Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків з фізики 10 клас (нова програма)

УРОК № 65 / III.1-7. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 6 «ДОСЛІДЖЕННЯ ОДНОГО З ІЗОПРОЦЕСІВ»

УРОК № 65 / III.1-7. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 6 «ДОСЛІДЖЕННЯ ОДНОГО З ІЗОПРОЦЕСІВ»

Мета: 1) закріпити знання учнів про залежності між макропараметрами термодинамічної системи, сформувати експериментальні вміння — від планування експерименту до формулювання висновків дослідження ізотермічного процесу;

2) продовжити формування предметної компетентності учнів, сприяти удосконаленню експериментальних умінь учнів, уміння аналізувати результати експериментальних даних та робити необхідні висновки;

3) продовжити розвиток комунікативної компетентності учнів шляхом організації роботи в малих групах.

Очікувані результати: учні знають послідовність виконання експерименту: від планування, підбору необхідного обладнання, вибору способів фіксації до обробки результатів експерименту.

Тип уроку: урок формування експериментальних умінь.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 2 хв

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ДАНИХ (ЦОР) 5 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель, використовуючи ІП до уроку (ЦОР), пропонує учням дати відповіді на запитання з теорії ізопроцесів. Інструктує з правил БЖ

Формування компетентності у природничих науках: знання теорії ізопроцесів

Учні дають відповіді на запитання, розширюють свої знання про ізопроцеси та способи визначення залежностей між макропараметрами при ізотермічному процесі

1. Що розуміють під рівнянням стану ідеального газу?

2. Які процеси називають рівноважними?

3. Які процеси називають нерівноважними?

4. Хто і коли встановив закон для ізотермічного процесу?

5. Сформулюйте закон для ізотермічного процесу.

6. Розкрийте поняття ідеального газу.

7. Розкрийте зміст поняття абсолютної температури.

8. Хто і коли встановив закон для ізохорного процесу?

III. ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ 10 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель об'єднує учнів у групи, контролює хід виконання лабораторної роботи, за необхідності консультує учнів

Учні виконують лабораторну роботу, дотримуючись правил техніки безпеки

Формування умінь планувати і проводити експеримент, розраховувати похибки вимірюваних величин

Лабораторна робота № 6 (інший варіант виконання роботи у ЦОР до уроку). «Дослідження ізотермічного процесу. Дослідне підтвердження закону Бойля-Маріотта»

Мета уроку: експериментальна перевірка газових законів.

Обладнання: скляний циліндр заввишки 50 см, скляна трубка завдовжки 50-60 см, закоркована з одного кінця, склянка, пластилін, термометр, лінійка, барометр-анероїд (один на клас), штатив із лапкою, холодна і гаряча вода.

Опис роботи

У циліндр із водою занурюють відкритим кінцем униз трубку (див. рис.). Якщо рівень води в трубці нижчий від рівня води в посудині на h, то тиск повітря в трубці дорівнює сумі атмосферного й гідростатичного тиску стовпа води висотою h. Для спрощення розрахунків можна вимірювати тиск у міліметрах ртутного стовпа. Тоді, з урахуванням того, що густина води в 13,6 раза менша від густини ртуті, для повітря в трубці можна записати: де H — атмосферний тиск у міліметрах ртутного стовпа; h — різниця рівнів води в циліндрі й трубці, вимірювана в міліметрах.

У трубці міститься постійна маса повітря, яку можна вважати такою, що перебуває за постійної (кімнатної) температури. Об’єм і тиск повітря, що міститься в трубці, можна змінювати, змінюючи глибину занурення трубки. Об’єм повітря в трубці — V = lS, де l — довжина стовпа повітря; S — площа перерізу трубки.

Оскільки площа поперечного перерізу трубки постійна, довжина стовпа повітря в трубці пропорційна об’єму повітря. Отже, для перевірки закону Бойля-Маріотта достатньо перевірити справедливість рівності:

Хід роботи

1. Зберіть уставу (див. рис).

2. Виміряйте барометром атмосферний тиск у міліметрах ртутного товпа.

3. Занурюючи у воду трубку відкритим кінцем униз, виміряйте h (повторіть дослід не менш ніж тричі).

4. Результати вимірювань та обчислень запишіть у таблицю.

№ досліду

H, мм рт. ст.

h, мм

l, см

1

       

2

       

3

       

5. Запишіть висновок: що ви вимірювали та який отримали результат.

IV. РЕФЛЕКСІЯ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завершити оформлення звіту про виконання лабораторної роботи.

2. Повторити відповідний параграф підручника, конспект уроку, виконати завдання за задачником.

Категорія: Конспекти уроків з фізики 10 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.01.2019)
Переглядів: 19 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: