Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 6 Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.

Урок № 6

Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі

Мета: формувати в учнів поняття про безпеку пасажира легкового і вантажного автомобіля, засоби і заходи безпеки, природні, техногенні та соціальні небезпеки; навчити оцінювати рівні ризику на дорозі; формувати навички, що сприяють дотриманню правил дорожнього руху.

Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють різні засоби й заходи безпеки при користуванні транспортом, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: небезпека, безпека пасажира легкового й вантажного автомобіля, засоби безпеки легкового автомобіля, заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі, небезпечні вантажі.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Пригадайте, що ви знаєте про безпеку на дорозі?

— Що ви знаєте про безпеку пасажира і пішохода?

 

  1. . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 28: «За статистикою, щогодини на дорогах світу гине дев’ятеро дітей. У тридцяти випадках зі ста їхня загибель пов’язана з їх власною неправильною поведінкою на дорозі, а не з помилкою водія. Чому так відбувається? Що треба робити для того, щоб дороги стали безпечнішими?».

Вислухайте відповіді й зверніть увагу школярів на те, що безпека на дорозі — це перш за все безпека життя.

Виконання завдання в робочому зошиті

Виконання завдання рубрики «Пригадайте, що ви вже вивчили» на с. 10 робочого зошита (перше речення).

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Безпека на дорозі

Розповідь учителя з елементами бесіди

На дорогах гине так багато людей, що дорожньо-транспортні пригоди називають «убивцею номер один». Половина всіх ДТП пов’язана з наїздом на пішохода. На превеликий жаль, найчастіше під колеса транспорту потрапляють саме діти. Як ви вважаєте, чому?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що підлітки часто, слухаючи музику, не знімають навушників, коли переходять дорогу, продовжують вести розмову по мобільному телефону, не чують попереджувальних сигналів, не стежать за ситуацією на дорозі, яка швидко змінюється.

Школярі не вперше ведуть бесіду з приводу безпеки на дорозі. Іноді тема для деяких з них перестає бути важливою, здається, що «я вже все знаю, а мені про це знову й знову говорять». Треба подолати такий погляд, який несе реальну загрозу життю і здоров’ю дитини. Треба знову й знову пояснювати, що головне не знання, а ВМІННЯ КОРИСТУВАТИСЯ НИМИ.

 

2. Безпека пасажира легкового автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля

Проведення рольової гри «Найбезпечніший автомобіль»

Гра починається з презентацій «менеджерів», які рекламують засоби безпеки обраного ними автомобіля. Інші учасники гри — це користувачі, які вибирають собі найбільш безпечний автомобіль. Після того як усі «менеджери» виступили, кожний з користувачів робить заявку на той чи інший автомобіль. Перемагає той «менеджер», у якого купили найбільшу кількість автомобілів. Це означає, що він краще за всіх розповів про переваги представленої ним марки.

Якщо ви не обрали таку форму роботи на цьому уроці, то урок може йти у такому варіанті:

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 29–30.

Запропонуйте учням відповісти на запитання, подане на с. 29 підручника: «Павло та Ігор їхали в автомобілі, їм було нудно і вони стали гратися пасками безпеки: то вставлять їх у замок, то виймуть. Яку проблему може створити така гра?»

Як ви вважаєте, чого не слід робити пасажиру автотранспорту?

(Пасажиру не слід торкатися ручок дверей, гратися гострими предметами, висовувати із вікна руки, голову, пити гарячі напої з відкритого посуду, викидати сміття та інші предмети. Ніколи не слід бавитися пасками безпеки, їхніми замками. Пасажиру забороняється відчиняти двері автомобіля під час руху, відволікати увагу водія, заважати йому. Посадку й висадку пасажир повинен здійсню вати з боку тротуару або узбіччя й лише після повної зупинки транспортного засобу).

 

3. Безпека пасажира вантажного автомобіля

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 30.

 

4. Небезпечні вантажі

Попрацюйте з текстом підручника на с. 30.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Виконання завдання в робочому зошиті

Для закріплення вивченого запропонуйте виконати завдання № 1 на с. 10 робочого зошита.

Робота з підручником

Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 31. підручника.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати § 6, виконати завдання № 2 на с. 10 робочого зошита.

 

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Словничок до уроку

Засоби захисту — спеціальні засоби, що використовуються для зменшення впливу на організм шкідливих факторів.

Небезпечний вантаж — це вантаж, який може завдати шкоди довкіллю або людям.

Пасажир — особа, яка користується транспортним засобом і перебуває в ньому, але не причетна до керування ним.

Пасок безпеки — засіб безпеки, призначений для утримання пасажира автомобіля (чи іншого транспортного засобу) на місці в разі аварії або раптової зупинки.

Проїзна частина — частина дороги, призначена для руху безрейкових транспортних засобів.

Транспортний засіб — це пристрій, призначений для перевезення по дорозі людей, вантажів або устаткування, установленого на ньому.

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (26.09.2018)
Переглядів: 1730 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: