Головна » Статті » Методичні поради » Нестандартні уроки зарубіжної літератури

Урок-гра за казкою-притчою "Маленький принц" Антуана де Сент-Екзюпері

Урок-гра за казкою-притчою "Маленький принц" Антуана де Сент-Екзюпері

Мета:узагальнити та систематизувати знання учнів, отримані при опрацюванні казки-притчі «Маленький принц», навчити дітей вмінню давати чіткі відповіді на запитання; розвивати творчі здібності, навички роботи у команді, виховувати прагнення до самовдосконалення.

Обладнання: портрет письменника, картки із запитаннями, вірші про А. де Сент Екзюпері.

Хід уроку

Урок проводиться у формі гри «Щасливий випадок». Клас поділений на дві команди.

Слово вчителя.
Друзі! Дозвольте мені привітати вас на нашій грі «Щасливий випадок». Як ви вже знаєте, вона присвячена казці-притчі «Маленький принц» та життєвому і творчому шляху Антуана де Сент-Екзюпері. Перемогу виборюватимуть дві команди. Звичайно, кожна команда мріє отримати перемогу, та для цього потрібно було добре підготуватися, бо, як відомо, лінивих і щасливих обходять. То ж побажаємо командам успіху. Для справедливості запрошено журі. Команди запрошуються до подорожі у країну Дитинства для участі у грі. 
І гейм. « Розминка»
Умови. Кожна команда отримує 3 запитання і має дати відповідь на них через 30 секунд. Вартість одного запитання 2 бали. За правильні відповіді команди отримують червону фішку, за неправильні – синю.
Команда «Мандрівник»
  1. У якому році народився Антуан де Сент-Екзюпері? (У 1900 році.)
  2. Скільки років було Антуану, коли помер його брат Франсуа? (Сімнадцять.)
  3. Назвіть, у якому році загинув Антуан де Сент-Екзюпері? (У 1944році.)
Команда «Маленький принц»
  1. У якому французькому місті народився Антуан де Сент-Екзюпері? (У місті Ліоні.)
  2. Де загинув Антуан де Сент-Екзюпері? (Його літак впав у Середземне море.)
  3. У якому році було присвоєно Антуану звання військового пілота? (У 1922 році).
Підведення підсумків першого гейму.
ІІ гейм.
Лото «Щасливий випадок»
Умови. Представники команд по черзі виймають лото й згідно з номерами отримують запитання вартістю 1 бал, а та команда, яка витягне «Щасливий випадок», отримає ще 5 балів призових.
Запитання.
  1. Визначте жанр твору «Маленький принц» Антуан де Сент-Екзюпері. (Казка-притча.)
  2. Що таке казка? (Казка – це прозовий твір про вигадані, фантастичні події .)
  3. Що таке притча? (Притча – невелике оповідання, яке містить повчання в іншомовній, алегоричній формі.)
  4. Що таке алегорія?(Алегорія – це художній засіб, за допомогою якого узагальнене поняття розкривається через конкретні образи.)
  5. У якій пустині зазнав аварії пілот Екзюпері? (У пустині Сахара.)
  6. Як звали героя, який розбудив зі сну пілота? (Маленький принц.)
  7. Що попросив намалювати маленький герой пілота? (Баранця.)
  8. Якого розміру була планета Маленького принца? (Планета була розміром у будинок.)
  9. На скількох планетах побував принц? (На семи.)
  10. Про яку квітку піклувався хлопчик? (Про троянду.)
  11. Хто із героїв проживав на першому астероїді? (Король.)
  12. Із жителем якої планети Маленький принц хотів би подружитися? (Із ліхтарником.)
  13. Кому належала четверта планета? (Бізнесменові.)
  14. Які квіти цвіли у саду на планеті Земля? (Троянди.)
  15. Кого приручив Маленький принц? (Лиса.)
  16. Чи залишився Маленький принц на планеті Земля? (Ні).

 

Поки журі підбиває підсумки, учениця читає вірш Д. Павличка «Антуан де Сент-Екзюпері».

 

Навіщо повертатися назад

З небес на землю, де війни катуші,

Де Францію дрібні й підступні душі

Зжирають, наче гусениці сад?!

І свій літак тісний, немов снаряд

Веде він у безумнім безоружжі
Крізь вибухи, що, мов сліпучі ружі,
Цвітуть і осипаються підряд...
В палаючій, як метеор, машині
Його вхопила неба течія
І занесла в глибини темно-сині.
Світ у зірках читав його ім’я,
Лиш у пісках Лівійської пустині
Не відала про це сліпа змія.
Слово надається журі.

ІІІ гейм. «Ти – мені, а я - тобі»

Умови. Кожен учасник заздалегідь готував запитання для суперника, яке задається обраному учаснику команди-суперниці. За найоригінальніше запитання журі додає 4 бали.

ІV Гейм. «Далі, далі, далі…»

Умови. За одну хвилину відповісти на максимальну кількість запитань. Якщо відповіді немає, то звучить слово «Далі».

Команда «Мандрівник»

  1. Скільки розділів у творі «Маленький принц»? (27 розділів.)
  2. Кому присвятив книжку А. де Сент-Екзюпері? (Другові Леону Верту.)
  3. Навіщо льотчик купив собі фарби та кольорові олівці? (Малювати портрет Маленького принца, щоб не забути його.)
  4. Що і чому втратив оповідач у 6 років? (Віру в себе.)
  5. Чому маленькому принцу потрібно було виполювати баобаби? (Щоб вони не виросли і не розірвали планету.)
  6. Яку рису характеру уособлює в собі король? (Владолюбство.)
  7. Хто жив на п’ятій планеті? (Ліхтарник.)
  8. Що подарував хлопчик льотчику? (Свою усмішку та сміх.)
  9. Які риси характеру притаманні Маленькому принцу до його подорожі? (Маленький принц дбайливо ставився до планети, опікувався нею.)
  10. Кому належать слова: «… І люди усі однакові. І мені трохи нудно. Але якщо ти мене приручиш, моє життя буде ніби сонцем осяяне.» (Лисові.)

Команда «Маленький принц»

  1. Кому належала шоста планета? (Географові.)
  2. Чому герої, що живуть на астероїдах, не мають імен? (Це не конкретні люди, а алегоричні образи.)
  3. Які риси характеру притаманні троянді? (Горда, кокетлива, вередлива.)
  4. Кому належать слова: «… За п’ятдесят чотири роки, що я живу на цій планеті, було тільки три випадки, коли мене щось турбувало…» (Бізнесмену.)
  5. Якими словами закінчуються майже всі зустрічі з жителями планет? («Які дивні люди ці дорослі!»)
  6. Чим щовечора любив милуватися Маленький принц ? (Заходом сонця.)
  7. Де відбулася остання зустріч Маленького принца та льотчика? (Поблизу криниці, на руїнах старого муру.)
  8. Яким настроєм пройняті останні розділи твору? (Сумним.)
  9. Які цінності людини найголовніші у житті? (Любов, дружба, відданість, працелюбність.)
  10. Які твори письменника ви запам’ятали ? ( «Маленький принц», «Цитадель», «Планета людей».)
Поки журі підбиває підсумки, учень читає вірш Ю. Друніної «Пилот Сент-Экс, поэт Экзюпери».
Влюбленый в землю
Он любил и небо
Да так, что без него
Прожить не мог.
Но этот гений,
Этот полубог,
По мненью многих,
Мудрым вовсе не был.
И то сказать —
Творил бы в тишине,
Своим лишь, кровным,
занимаясь делом...
Пилот Сент-Экс
На грянувшей войне
Был горячо
И леденяще смелым.
Он в небесах
Остался навсегда...
Гори в угрюмом космосе
Гори,
Безумная и мудрая звезда —
Пилот Сент-Экс,
Поэт Экзюпери.

V. Гейм. «Темне лоша»

Умови. Три учні класу готували запитання для учасників гри. Перед грою кожен з них отримав номер, а учасники повинні назвати номер і отримати запитання. Вартість запитання 3 бали.

Підсумки журі.

Слово вчителя.

Ну от і все. Завершилася наша гра та разом із нею мандрівка чудовою країною Дитинство. У цій країні ми побували завдяки талановитому письменникові Антуану де Сент-Екзюпері. Сент-Екзюпері вірив у добрі стосунки між людьми, у прихильність, дружбу. «Єдина справжня розкіш, — говорив письменник, — це розкіш людського спілкування». Про неї написані всі його книги, у тому числі й «Маленький принц». Це дуже поетична і витончена казка про смисл і мету життя, про віру у велич людини і її покликання. Екзюпері в нашій свідомості залишився тим, ким він і прагнув бути — «садівником для людей», що дбайливо і прозорливо розкриває у людині кращі її якості і можливості.

 

 

 

Категорія: Нестандартні уроки зарубіжної літератури | Додав: uthitel (18.03.2018)
Переглядів: 762 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: