Принцип діяльності - Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) - Методика проведення уроку - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Методика проведення уроку » Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін)

Принцип діяльності

Принцип діяльності

«Учень, який напханий знаннями, але не вміє їх використовувати, нагадує фаршировану рибу, яка нездатна плавати»,— так казав академік Олександр Львович Мінц. А Бернард Шоу стверджував: «Єдиний шлях, який веде до знань. це діяльність». Докази? Та згадайте хоча б випускника педагогічного інституту, що вперше прийшов до класу. Його знання з дидактики, методики не  були пропущені через діяльність, не вилилися у робочі прийоми педтехніки. І результат такої підготовки відомий.

формула:        організувати засвоєння учнями знань, умінь, навичок, сенсів переважно у формі діяльності.

Дійсно, щоб знання ставало інструментом, а не купами непотрібного мотло­ху на задньому дворі інтелекту, учень має з цими знаннями працювати. Доки перевіркою знань вважають молодецьку відповідь-переказ в режимі фонографу, доки вивчення і повторення здійснюються в режимі заучування, школа працює відсотків на 90 у холостому режимі.

Що ж це означає: «працювати із знанням»? Взагалі кажучи, це означає його застосовувати, шукати умови і межі застосування, перетворювати, поширюва­ти і доповнювати, знаходити нові зв'язки, розглядати в різних моделях і кон­текстах. ..

Принцип зворотного зв'язку

Формула:       регулярно контролювати процес навчання за допомогою розвиненої сис­теми прийомів зворотного зв'язку.

Чим більш розвинена система — технічна, економічна, соціальна або педа­гогічна, тим більше у ній механізмів зворотного зв'язку. Льотчик в польоті за показаннями приладів відстежує ряд параметрів: від температури зовні до кількості пального в баці. Без цього вдалий політ неможливий. Вдалий урок теж. Тільки учитель відстежує інші параметри: настрій учнів, ступінь їх заці­кавленості, рівень розуміння... Учитель не має «термометра настрою» або «висотоміру розуміння», але у нього існує свій набір прийомів, які дозволяють чітко зорієнтуватися в обставинах.

Категорія: Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) | Додав: uthitel (09.12.2013)
Переглядів: 553 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: