Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 5 Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику

Урок № 5

Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику

Мета: сформувати в учнів поняття про природні, техногенні та соціальні небезпеки; розглянути види і джерела ризику, навчити оцінювати рівні ризику; формувати навички, що сприяють збереженню здоров’я при природних, техногенних та соціальних небезпеках.

Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють різні природні, техногенні та соціальні небезпеки, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: небезпека, природні небезпеки, техногенні небезпеки, соціальні небезпеки, види ризику, джерела ризику, рівні ризику.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Пригадайте, що таке небезпека?

— Які небезпеки ви знаєте?

— Що таке ризик? Як оцінити рівень ризику?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації на с. 24 підручника: «Оксана поспішала на шкільний вечір. Вона почала прасувати кофтинку, але раптом задзвонив телефон, і вона побігла знімати слухавку, забувши про праску. У результаті ледь не сталася пожежа, а на кофтинці залишилася дірка. Оксана плакала й скаржилася всім, що в неї був невдалий день. Що б ви їй порадили?».

Вислухайте відповіді учнів і зверніть увагу на те, що ми у своєму житті можемо опинитися в різних небезпечних ситуаціях.

Виконання завдання у робочому зошиті

Виконання завдання рубрики «Пригадайте, що ви вже вивчили» на с. 8 робочого зошита.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Принципи безпечної життєдіяльності

Розповідь учителя з елементами бесіди

— Як ви вважаєте, що таке безпека?

Вислухайте відповіді учнів і дайте словникове визначення слова «безпека». Безпека — це стан захищеності життєво важливих інтересів особистості, суспільства й держави від внутрішніх і зовнішніх загроз. Безпека життєдіяльності будується на відповідних принципах і методах. Принцип — це ідея, основне положення, а метод є способом досягнення мети. Існує основна ідея — зробити життя максимально безпечним.

— Чи можете ви навести приклади того, як люди роблять життя безпечним?

— Які правила безпечної поведінки ви знаєте?

— Які засоби безпеки ви знаєте?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що безпека може бути різною: фізична безпека; екологічна безпека; безпека в надзвичайних ситуаціях; соціальна безпека (до неї належать морально-психологічна безпека, правова безпека).

— Чи можете ви навести приклади фізичної безпеки?

— Чи можете ви навести приклади безпеки в надзвичайних ситуаціях?

— Чи можете ви навести приклади соціальної безпеки?

Ви вже зрозуміли, що кожна людина повинна освоювати культуру безпечної життєдіяльності. У її основі лежать такі головні принципи:

• врахування не тільки своїх власних життєво важливих інтересів, а й інтересів інших людей, суспільства й держави;

• взаємна відповідальність окремих людей, колективів, суспільства й держави щодо забезпечення безпечної життєдіяльності.

 

2. Природні, техногенні та соціальні небезпеки

У двері подзвонив незнайомець і сказав, що мама попросила передати їй сумку, яку вона випадково залишила вдома. Як ви вчините? Яка небезпека вам загрожує?

— Яку безпеку ви гарантуєте собі, спілкуючись із людьми згідно із загальноприйнятими нормами й правилами?

— Яку безпеку ви гарантуєте собі, виконуючи правила поведінки під час повені?

Виконання завдання у робочому зошиті

Для закріплення вивченого запропонуйте учням виконати завдання № 1–3 на с. 8–9 робочого зошита.

 

3. Види і джерела ризику. Рівні ризику

Розповідь учителя з елементами бесіди

Ризик — це дія, реалізація якої ставить під загрозу задоволення важливої потреби. Ситуація ризику ґрунтується на виборі з двох альтернативних (тобто різних, протилежних) варіантів поведінки. А там, де вибір, там завжди присутня частка ризику. Приймаючи рішення, треба оцінити його наслідки з точки зору ризику для здоров’я.

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 26–27.

Запропонуйте вирішити проблему, подану на с. 27 підручника: «Уявіть собі таку ситуацію: семикласник не любить читати, швидкість читання в нього низька. І як його не вмовляють поліпшити ситуацію, він не збирається брати до рук книги. Як ви вважаєте, чим він ризикує?»

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником

Попрацювати з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 27 підручника.

Виконання завдання в робочому зошиті

Виконати завдання № 4–6 на с. 8–9 робочого зошита.

Інші завдання:

Доповніть речення.

Ризик — це можлива небезпека.

Безпека ― це стан захищеності життєво важливих інтересів особистості, суспільства й держави від внутрішніх і зовнішніх загроз.

Безпека життєдіяльності ― це наука про комфортну й безпечну взаємодію людини з техносферою.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Читати § 5.

2. Підготуватися до рольової гри «Найбезпечніший автомобіль». У грі беруть участь «менеджери з продажів автомобілів» і «покупці». Кожний «менеджер» пропонує власну марку автомобіля і є спеціалістом із системи безпеки саме цієї марки. Кожний з них розповідає про засоби безпеки легкового автомобіля, пропонуючи купити його як найбезпечніший. «Менеджери» готують для цього трихвилинну або п’ятихвилинну презентацію.

«Покупці» ставлять запитання щодо засобів безпеки легкового автомобіля, уточнюють характеристики автомобіля щодо його безпеки й обирають найбезпечніший автомобіль.

Розподіл ролей

З’ясувати, хто хоче бути «менеджером». Обрати 3–4 «менеджерів». Усі інші — «покупці».

Особливості підготовки до рольової гри

У будь-якому класі знайдуться школярі, які захоплюються машинами. Але зазвичай вони звертають увагу на зовнішній вигляд автомобіля, швидкість, якої він може досягати, потужність двигуна. У цій грі треба зробити акцент саме на безпеці. Що робить виробник для безпечної їзди? Як він забезпечує безпеку дітей? Як користуватися запропонованими виробниками засобами безпеки? Що буде, якщо ними знехтувати? Це основні запитання, які обговорюються в процесі гри.

 

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Словничок до уроку:

Альтернативний — інший, протилежний, інакший.

Безпека — це стан захищеності життєво важливих інтересів особистості, суспільства й держави від внутрішніх і зовнішніх загроз.

Безпека життєдіяльності — це наука про комфортну й безпечну взаємодію людини з техносферою.

Життєдіяльність — це повсякденна діяльність і відпочинок, способи існування людини.

Ризик — це можлива небезпека, пов’язана з дією, реалізація якої ставить під загрозу задоволення якоїсь важливої потреби.

Ухвалення рішення — це вибір мети й способу дії для її досягнення.

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (07.09.2018)
Переглядів: 17 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: