Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків з хімії 10 клас (нова програма)

УРОК 42. УЗАГАЛЬНЮЮЧЕ ПОВТОРЕННЯ

УРОК 42. УЗАГАЛЬНЮЮЧЕ ПОВТОРЕННЯ

Цілі:

формування ключових компетентностей:

· спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами;

· уміння вчитися впродовж життя;

· екологічна грамотність і здорове життя;

· основні компетентності у природничих науках і технологіях;

· математична компетентність;

· соціальна та громадянська компетентності;

формування предметних компетентностей:

· закріпити знання про будову, ізомерію, систематичну номенклатуру одноатомних спиртів, альдегідів, карбонових кислот, знати їх загальні формули та характеристичні групи, гомологічні ряди, фізичні та хімічні властивості одноатомних, багатоатомних спиртів, фенолу, альдегідів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; закріпити знання про жири та вуглеводи, склад молекул жирів, їх утворення, молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози, полімерну будову крохмалю та целюлози; про відмінність складу твердих і рідких жирів, властивості жирів — гідроліз та гідрування і властивості вуглеводів, якісні реакції на глюкозу та крохмаль; знаходження жирів і вуглеводів у природі, біологічну роль жирів та вуглеводів;

· виховувати у школярів відповідальне ставлення до виконання завдань, бути уважними, не відволікатися від основної роботи;

· виховувати інтерес до вивчення хімії;

· розвивати хімічну мову, екологічне мислення.

Обладнання: мультимедійна презентація, роздавальний матеріал.

Тип уроку: УП, семінар-практикум.

Форми роботи: хімічна розминка, асоціативний кущ, взаємоопитування, тести, взаємоперевірка, робота в гетерогенних групах.

ХІД УРОКУ

Формування ключових компетентностей

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами;

уміння вчитися впродовж життя;

математична компетентність;

екологічна грамотність і здорове життя;

основні компетентності у природничих науках і технологіях

Організовує роботу в гетерогенних групах та різноманітні форми роботи: хімічна розминка, асоціативний кущ, взаємоопитування, тести, взаємоперевірка, коректує, коментує роботу учнів у групах, закріплюють знання про основні класи оксигеновмісних органічних сполук

Працюють у гетерогенних групах і виконують різноманітні форми роботи: хімічна розминка, асоціативний кущ, взаємоопитування, тести, взаємоперевірка; повторюють та закріплюють знання про основні класи оксигеновмісних органічних сполук

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Учитель заздалегідь розподіляє учнів по гетерогенних групах. Кожен вид роботи оцінюється в картці самооцінки, за цим процесом спостерігає керівник групи.

III. КОРЕКТУЮЧА ЧАСТИНА СЕМІНАРУ

Ø «Асоціативний кущ»

· Жири

· Рослинні жири

· Маргарин

· Вуглеводи

· Дисахариди

· Глюкоза

· Крохмаль

· Тваринні жири

· Мило

· Полімер

· Моносахариди

· Полісахариди

· Сахароза

· Целюлоза

Хімічна розминка за основними питаннями теми. Учні проводять взаємоопитування.

Ø Міні-тести

1. Естери вищих карбонових кислот і гліцеролу — це:

а) вуглеводи;

б) білки;

в) жири;

г) мило.

2. До складу рідких жирів входять залишки:

а) нижчих насичених карбонових кислот;

б) вищих насичених карбонових кислот;

в) нижчих ненасичених карбонових кислот;

г) вищих ненасичених карбонових кислот.

3. Спільна властивість жирів і вуглеводів — це реакція:

а) гідрування;

б) гідролізу;

в) приєднання;

г) заміщення.

4. Вуглеводи в рослинах утворюються:

а) з води;

б) з вуглекислого газу;

в) із жирів;

г) з води і вуглекислого газу.

5. Вкажіть формулу глюкози:

а) C6H12O6;

б) C12H22О11;

в) (C6H10O5)n;

г) C2H5OH.

6. Вкажіть формулу сахарози:

а) C12H22O11;

б) (C6H10O5)n;

в) C6H12O6;

г) С17Н35СООН.

7. Вкажіть реакцію, яка лежить в основі виробництва маргарину:

а) гідроліз;

б) етерифікація;

в) гідрування;

г) обміну.

8. Вкажіть формулу крохмалю:

а) C6H12O6;

б) C12H22О11;

в) (C6H10O5)n;

г) C2H5OH.

9. До природних полімерів належать:

а) глюкоза;

б) сахароза;

в) поліетилен;

г) целюлоза.

10. Вкажіть речовину, з якою реагують і гліцерол, і глюкоза:

а) CuO;

б) CuSO4;

в) KOH;

г) Cu(OH)2.

Після виконання тесту проводиться взаємоперевірка. Кожний тест — по 0,4 бала. Всього 4 бали.

IV. НАВЧАЛЬНА ЧАСТИНА СЕМІНАРУ

Учні на початку уроку розсілися групами. Кожна група отримує завдання.

Ø Завдання групам

(Роздають на картках і проектують на екран.)

1. Напишіть молекулярну і структурну формули глюкози.

Вкажіть які функціональні групи є в молекулі глюкози.

До якого класу сполук подібна за будовою глюкоза?

Які фізичні властивості глюкози?

Яка якісна реакція на глюкозу?

2. Чому целюлоза і крохмаль, маючи однакову молекулярну формулу, відрізняються за властивостями? Відповідь обґрунтуйте. Як якісно визначити крохмаль?

3. Чим відрізняються за будовою та властивостями тваринні та рослинні жири?

4. Запишіть рівняння реакцій за схемами:

5. Яку масу цукру треба взяти, щоб отримати 350 г розчину з масовою часткою цукру 20 %?

6. Який об’єм вуглекислого газу можна отримати під час спалювання 10 моль глюкози?

Перевіряємо виконання завдань. По одному учню з групи виходять до дошки та звітують про виконання завдання. Інші учні класу уважно слідкують за виконанням завдань та виправляють помилки.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Кожен учень підраховує свої набрані бали з допомогою керівника групи. Заносить їх до картки самооцінки, яку здає вчителю.

Картка самооцінки

Керівник групи ____________________________________

Поставте кількість балів, що відповідає Вашій підготовці:

1. Усна відповідь «так» чи «ні» (3 бали) _____________________

2. Тест (1-3 бали) _____________________

3. Робота в групі:

Складання рівнянь реакцій (0-2 бали) _____________________

Назви речовин (0-2 бали) _____________________

Розв'язання задач (0-4 бали) _____________________

4. Доповнення (1 бал) _____________________

Загальна кількість балів за урок _____________________

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Категорія: Конспекти уроків з хімії 10 клас (нова програма) | Додав: uthitel (04.01.2019)
Переглядів: 14 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: