Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 11 клас |
ТЕМА: Поетичний практикум. Аналізування синтетичного вияву новітніх течій і тенденцій у західноєвропейській поезії кінця XIX — початку XX ст., представленій творчістю Р. М. Рільке, Ґ. Аполлінера, Ф. Ґарсія Лорки
МЕТА: допомогти учням розкрити поняття «модернізм», «авангардизм» у поезії; розвивати навички ілюстрування принципів і положень літературних напрямів прикладами з конкретних поезій; виховувати повагу до загальнолюдських цінностей, естетичні смаки, любов до поезії.
ОБЛАДНАННЯ: портрети письменників, художні тексти, ілюстративні матеріали.
ХІД УРОКУ Учитель. «Поезія — одночасно Слово і Музика... Словом вона промовляє і мислить. Музикою співає і марить», — говорив С. Мерріль. Про значення слова і красу музики в поезії ми будемо розмірковувати на сьогоднішньому уроці.
— У своєму творчому становленні Р. М. Рільке пройшов основні етапи розвитку літератури кінця XIX — початку XX ст. від символізму до вершини неокласичної модерністської поезії. ♦ У його поезії можна знайти багато різних мотивів. Поєднайте уривки з віршів із мотивами, які вони виражають (див. таблицю далі) Для довідок: 1 — б); 2 — в); 3 — а)
♦ Порівняйте різні переклади сонета Р. М. Рільке «Ось дерево звелось...» (М. Лукаша, М. Бажана, В. Стуса), висловте свої уподобання. Творчість Ґійома Аполлінера — це шлях від неоромантизму до кубофутуризму. Дослідники його творчості знаходять і риси символізму. Сам поет називав себе сюрреалістом. ♦ Порівняйте вірші «Лорелея» Г. Гейне та Ґ. Аполлінера.
Г.Гейне Ґ.Аполлінер
Схожість Міф як спосіб розкриття внутрішнього світу героя; наближення міфу до сучасності; утвердження цінності людської особистості
Відмінність
♦ Які проблеми, крім кохання, порушуються у вірші Ґ. Аполлінера «Міст Мірабо»? (Життя і смерті, тлінності й вічності, існування особистості) ♦ Розкрийте символіку образів цієї поезії.
• годинник, зміна дня і ночі — ... (час, його плинність і вічність);
♦ Поєднайте художні засоби й уривки поезій. ♦
Для довідок: 1 — г; 2 — а; 3 — в; 4 — б. ♦ Як ви думаєте, що відповіла у віршованій формі Ґ. Аполлінеру Марі Лорансен, з якою він розлучився і написав із цього приводу вірш «Міст Мірабо»? Порівняйте свої припущення з текстом вірша російською. * * *
Не просто печальная, А скорбящая. Не просто скорбящая, А несчастная. Не просто несчастная, А страдающая. Не просто страдающая, А покинутая. Не просто покинутая, А сирая. Не просто сирая, А изгнанная. Не просто изгнанная, А мертвая. Не просто мертвая, А забытая.
(Перевод М. Яснова)
• Визначте риси, спільні для поезії Р. М. Рільке, Ґ. Аполлінера, Ф. Ґарсія Лорки (у групах з використанням прийому «Мозковий штурм») Очікувані відповіді • Оригінальне бачення світу, його проблем. • Пошуки нових форм вираження. • Утвердження активно-творчого ставлення до життя. • Творче використання традицій символізму, романтизму та реалізму. • Підготуватися до контрольного твору Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення про життєвий і творчий шлях О. Блока
Інтерактивна вправа «Мікрофон» Продовжте речення: Найбільше задоволення я отримав(-ла) від читання (роботи)...
| |||||||||||||||||
Переглядів: 401 | |
Всього коментарів: 0 | |