «тренувань»?
5. Вправи для розвитку навичок читання. 
1) Гра «Хто читає швидше?»
— Знайдіть і прочитайте абзаци, в яких є речення: «І в усьому бу¬ли рівні»; «Геть звідси!»; «Що, з’їв, задавака противний?!»; «Ось вони де!»; «В обох вигляд нещасний і жалюгідний».
2) Читання за особами діалогу Бориса і Вадьки.
Діти розбиваються на групи, з’ясовують, де чиї слова, з яким настроєм, си¬лою голосу їх слід читати.
6. Добір заголовків до частин тексту.
Орієнтовний план
1) Натка і Вадька — колишні друзі-нерозлийвода.
2) Як Натка доводила, що вона не гірша за хлопців.
3) Підслухана таємниця.
4) Роздуми Натки.
5) Випробування тишею.
7. Характеристика головних героїв твору.
— Якими ви уявляєте Натку і Вадьку? Як дівчинка сама говорить про Вадьку? Як характеризує себе?
— Яке враження справили на вас діти? Що ви можете сказати про їх вдачу? Як вони ставилися до пригод?
VI. Підсумок уроку
1. Дібрати заголовки до частин тексту.
2. Підготувати стислий переказ прочитаного.
VII. Домашнє завдання
Категорія: Читання 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 2703 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: