Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 27 Хвороби цивілізації. Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету

Урок № 27

Хвороби цивілізації. Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння

Мета: сформувати в учнів поняття про хвороби цивілізації, соціальні чинники ризику хвороб цивілізації; розказати про профілактику серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння; формувати навички, що сприяють збереженню здоров’я.

Матеріали та обладнання: методичний комплекс (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють соціальні чинники ризику хвороб цивілізації, методи профілактики серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.

Поняття: хвороби цивілізації, серцево-судинні, онкологічні захворювання, діабет, ожиріння.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Пригадайте, які захворювання трапляються частіше, ніж інші? Чому?

Виконання завдання у робочому зошиті

Виконання завдання рубрики «Пригадайте, що ви вже вивчили» на с. 55 робочого зошита.

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 134 підручника: «Первісна людина, імовірно, могла хворіти на різні хвороби, але в неї напевно не було ожиріння. Як ви гадаєте, чому?».

Вислухайте відповіді і зверніть увагу на те, що у світі існують хвороби, пов’язані з розвитком цивілізації.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Хвороби цивілізації. Соціальні чинники ризику хвороб цивілізації

Міні-конференція «Хвороби цивілізації»

Ведучий відкриває конференцію. Повідомляє її тему, дає слово доповідачам. Слухачі ставлять запитання щодо змісту доповідей.

1. Чому виникають хвороби цивілізації.

2. Алергія — хвороба цивілізації.

3. Гіподинамія — супутник цивілізації.

Усі учасники міні-конференції повинні знати відповідні правила спілкування.

Якщо вчитель не обрав таку форму роботи на уроці, то урок продовжується далі у його класичному варіанті.

 

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом і малюнками підручника на с. 134–136.

— Спробуйте порахувати, який час протягом дня ви активно рухаєтеся.

Вислухайте відповіді учнів.

Так, ви рухаєтеся, коли йдете до школи. Потім треба сидіти на уроках. Добре, якщо є фізкультура — можна побігати. Після уроків — дорога додому, уроки, телевізор. Протягом дня кожен з вас рухався. Адже організм людини створений для руху, і він страждає від недостатньої рухливості.

Брак руху призводить до порушення багатьох функцій організму і спричиняє захворювання, яке називають гіподинамією. Гіподинамія негативно впливає на опорно-руховий апарат, кровообіг, дихання, травлення, обмін речовин в організмі.

— Слідом за гіподинамією йде інша, пов’язана з нею хвороба — ожиріння. Як ви гадаєте чому?

Вислухайте відповіді учнів.

Зверніть увагу на те, що у сучасному світі число людей з надмірною вагою досягло мільярда! В Італії серед підлітків 36 % хворіють на ожиріння, у Греції — 31 %, в Іспанії — 30 %, в США — 27 %. У нашій країні кожному четвертому підліткові не завадило б схуднути.

 

2. Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.

— Як уберегтися від хвороб цивілізації?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що передусім від них нас оберігає здоровий спосіб життя. Фізична активність, раціональне харчування, відмова від шкідливих звичок, загартовування — ось основні правила здорової людини.

Робота з підручником

Працюймо з текстом і малюнками підручника на с. 136–137.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником

Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 137 підручника.

Виконання завдання в робочому зошиті

Для закріплення вивченого запропонуйте виконати завдання № 1–2 на с. 55–56 «Робочого зошита».

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати параграф 27, виконати завдання № 3–4 на с. 56 у робочому зошиті.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 489 | Рейтинг: 1.0/1

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: