Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 4 Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму. Заходи профілактики

Урок № 4

Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму. Заходи профілактики

Мета: дати загальне уявлення про інфекційні та неінфекційні захворювання; розглянути захисні реакції організму; показати приклади заходів профілактики і їхнє значення для захисту здоров’я людини.

Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»), фотографії або ілюстрації які демонструють заходи профілактики інфекційних хвороб, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: інфекційні захворювання, неінфекційні захворювання, захисні реакції організму, заходи профілактики.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Які інфекційні хвороби ви знаєте?

— Які способи попередження інфекційних захворювань ви знаєте?

 

  1. . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації на с. 19 підручника: «Узимку в школі дуже багато учнів занедужало на грип. На вимогу медиків заняття в школі на певний час припинилися. Для чого це було зроблено?».

Виконання завдання у робочому зошиті

Для мотивації і актуалізації опорних знань можна використовувати рубрику «Пригадайте, що ви вже вивчили» на с. 6 робочого зошита.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

  1. . ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Профілактика захворювань

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 19–20.

 

2. Інфекційні та неінфекційні захворювання

Послідовність тез

Є захворювання, які не передаються від людини до людини. Вони називаються неінфекційними.

— Які неінфекційні хвороби ви знаєте?

(Наприклад, сколіоз, гастрит, гіпертонія, інфаркт, діабет).

Є захворювання, які різними шляхами можуть передаватися від хворої людини до здорової. Такі захворювання називають інфекційними. Характерними ознаками інфекційних захворювань є висока температура, нездужання, озноб тощо. Такий стан спричиняють різноманітні мікроби, які потрапляють в організм людини. Їх називають інфекційними агентами. До інфекційних агентів належать бактерії, віруси, деякі гриби, деякі твариноподібні організми. Усі вони мають мікроскопічні розміри. Більшість інфекційних захворювань виникають через віруси.

— Які інфекційні хвороби ви знаєте?

(Наприклад, туберкульоз, натуральна віспа, малярія, поліомієліт, грип, холера, чума, лихоманка Ебола).

Важливою особливістю інфекційних захворювань є наявність інкубаційного періоду, тобто періоду від моменту зараження до появи перших ознак захворювання. Тривалість цього періоду залежить від способу зараження і виду збудника і може займати від кількох годин до кількох тижнів. Протягом інкубаційного періоду хвора людина є джерелом інфекції і може заражати оточуючих.

— Які шляхи проникнення інфекції в організм людини ви знаєте?

(Наприклад, через заражені харчові продукти або воду, безпосередньо при контакті, наприклад рукостисканні, або через предмети, що оточують хворого, а також повітряно-крапельним шляхом, через укуси кровосисних комах, через мікроскопічні пошкодження на шкірі).

 

3. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань

Розповідь учителя з елементами бесіди

В організмі людини так само є система безпеки, що захищає її особисто. Захищає від вірусів, бактерій, грибів і твариноподібних організмів-паразитів, які намагаються потрапити до організму з повітрям, водою та їжею.

— Яка система захищає людину від інфекцій?

(Імунна система.)

— Яке основне завдання імунної системи?

(Головне завдання імунної системи — зробити людину несприйнятливою до чужорідних біологічних об’єктів, не пустити їх або знищити, якщо вони потрапили в організм).

— Що ви знаєте про різні види імунітету?

 

Міні-конференція «Види імунітету»

Ведучий відкриває конференцію. Повідомляє її тему, дає слово доповідачам. Слухачі ставлять запитання щодо змісту доповідей.

 

Якщо ви не обрали таку форму роботи на уроці, то урок продовжується далі у його класичному варіанті:

 

— Що ви знаєте про різні види імунітету?

Робота з підручником

Попрацюйте зі схемою «Види імунітету» на с. 22 підручника.

Давайте разом складемо схему, що демонструє різні заходи профілактики інфекційних захворювань.

Заходи профілактики інфекційних захворювань

• обмеження контактів між хворими й здоровими людьми;

• вакцинація й імунізація здорових людей;

• застосування лікарських препаратів для запобігання зараженню й розмноженню збудника;

• підвищення опірності організму людини до інфекційного захворювання.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником

Обговорення ситуації на с. 22 підручника: «Семикласниця Ганна прокинулася вранці й відчула, що в неї підвищена температура, паморочиться голова, закладений ніс. Але їй дуже хочеться піти в школу, тому що вона повинна виступати на святковому концерті. Допоможіть Ганні прийняти рішення, що їй робити: викликати лікаря й залишитися вдома чи піти до школи?»

Виконання завдання у робочому зошиті

Виконати завдання № 1–3 на с. 6 робочого зошита.

Робота з підручником

Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 23 підручника.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати § 4, виконати завдання 4–7 на с. 7 у робочому зошиті.

 

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

Словничок до уроку

Антигени — це специфічні речовини, які при введенні в організм людини спричиняють утворення антитіл, що вступають з ними в реакцію.

Антитіла — це білки, що утворюються в організмі при потраплянні в нього чужорідних речовин — антигенів — та спричиняють захисну імунну відповідь.

Імунізація — це метод профілактики інфекційних захворювань, завдяки якому людина здобуває штучний імунітет.

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (07.09.2018)
Переглядів: 1865 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: