Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 8 Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням

Урок № 8

Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням

Мета: сформувати в учнів поняття про безпеку оселі, ознайомити з правилами безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням, формувати навички, що сприяють збереженню здоров’я при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють безпеку оселі і правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: небезпека, безпека оселі, правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, виконання практичної вправи).

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Пригадайте, що таке безпека оселі. Наскільки небезпечною є ваша оселя?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 37 підручника: «У неділю Яна допомагала батькам — фарбувала віконну раму. Потім подруги покликали її гуляти, i дівчинка побігла на вулицю, покинувши відкриту банку фарби в кімнаті. Як ви гадаєте, до чого це може призвести?»

Вислухайте відповіді й зверніть увагу школярів на те, що ми у своій оселі можемо опинитися в різних небезпечних ситуаціях

Виконання завдання у робочому зошиті

Виконання завдання рубрики «Пригадайте, що ви вже вивчили» на с. 13 робочого зошита.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Побутова безпека. Безпека оселі

Розповідь учителя з елементами бесіди

Народне прислів’я каже: «Мій дім — моя фортеця». Але чи такою вже безпечною є ця фортеця?

Вислухайте учнів і зверніть їхню увагу на те, що в кожному будинку є обладнання, яке може завдати шкоди, стати небезпечним (ліфт, електрична проводка, газова плита і колонка, водопровід, пічне опалення, побутові прилади: телевізор, магнітофон, комп’ютер і багато іншого).

Оселя може стати небезпечною, якщо ви забули закрити водопровідний кран (тоді може замкнути електропроводку) або кран на газовій плиті (може статися вибух або виникнути пожежа).

За статистикою, більш ніж 90 % усіх нещасних випадків у помешканні стаються через порушення правил користування приладами, обладнанням і поводження з домашніми тваринами.

Як ви вважаєте, чого не можна робити, щоб не потрапити в небезпечну ситуацію у себе вдома, користуючись електричними приладами та обладнанням?

Вислухайте школярів і разом з ними зафіксуйте основні НЕ МОЖНА:

• не можна користуватися приладами та обладнанням, якщо на них видні сліди пошкоджень: тріщини, відколоті шматки, ум’ятини, розриви;

• не можна використовувати прилади та обладнання, якщо ви не знаєте, як ними користуватися — краще спитати в дорослих або прочитати інструкцію до них;

• не можна самостійно лагодити будь-які прилади або обладнання;

• не можна користуватися приладами та обладнанням під час будь-яких аварій у будинку (особливо це стосується електричних приладів, газу і ліфта).

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 37–38.

 

2. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 38–39 і зі схемою на с. 39.

Робота з підручником

Пошук відповіді на запитання, яке запропоноване на с. 39 підручника: «Якщо деякі хімічні речовини чимось небезпечні, чи треба відмовлятися від них зовсім?».

 

3. Правила безпеки при користуванні газовими приладами

Обговорення питання: «Газ, який горить у нас на кухні, запаху не має, але до нього додають домішки з неприємним запахом. Для чого це робиться?».

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що газ до осель поступає під великим тиском, легко займається й має високу вибухонебезпечність.

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 40–41.

Особливу увагу приділіть правилам користування газом.

Правила користування газом

1. Будь-який газовий прилад має бути обладнаний витяжкою й розташований у добре провітрюваному приміщенні, якомога далі від легкозаймистих матеріалів i предметів.

2. Можна користуватися тільки повністю справними газовими приладами.

3. Якщо газ не горить, перемикачі газового приладу мають перебувати в положенні «вимкнено».

4. Перед тим як скористатися газовим приладом, треба переконатися, що в приміщенні немає запаху газу.

5. Увімкнені газові прилади обов’язково мають перебувати під наглядом.

6. Запалюючи газ, потрібно спочатку піднести сірник до пальника, а потім повернути газовий регулятор.

7. Під час вимикання газу треба вимкнути спочатку регулятор на плиті, а потім — кран на газовій трубі.

8. Заборонено користуватися газовою плитою маленьким дітям!

 

4. Правила безпеки при користуванні пічним опаленням

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 41.

Особливу увагу приділіть правилам безпеки при користуванні пічним опаленням.

Правила безпеки при користуванні пічним опаленням

1. При користуванні печами забороняється розпалювати їх легкозаймистими та горючими рідинами; залишати печі, у яких горить вогонь, без нагляду.

2. Діти не повинні самостійно розпалювати печі та наглядати за ними.

3. Меблі, шафи та інше обладнання треба розташовувати на відстані не менше ніж 0,7 м.

4. Небезпечно проводити розпалювання печей дровами, довжина яких перевищує розміри топки, або сушити та зберігати на нагрівальній поверхні опалювальних печей горючі предмети.

5. Для обігріву треба використовувати виключно справні опалювальні печі.

6. Категорично забороняється закривати піддувало опалювальної печі, коли там ще горить вугілля або є жар — це може призвести до отруєння чадним газом!

7. Забороняється виносити та викидати гаряче вугілля ближче ніж на 15 метрів від будівель, бо це може призвести до пожежі.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником

Попрацювати з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 42. підручника.

Виконання завдання в робочому зошиті

Для закріплення вивченого запропонуйте виконати завдання № 1–3 на с. 13–14 робочого зошита.

 

Виконання практичної вправи «Оцінювання ризиків щоденного життя» (с. 14–15 робочого зошита).

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати § 8, виконати завдання № 4–5 на с. 14 у робочому зошиті.

 

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Словничок до уроку

Вуглекислий газ — непридатний для дихання газ, що зокрема виділяється під час повного згоряння природного газу.

Газовий балон — балон, що містить газ під високим тиском.

Газопровід — спеціально підготовлена труба для подачі газу.

Горючі речовини — речовини, які легко спалахують.

Зріджений газ — природний газ, який перейшов у рідкий стан під дією сильного тиску.

Їдкі речовини — це речовини, які при потраплянні на шкіру можуть спричинити опіки.

Одоранти — спеціальні речовини з характерним запахом, що їх домішують до природного газу.

Опік — рана, яка виникає на шкірі при потраплянні на неї їдких речовин (хімічний опік), вогню або тепла (тепловий опік), холоду (холодовий опік, або обмороження).

Чадний газ — газ, який спричиняє ядуху й тяжке отруєння, утворюється під час неповного згоряння природного газу.

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (27.09.2018)
Переглядів: 377 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: