Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із біології 11 клас |
Урок № 35 Колообіг речовин і потік енергії в екосистемах. Продуктивність екосистем
Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями колообігу речовин і потоку енергії в екосистемах, із продуктивністю екосистем; відпрацювати на практиці навички розв’язування екологічних задач на основі правила екологічної піраміди і схем ланцюгів живлення; формувати навички узагальнення та систематизації знань, розвивати увагу і логічне мислення, уміння висловлювати власну думку; формувати вміння та навички колективної навчальної діяльності учнів на основі демократичних норм взаємовідносин; виховувати дбайливе ставлення до живої природи. Очікувані результати: учні мають характеризувати ланцюги живлення, правило екологічної піраміди; учні мають пояснювати зв’язки між організмами в екосистемі; роль організмів (продуцентів, консументів, редуцентів) і людини в штучних і природних екосистемах; значення колообігу речовин у збереженні екосистем. Обладнання: ___________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
1.1. Привітання. 1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку. 1.3. Перевірка готовності учнів до уроку. 1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.
2.1. Повідомлення теми уроку. 2.2. Формулювання мети уроку. Учні самостійно визначають завдання, які необхідно виконати для досягнення цієї мети. Мета уроку: ознайомитися з особливостями колообігу речовин і потоку енергії в екосистемах, із продуктивністю екосистем. Завдання уроку:
За мінімум часу учням необхідно дати максимум інформації про терміни, які були вивчені на минулих уроках. (Терміни записані завчасно на дошці.)
4.1. Бесіда з учнями. — Чим наша планета відрізняється від інших планет Сонячної системи? — Як ви гадаєте, завдяки чому життя на нашій планеті постійно підтримується? 4.2. Обговорення проблемної ситуації. Уявіть собі, що з нашої планети зникли всі редуценти. До чого це призведе? Необхідно підвести учнів до розуміння того, що всі організми є невід’ємною частиною біосфери, для кожної екосистеми важливі всі її компоненти і вона зможе існувати лише за наявності усіх трьох ланок трофічних ланцюгів: продуцентів, консументів і редуцентів.
План пояснення нового матеріалу
«Ажурна пилка»: 1 група — колообіг Водню в природі; 2 група — колообіг Оксигену в природі; 3 група — колообіг Карбону в природі; 4 група — колообіг Нітрогену в природі.
Практична робота № 2 (рівень стандарту) Практична робота № 3 (академічний рівень) Тема: розв’язування задач з екології.
Учні самостійно підбивають підсумки уроку: характеризують ланцюги живлення і правило екологічної піраміди, пояснюють значення колообігу речовин у збереженні екосистем.
8.1. Завдання для всього класу. Підручник _______________________________________________________________ Робочий зошит ___________________________________________________________ 8.2. Індивідуальне завдання.
| |
Переглядів: 849 | |
Всього коментарів: 0 | |