Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків з хімії 10 клас (нова програма) |
УРОК 39. ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ЗАДАЧЦілі: формування ключових компетентностей: · спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами; · уміння вчитися впродовж життя; · основні компетентності у природничих науках і технологіях формування предметних компетентностей: · навчитися розв'язувати експериментальні задачі, повторити і закріпити знання про органічні сполуки, про якісні реакції на деякі з них та вміння проводити їх практично, закріпити вміння складати рівняння реакцій; · розвивати хімічну мову, екологічне мислення; · виховувати інтерес до вивчення хімії. Обладнання та реактиви: інструктивні картки, штатив із пробірками, розчини купрум(ІІ) сульфату, натрій гідроксиду, йоду, лакмус, метиловий оранжевий, етанова кислота у вигляді оцту, гліцерол, крохмаль, глюкоза. Форми роботи: інструктаж з БЖД, міні-тест, робота в групах з інструктивними картками. Тип уроку: практична робота. Форми роботи: бесіда, інструктаж з БЖД, міні-тести, робота в групах. ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. ІНСТРУКТАЖ З БЖД III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Вкажіть функціональну групу спиртів: а) -COH; б) -COOH; в) -OH; г) -NH2. 2. Вкажіть функціональну групу карбонових кислот: а) -COH; б) -COOH; в) -OH; г) -NH2. 3. Вкажіть метал, який заміщує Гідроген у гідроксогрупі спиртів: а) Cu; б) Ag; в) Na; г) Pb. 4. Вкажіть речовину, яку можна використати для виявлення гліцеролу: а) CuO; б) CuSO4; в) KOH; г) Cu(OH)2. 5. Вкажіть формулу етанолу: а) C2H5OH; б) CH3OH; в) CH3COOH; г) C3H7OH. 6. Вкажіть речовину, яку можна використати для виявлення крохмалю: а) метилоранж; б) йод; в) Cu(OH)2; г) Ag2O. 7. Вкажіть речовину, яку можна використати для виявлення глюкози: а) лакмус; б) Cu(OH)2; в) йод; г) Ag2O. 8. Вкажіть речовину, яка реагує і з етиловим спиртом, і з оцтовою кислотою: а) Na2CO3; б) Na; в) NaCl; г) NaOH. 9. Вкажіть як називається реакція між спиртами і карбоновими кислотами: а) нейтралізації; б) обміну; в) заміщення; г) етерифікації. 10. Виберіть правильне твердження: гліцерол на відміну від етанолу реагує з такою речовиною: а) HCl; б) CuSO4; в) K; г) Cu(OH)2. Ø Інструктивна картка З правилами безпеки життєдіяльності ознайомлений(на) та зобов’язуюсь їх виконувати ______________ (підпис) Хід роботи 1. Виявлення карбонових кислот · У 2 пробірки наливаємо по 1 мл розведеної оцтової кислоти. В одну пробірку капаємо декілька крапель лакмусу. Спостерігаємо____________________________ · У другу капаємо декілька крапель метилового оранжевого. Спостерігаємо____________________________ Рівняння реакції__________________________ 2. Виявлення гліцеролу · У пробірку внесіть 1 мл розчину купрум(ІІ) сульфату та додайте розчину натрій гідроксиду. Розподіляємо на дві пробірки (другу будемо використовувати в наступному досліді). Спостерігаємо____________________________ Рівняння реакції__________________________ · Потім до утвореного осаду додайте 3 краплі досліджуваної речовини гліцеролу. Спостерігаємо____________________________ Рівняння реакції__________________________ 3. Якісна реакція на глюкозу · У пробірку вносимо 1 мл водного розчину купрум(ІІ) сульфату та доливаємо розчин натрій гідроксиду або беремо другу частину утвореного осаду в досліді 2. · Потім у пробірку додають 5 %-го розчину глюкози і нагрівають суміш до кипіння. Спостерігаємо_____________________________ Рівняння реакції____________________________ 4. Якісна реакція на крохмаль · У пробірку вносять 1 мл розчину крохмального клейстеру та 1 краплю розчину йоду в калій йодиді. Спостерігаємо_____________________________ Висновок: __________________________________ Додаткове завдання Здійсніть перетворення: | |||||||
Переглядів: 725 | |
Всього коментарів: 0 | |