Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із біології 11 клас

Урок № 35 Колообіг речовин і потік енергії в екосистемах. Продуктивність екосистем

Урок № 35 Колообіг речовин і потік енергії в екосистемах. Продуктивність екосистем

 

Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями колообігу речовин і потоку енергії в екосистемах, із продуктивністю екосистем; відпрацювати на практиці навички розв’язування екологічних задач на основі правила екологічної піраміди і схем ланцюгів живлення; формувати навички узагальнення та систематизації знань, розвивати увагу і логічне мислення, уміння висловлювати власну думку; формувати вміння та навички колективної навчальної діяльності учнів на основі демократичних норм взаємовідносин; виховувати дбайливе ставлення до живої природи.

Очікувані результати: учні мають характеризувати ланцюги живлення, правило екологічної піраміди; учні мають пояснювати зв’язки між організмами в екосистемі; роль організмів (продуцентів, консументів, редуцентів) і людини в штучних і природних екосистемах; значення колообігу речовин у збереженні екосистем.

Обладнання: ___________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

 

  1. 1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.

  1. 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Формулювання мети уроку. Учні самостійно визначають завдання, які необхідно виконати для досягнення цієї мети.

Мета уроку: ознайомитися з особливостями колообігу речовин і потоку енергії в екосистемах, із продуктивністю екосистем.

Завдання уроку:

  1. Визначити, які особливості має колообіг речовин і потік енергії в екосистемах, продуктивність екосистем.
  2. Відпрацювати на практиці навички розв’язування екологічних задач за правилом екологічної піраміди і схем ланцюгів живлення.
  1. 3. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

За мінімум часу учням необхідно дати максимум інформації про терміни, які були вивчені на минулих уроках. (Терміни записані завчасно на дошці.)

  1. 4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Бесіда з учнями.

— Чим наша планета відрізняється від інших планет Сонячної системи?

— Як ви гадаєте, завдяки чому життя на нашій планеті постійно підтримується?

4.2. Обговорення проблемної ситуації.

Уявіть собі, що з нашої планети зникли всі редуценти. До чого це призведе?

Необхідно підвести учнів до розуміння того, що всі організми є невід’ємною частиною біосфери, для кожної екосистеми важливі всі її компоненти і вона зможе існувати лише за наявності усіх трьох ланок трофічних ланцюгів: продуцентів, консументів і редуцентів.

  1. 5. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Біологічний колообіг. (Розповідь учителя, словникова робота.)
  2. Колообіг речовин. («Ажурна пилка», робота в групах, пошуковий метод.)

«Ажурна пилка»:

1 група — колообіг Водню в природі;

2 група — колообіг Оксигену в природі;

3 група — колообіг Карбону в природі;

4 група — колообіг Нітрогену в природі.

  1. 6. Узагальнення і закріплення знань

Практична робота № 2 (рівень стандарту)

Практична робота № 3 (академічний рівень)

Тема: розв’язування задач з екології.

  1. 7. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Учні самостійно підбивають підсумки уроку: характеризують ланцюги живлення і правило екологічної піраміди, пояснюють значення колообігу речовин у збереженні екосистем.

  1. 8. Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

8.1. Завдання для всього класу.

Підручник _______________________________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________________________

8.2. Індивідуальне завдання.

  1. Підготувати повідомлення про роль В. І. Вернадського в історії розвитку вчення про біосферу.
  2. Вивчити вірш Б. Лепкого (одному учню).

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 11 клас | Додав: uthitel (25.02.2018)
Переглядів: 733 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: