Принцип ідеальності (високого ККД) - Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) - Методика проведення уроку - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Методика проведення уроку » Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін)

Принцип ідеальності (високого ККД)

Принцип ідеальності (високого ККД)

Ідеальність — одне з базових понять теорії рішення винахідницьких задач (ТРВЗ). Психоаналітики знайомі з принципом задоволення, економісти — з при­нципом рентабельності, інженери — з принципом підвищення коефіцієнту корисної дії (ККД). Суть цих принципів єдина. Будь-яка наша дія характери­зується не тільки користю, яку ми одержуємо від неї, але й витратами — вит- ратами сили, нервів, часу, грошей... Ідеальність дії (або, якщо хочете, її ККД) тим вища, чим більша користь і менше витрати. Стосовно педагогічної техніки це значить, що деякі прийоми та технології були відкинуті, незважаючи на їх корисність. Відкинуті через низьку ідеальність — вони вимагали для свого втілення або занадто сили вчителя, або виняткових його якостей. Наш іде­ал — щоб учитель не перевтомлювався, не випрацьовувався при найвищій ефективності своєї праці! Мабуть, наш ідеал, як і кожний інший ідеал, недо­сяжний. Але прагнути до нього — корисно.

Формула:       максимально використовувати можливості, знання, захоплення самих учнів з метою підвищення результативності та зменшення витрат у процесі навчання.

Чим більше активність, самоорганізація учнів, тим вище ідеальність нав­чальної або керуючої дії. Якщо ми узгодимо зміст та форми навчання з захоп­леннями школярів, то самі школярі будуть прагнути взнати: а що ж там далі? Узгодимо темп, ритм, складність навчання з можливостями учнів — і тоді вони відчують свою успішність і самі захочуть її закріпити. А ще принцип ідеальності припускає активне залучення учнів до керування своїм колекти­вом, і тоді вони самі навчають одне одного. А ще принцип ідеальності при­пускає активне залучення учнів до керування своїм колективом, і тоді вони самі навчають одне одного.

І останнє. Одного разу Джейн Полі, ведуча одного з телеканалів США, ска­зала: «Добре організоване життя — це як сітка для страхування. Завдяки їй ви можете виконувати високо на дротині більш складні трюки»'. Сітка, тене­та — образ, із якого ми почали. Прийоми педагогічної техніки — сітка. А ре­зультат — добре організована праця учителя, добре організований клас, добре організовані знання.

Ви вже звернули увагу, що кожному принципу педагогічної техніки ставить­ся у відповідність своя позначка. Далі в книзі низка таких позначок поруч із назвою кожного з прийомів демонструє, які саме принципи технологічно під­тримує, втілює конкретний прийом.

Категорія: Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) | Додав: uthitel (09.12.2013)
Переглядів: 477 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: