Найважливіші тренінгові методики - Методичні прийоми - Методика проведення уроку - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Методика проведення уроку » Методичні прийоми

Найважливіші тренінгові методики

Найважливіші тренінгові методики

Стисло охарактеризуємо найважливіші тренінгові методики. Групова дискусія в психологічному тренінгу — це спільне обговорення якогось суперечливого питання, що дозволяє з'ясувати (можливо, змінити) думку, позиції та настанови учасників групи в процесі безпосереднього спілкування. Під час тренінгу групову дискусію можна використовувати як з метою надання можливості учасникам розглянути проблему з різних боків (що уточнює взаємні позиції, зменшуючи опір новій інформації, що надходить від ведучого та інших членів групи), так і з метою групової рефлексії через аналізування індивідуальних переживань (збільшуючи згуртованість групи й одночасно полегшуючи саморозкриття учасників). Між цими завданнями є низка інших, проміжних.

У структурованих дискусіях задають тему для обговорення, а іноді чітко регламентують порядок перебігу дискусії (форми, організовані за принципом «мозкового штурму»).

У неструктурованих дискусіях тему обирають самі учасники. Час дискусії формально не обмежений. Іноді форми дискусій виділяють, спираючись на характер матеріалу, що обговорюється.

У тематичних дискусіях обговорюють значущі для учасників тренінго-вої групи проблеми.

Біографічні дискусії орієнтовані на попередній досвід. В інтерактивних дискусіях матеріалом виступають структура і зміст взаємостосунків між учасниками групи.

Ігрові методики містять ситуаційно-рольові, дидактичні, творчі, органі-заційно-діяльнісні, імітаційні, ділові ігри.

Використання ігрових методик є дуже продуктивним. На першій стадії групової роботи ігри корисні як засіб подолання скутості та напруження учасників, як умова безболісного зняття «психологічного захисту».

Досить часто ігри стають інструментом діагностики та самодіагно-стики, що дозволяє ненав'язливе, легко виявити труднощі у спілкуванні, серйозні психологічні проблеми. Завдяки грі інтенсифікується процес навчання, закріплюються нові навички поведінки; знаходяться такі способи оптимальної взаємодії з іншими людьми, які раніше здавалися недосяжними; тренуються й закріплюються вербальні та невербальні комунікативні вміння. Мабуть, гра — найефективніша у створенні умов для саморозвитку, саморозкриття, виявлення творчого потенціалу людини, щирості та відкритості, тому що створює психологічний зв'язок людини з її дитинством. Унаслідок цього гра стає потужним психотерапевтичним і психокоригувальним засобом не тільки для дітей, але й для дорослих.

До наступного блоку основних методик належать методики, орієнтовані на розвиток соціальної перцепції. Учасники групи розвивають уміння сприймати, розуміти й оцінювати інших людей, самих себе, свою групу. Вони набувають навичок глибокої рефлексії, змістовної та оцінювальної інтерпретації об'єкта сприйняття.

Трохи відокремлено стоять методи тілесно-орієнтованої психотерапії, засновником якої був В. Райх. Останнім часом цей вид терапії усе більше привертає увагу практичних психологів тренінгових груп.

Досвід свідчить про корисність і ефективність застосування під час групової роботи медитативних технік. Найчастіше ці техніки використовують з метою фізичної та чуттєвої релаксації, для того щоб звільнитися від зайвого психічного напруження, стресових станів

Категорія: Методичні прийоми | Додав: uthitel (03.01.2015)
Переглядів: 308 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: