Здивуй! - Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) - Методика проведення уроку - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Методика проведення уроку » Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін)

Здивуй!

Здивуй!

Добре відомо, що ніщо так не привертає увагу й не стимулює роботу мозку, як цікаве.

Формула:       учитель знаходить такий кут зору, щоб навіть повсякденне стало ди­вовижним.

Приклад. Природознавство

Тема «Вода». І я одразу ж змушую дітей вразитися.

— Одного разу,— кажу я,— в одній африканській школі учням читали оповідання про дивну країну, в якій люди ходять по воді!

І найцікавіше, що це було цілком правдиве оповідання! (У деяких дітей при цьому аж очі вилазять на лоба.) А тепер подивіться у вікно! Хіба ж ми з вами не ходимо по воді? (Діло було взимку, за вікном сніг). Ми так звикли до води, що не помічаємо, а частіше й не знаємо її вражаючих властивостей.

Приклад. Початкова школа Тема «Натуральні числа».

— Діти, назвіть найбільше число! — Діти після декількох спроб і міркування з поди­вом з'ясовують, що це зробити неможливо'.

Приклад. Математика в початковій школі.

— Діти важко запам'ятовують склад числа 9. Що 4 і 4 це 8 або 5 і 5 це 10, легко запам'ятовують. А 4 і 5 — погано... Тоді я дала кожному по 9 паличок в руки і запропо­нувала розкласти їх так, щоб у кожній руці стало порівну. Для багатьох відкриттям стало, що так зробити не вдається. І самі дійшли до висновку, що порівну поділити не­можливо, а на 4 і 5 можна. Ось тепер усі засвоїли цей факт чудово!

Приклад. Біологія

— Вам відомо, що сова живиться мишами-зерноїдами. Вага сови близько 250 грамів. Як ви вважаєте, скільки зерна вона здатна зберегти за своє життя? (Учні діляться своїми здогадками: як правило, від 10 до 100 кг.) Так ось, одна сова за життя зберігає 50 тонн зерна! Сова в середньому живе 50 років, за рік з'їдає тисячу мишей, кожна з яких знищує за рік 1 кг зерна.

Приклад, Геометрія. 7 клас

Учитель запропонував учням накреслити трикутник, виміряти його кути за допомо­гою транспортиру й обчислити їх суму. В результаті у всіх вийшли різні(?) дані. Це дуже вразило клас і більш ні в кого не виникало сумнівів у необхідності доводити теоре­ми'.

Приклад. Історія. 11 клас

СРСР в 20—ЗО роки. Велика Вітчизняна війна.

— Ви вже вивчали роман М. Булгакова «Майстер та Маргарита». Воланд — який він? Зло карає зло? «...Бажає зла, творить саме лиш благо» («Фауст»). А чи знаєте ви, що в образі Воланда Булгаков зашифрував своє сприйняття історичної ролі Сталіна?... (Ствердження літературного критика В. Котова зі звертанням на визнання самого Булгакова.)

Категорія: Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) | Додав: uthitel (09.12.2013)
Переглядів: 464 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: