Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 10 клас |
УРОК №13 Тема. О. де Бальзак «Гобсек». Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція та стиль твору Мета: допомогти учням усвідомити значення висвітлених автором моральних проблем; показати майстерність автора у змалюванні образів, побудові повісті; розвивати навички характеризування образів, критичного осмислення прочитаного, висловлювання й аргументування власних думок; виховувати прагнення до доброчесного життя. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Людство постійно визначає для себе справжні й уявні цінності, народ вносить у ці визначення свої корективи. Але вражає те, що людина прагне пройти шлях пізнання самостійно, сама встановлює ієрархію цінностей обирає їх для себе, незважаючи на світовий досвід. Бальзак у своєму творі аналізує причин виникнення скупості, маніакальної потреби накопичувати багатство заради багатства, зради, згубних пристрастей, але показує, до чого це г: "зводить. Сьогодні на уроці ми спробуємо зазирнути до творчої лабораторії письменника, щоб зрозуміти, як йому вдалося так майстерно розкрити образи •-:о:з, їх психологію й навести позитивні моральні приклади. III. Оголошення теми й мети уроку IV. Перевірка домашнього завдання Перевірка засвоєння твору запитаннями про роль багатства й золота в житті героїв Бальзака і в нашому житті (1-2 учні) V. Актуалізація опорних знань Бесіда • Схарактеризуйте образ Гобсека, визначивши в ньому реалістичні та романтичні риси. VI. Формування вмінь та навичок 1. Складання умовної схеми Учитель. Запишіть імена персонажів повісті О. де Бальзака «Гобсек» до умовної схеми. 2. Аналітичне коментування схеми 3. Колективна робота (складання таблиці) Учитель. Складіть порівняльну характеристику жіночих образів повісті «Гобсек».
4. Робота в парах Учитель. Об'єднайтеся у пари. Проаналізуйте складену таблицю, підготуйте висновки. 5. Колективне обговорення висновків 6. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» Учитель. Визначте роль образу Дервіля в повісті Бальзака «Гобсек». Очікувані відповіді • Композиційний стрижень твору — автор-оповідач. • Один із головних героїв, носіїв ідеї моральності навіть у жорстокому буржуазному світі. • Образ Дервіля відіграє роль прийому обрамлення: історія про Гобсека «взята в рамку» опису розмови в салоні віконтеси де Гранльє. • Дервіль об'єктивно відтворює події, висловлює власне ставлення до героїв і ситуацій, що створює особливу атмосферу задушевності розмови й вірогідності оповіді. 7. «Провокаційно-дискусійні» (проблемні) твердження • Дервіль — головний герой твору Бальзака «Гобсек». • Дервіль — ідеальний буржуа, взірець для наслідування. • Гобсек — благородний месник, що карає розбещену аристократію за її гріхи. • Гобсек — «змій-спокусник», у нього завжди можна позичити гроші. • Гобсек — хвора людина. VII. Домашнє завдання Індивідуальне: порівняти образи (виконати учнівське дослідження) творів Плавта «Скарб», В. Шекспіра «Венеціанський купець», Ж. Б. Мольєра «Скупий», О. Пушкіна «Скупий рицар», М. Гоголя «Мертві душі» (Плюшкін), Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», І. Карпенка-Карого «Хазяїн» (Пузир). Для всіх: підготуватися до контрольної роботи. VIII. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон» Продовжте речення: • Цей урок допоміг мені усвідомити... • Я вважаю, що образи, створені Бальзаком... • Мені запам'яталося... | |||||||||||
Переглядів: 542 | |
Всього коментарів: 0 | |