Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 11 клас |
Тема. Найвидатніші здобутки світової літератури кінця ХХ — початку ХХІ ст. Мета: допомогти учням пригадати, систематизувати й узагальнити знання про найвидатніші здобутки у світовому літературному процесі ХХ–ХХІ ст.; удосконалювати навички аналізу, систематизації та узагальнення знань; уміння оцінювати художній твір з ідейно-естетичних позицій висловлювати про нього думку, аргументувати її; виховувати повагу до духовних надбань людства, прагнення до самоосвіти та самовдосконалення. Обладнання: «портретна галерея» письменників цього періоду, виставка творів, ілюстративні матеріали, аудіо-, відеозаписи. Тип уроку: систематизація та узагальнення знань. ХІД УРОКУ І. Мотивація навчальної діяльності учнів У ч и т е л ь. Зі світовою літературою ХХ–ХХІ ст. ми ознайомилися протягом цього навчального року, і у вас, напевно, ще свіжі враження від творів Г. Ібсена, Ф. Кафки, М. Булгакова, російських поетів «срібної доби», Е. Хемінгуея та багатьох інших, чиї книги стали знаковими, вершинними не лише в національній, а й у світовій літературі. Так, ці твори не прості, змушують замислюватися, намагатися «осягнути неосяжне», «пізнати непізнаване». Але ви тепер уже, сподіваюсь, досвідчені читачі, і в змозі самостійно ви- значати ідейно-художню вартість справжнього твору мистецтва й низькопробного «чтива». Сьогодні ми згадаємо найвидатніші здобутки сучасної літератури. ІІ. Оголошення теми й мети уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань Екскурс сторінками улюблених книг письменників ХІХ ст. IV. Систематизація та узагальнення вивченого про здобутки світового літературного процесу кінця ХХ — початку ХХІ ст. 1. Виконання завдань Тести Віднайдіть відповідність письменника назві його твору, назви твору — герою, образа — символу. У відповідній клітинці поставте «+» або інший знак. І
ІІ
ІІІ
ІV
(Засновники («батьки») європейської модерністської прози.)
Для довідок: 1 — г; 2 — д; 3 — е; 4 — в; 5 — ж; 6 — б; 7 — а. Перекажіть найяскравіші для вас епізоди із твору М. Булгакова «Майстер і Маргарита» (з «московських» та «єршалаїмських» розділів), поясніть, чому його називають романом у романі, романом-міфом. 2. Виразне читання поезій Р. М. Рільке, Ґ. Аполлінера, Ф. Ґарсія Лорки, О. Блока, А. Ахматової, Б. Пастернака та ін., прослуховування аудіозаписів пісень на їхні слова 3. Складання сенкану про російську поезію «срібної доби» Приклад сенкану «Срібна доба»; новаторська, витончена; хвилює, захоплює, вабить; Хто встоїть проти її чарівності? Поезія. 4. Установлення відповідностей проблем і творів, у яких вони порушені
Для довідок: 1 — в; 2 — г; 3 — а; 4 — б. 5. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Очікувані відповіді
6. Складання анкети улюбленого героя творів ХХ ст. 7. Висловлювання вражень від постмодерністського твору П. Зюскінда «Запахи. Історія одного вбивці». Чому роман такий популярний серед читачів? 8. Огляд сучасної літератури ХХІ ст. 9. Літературна гра: «Хто останнім назве сучасного письменника або твір?» Підготуватися до контрольної роботи за темами «П. Зюскінд “Запахи…”», «Сучасний літературний процес (огляд)», «Повторення та систематизація вивченого матеріалу». VІ. Підсумки уроку «Займи позицію»
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 427 | |
Всього коментарів: 0 | |