Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 25 Найближче оточення підлітка. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків

Урок № 25

Найближче оточення підлітка. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків

Мета: сформувати в учнів поняття про найближче оточення, вплив родини і друзів; познайомити з принципами формування міжособистісних стосунків, показати різні типи відносин між людьми.

Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»)» фотографії або ілюстрації, які демонструють різні типи відносин між людьми, вплив родини і друзів, принципи формування міжособистісних стосунків.

Поняття: найближче оточення, принципи формування міжособистісних стосунків, типи відносин між людьми.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Як на вас впливає ваше найближче оточення?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 125 підручника: «Мама попросила Марічку прибрати у своїй кімнаті, але дочка дивилася телевізор, гуляла у дворі і не зробила цього. Увечері ж Марічка стала кричати, що в неї багато уроків і їй ніколи. Оцініть стосунки Марічки з мамою. Спробуйте припустити, до яких наслідків приведуть такі відносини».

Вислухайте відповіді учнів і зауважте, що треба звертати увагу на те, як ми спілкуємося з найближчими людьми, що існують певні принципи формування міжособистісних стосунків.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Найближче оточення. Вплив родини і друзів

Розповідь учителя з елементами бесіди

— Зверніть увагу: усе ваше життя проходить у групах. У яких саме?

Учитель вислуховує відповіді учнів і підсумовує їх:

Спочатку це сім’я. Потім це група в дитячому садку, шкільний клас. Ви можете бути учасниками гуртка, спортивної команди або секції, можете бути в дружній команді «хлопців з нашого двору». Спілкуючись, підліток здобуває в кожній групі свій статус, знаходить у ній своє місце.

Дружня компанія виникає ніби сама собою. У таку групу люди об’єднуються добровільно, на основі спільних інтересів і симпатій. У них немає спеціально призначеного керівника.

Офіційні групи, наприклад наш клас, створюються суспільством спеціально для того, щоб вони виконували певні функції. Основними в таких групах є ділові відносини. Людина оцінюється в такій групі за її вкладом у спільну справу.

У кожній групі підліток може вести себе по-різному і набувати різного статусу.

— Чи можете ви навести приклади різних груп, у яких ви спілкуєтеся. і визначити в кожній із цих груп свій статус?

Учитель вислуховує відповіді учнів і звертає увагу на те, що, перебуваючи в групі, необхідно враховувати інтереси інших членів групи і загальні інтереси групи. Треба бути готовим до того, що люди будуть вести себе по-різному. Не можна розраховувати на те, що всі люди стануть вас так само любити й розуміти, як члени родини.

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом і малюнками підручника на с. 125–127.

 

3. Принципи формування міжособистісних стосунків

Бесіда

— У кожного з нас складаються певні відносини з іншими людьми. Які це відносини?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що родинні відносини характеризуються любов’ю, турботою, увагою один до одного протягом усього життя. Сім’я — це перша мала група людей, в якій людина бере участь.

Коли дитина підростає, у неї виникають відносини з різними людьми, які не є їй родичами. З’являються друзі і формуються дружні стосунки.

— Чи можете ви навести приклади дружніх стосунків?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що дружні відносини характеризуються доброзичливістю і розумінням одне одного. Уміння встановлювати і зберігати дружні відносини — надзвичайно важлива здатність людини. Дружба завжди добровільна й заснована на взаємній симпатії. Дружба — це відношення внутрішньої близькості й довіри. Друзі можуть ділитися своїми почуттями і страхами, докладно обговорювати свої проблеми.

Якщо ми виконуємо з іншими людьми спільну роботу, то виникають ділові відносини.

— Чи можете ви навести приклади ділових відносин?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що колектив — це група людей, у якій усі відносини визначаються спільною діяльністю, ділові відносини характеризуються відповідальністю за виконання спільної справи.

Попрацюйте зі схемою «Типи відносин між людьми» у підручнику на с. 128.

 

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 128 підручника: «Якщо ви хочете попросити у свого сусіда по парті олівець, то яку з трьох запропонованих фраз ви оберете і чому: «Дай мені швидко олівець!» «Дай, будь ласка, свій олівець». «Не міг би ти дати мені свій олівець, якщо він тобі зараз не потрібен?»

Можна запропонувати учням ще таку ситуацію: «Ви дуже зайняті, але ваш однокласник саме в цей час хоче з вами поговорити. До яких наслідків приведуть такі відповіді: «Пішов геть звідси!», «Не міг би ти дати мені спокій?», «Вибач, я зайнятий і не можу зараз приділити тобі увагу!».

 

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що міжособистісні стосунки формуються завдяки спілкуванню, яке ґрунтується на відповідних принципах. Перш за все, це принцип доброзичливості, відкритості, готовності до діалогу.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником

Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 129 підручника.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати параграф 25, дати відповіді на запитання 7–9 на с. 129 підручника.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 362 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: