Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 11 клас

Урок 40 Тема. Композиція і стиль, художні особливості, значення роману Альбера Камю «Чума»

Урок 40 Тема. Композиція і стиль, художні особливості, значення роману Альбера Камю «Чума»

Мета: допомогти учням визначити особливості композиції, індивідуального стилю письменника, ідейно-художні особливості твору та його значення; розвивати навички аналізу прозових творів, висловлення власних думок та їх аргументування, уміння вести дискусію;

виховувати активну гуманістичну життєву позицію.

Обладнання: портрет письменника, видання твору й ілюстрації до нього.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності учнів

У ч и т е л ь. «…Дослухаючись до радісних криків, що долинали з центру міста, Ріє згадав, що будь-яка радість — під загрозою. Бо він знав те, чого не відала ця щаслива юрма і про що можна прочитати в книжках: бацила чуми ніколи не вмирає, ніколи не щезає, десятиліттями вона може дрімати десь у закрутку меблів або в стосі білизни, вона терпляче вичікує своєї години в спальні, у підвалі, у валізі, у хустинках та в паперах, і, можливо, настане день, коли

на лихо і в науку людям чума розбудить пацюків і пошле їх конати на вулиці щасливого міста», — такими словами закінчується роман А. Камю «Чума». Що таке «чума», у чому притчевість роману, його особливості та значення, про це подискутуємо на уроці.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Формування вмінь і навичок

1. Інтерактивній прийом «Мозковий штурм»

Очікувані відповіді

  • Фашизм,
  • війна,
  • беззаконня,
  • фанатизм,
  • трагічна людська доля,
  • зло,
  • абсурд,
  • стихійне лихо,
  • смерть,
  • нескінченна поразка,
  • абстракція.

2. Коментар учителя

— Чума у творі Камю — багатоплановий і багатозначний образ, який символізує не тільки фашизм: це і хвороба, і війна, і жорстокість судових вироків, і несправедливе суспільство, і фанатизм церкви, і розстріл переможених, і смерть дитини — це зло взагалі, зло, невіддільне від буття. Чума — це і абсурд, і трагічна людська доля. У контексті роману чума є універсальною метафорою зла в усій його багатоликості й нездоланності. «Зачумленістю» Камю вважає також невігластво й брехню. Люди не знають або роблять вигляд, ніби не розуміють, що бацили в будь-яку мить можуть перетворити їхнє існування на пекло. Люди живуть брехнею, «бо важко жити лише тим, що знаєш, і тим, що пам’ятаєш, і не мати надії», а брехня заспокоює. Жити ілюзією часто стає потребою, тому люди бояться назвати чуму чумою, а зло — злом.

3. Евристична бесіда

4. Міні-диспут «Суспільне добро — це й є щастя кожної окремої людини»

Можливі теми для диспуту

(«Соромно бути щасливому одному»; «Немає на світі таких речей, заради яких варто було б відвернутися від того, кого любиш»; «Кожний носить її, чуму, у собі» та ін.)

Коментар

Диспут можна провести у формі інтерактивної вправи «Прес».

Побудова відповіді

1. Висловте свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору. Починати потрібно зі слів «Я вважаю, що…»

2. Зазначте причину появи цієї думки, використовуючи слова «…тому, що…»

3. Наведіть аргументи на підтримку вашої позиції, факти, які демонструють ваші докази, вживаючи слово «наприклад».

4. Узагальніть свою думку. Зробіть висновок, починаючи словами «отже…», «таким чином…»

5. Розв’язання проблемного питання

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до написання твору за романом А. Камю «Чума»: дібрати цитати із роману, епіграфи.

VI. Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

 

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 11 клас | Додав: uthitel (02.04.2018)
Переглядів: 381 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: