Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із біології 11 клас

Урок № 29 Популяція. Характеристика популяцій

Урок № 29 Популяція. Характеристика популяцій

Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям «популяція», із загальною характеристикою популяцій; поглибити знання учнів щодо понять «екологія», «вид» і «ареал»; розвивати в учнів мислення, пам’ять і увагу, уміння узагальнювати інформацію, порівнювати об’єкти і знаходити спільні риси між ними; формувати зацікавленість до живої природи, усвідомлення того, що людина є невід’ємною частиною природи.

Очікувані результати: учні мають називати надорганізмові системи; основні характеристики популяції; учні мають наводити приклади популяцій.

Обладнання: ___________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння знань.

 

  1. 1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.

  1. 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Формулювання учнями самостійно мети і визначення завдань уроку. Учитель записує їх на дошці та коригує пропозиції учнів.

Мета уроку: ознайомитися з поняттям «популяція», характеристикою популяцій.

Завдання уроку:

  1. Дізнатися про те, що таке популяція, про її загальну характеристику.
  2. Поглибити свої знання щодо понять «екологія», «вид», «ареал».
  3. Навчитися порівнювати представників різних видів.
  1. 3. Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності

«Асоціативний кущ»

Учні пригадують усі поняття і називають асоціації, що пов’язані з терміном «екологія» (цей термін зустрічався в навчальному матеріалі 7, 8 та 9 класів). Пояснення вчителя.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Екологія. Методи досліджень в екології. (Словникова робота, бесіда, розповідь учителя, складання схеми, конспектування.)
  2. Екологічна структура виду. Екологічна ніша. («Я вчений», словникова робота, пошуковий метод.)
  3. Популяція як структурна одиниця виду. Характеристика популяцій. (Пошуковий метод, словникова робота, міні-лекція, складання схеми.)
  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Заповнення таблиці «Порівняльно-морфологічна характеристика видів». (Робота за картками.)

5.2. Обговорення результатів.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Фронтальна бесіда

Повернемося до запитання, яке постало на початку уроку: «Чому ми згадуємо саме термін “екологія”, адже тема уроку інша?» Напевно всі вже здогадались, що надорганізмовий рівень життя (а саме цей розділ учні розпочинають вивчати) вивчає екологія. Отже, підіб’ємо підсумки:

— Які надорганізмові системи вам відомі?

— Що таке популяція?

— Які характеристики властиві популяціям?

— Наведіть приклади популяцій.

  1. 7. Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання.

7.1. Завдання для всього класу

Підручник _______________________________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про структуру популяцій та чинники, що впливають на їх чисельність.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 11 клас | Додав: uthitel (25.02.2018)
Переглядів: 834 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: