Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 19 Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я

Урок № 19

Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я

Мета: сформувати в учнів поняття про стрес і види стресу; показати етапи реакції організму на стрес, ефект самопідтримки стресу; дати поняття про хронічний стрес і його вплив на здоров’я.

Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють різні види стресу, етапи реакції організму на стрес, ефект самопідтримки стресу, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: стрес, види стресу, ефект самопідтримки стресу, хронічний стрес.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Чи знаєте ви , що таке стрес?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 97 підручника: «Галинка спускалася з гори на санчатах. Раптом вони трохи звернули й понеслися прямо на дерево. Галинка бачила це дерево й могла б щось зробити, щоб у нього не врізатися. Але вона навіть не поворухнулася. Удар був сильний, і вона потрапила до лікарні. Як ви вважаєте, що сталося з Галинкою? Чому вона не змогла себе захистити себе в цій ситуації?».

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що ми у своєму житті можемо опинитися в різних стресових ситуаціях і маємо знати про механізми стресу.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Поняття і види стресу

— Як ви вважаєте, що таке стрес?

Вислухайте відповіді учнів і дайте пояснення терміну.

Стрес — це універсальна реакція організму на небезпеку, і не має значення, чи йдеться про фізичний стан (хвороба), чи про психологічний стан (страх, горе, сварка). Стрес — це комплекс пристосувальних реакцій до всіляких складних умов.

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом і малюнками підручника на с. 97–98.

 

2. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу

Бесіда

Під час стресу організм перерозподіляє енергетичні ресурси, щоб підготуватися до фізичної напруги, опору, активної боротьби.

— Які ви знаєте ознаки стресу?

Вислухайте відповіді учнів і дайте пояснення.

Першими ознаками стресу є:

• прискорення пульсу (серце аж калатає!);

• прискорення дихання (воно стає швидким й уривчастим);

• підвищення кров’яного тиску (приливання крові до м’язів);

• різке збільшення кількості гормонів — біологічних регуляторів процесів, які протікають в організмі.

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 98–99.

Запропонуйте учням знайти відповідь на запитання, яке є на с. 99 підручника: «Максим сказав, що повернеться додому до шостої години, але затримався у друга й прийшов тільки близько дев’ятої. У бабусі, яка всі ці три години хвилювалася, розболілося серце, і їй стало зле. Що спричинило погіршення стану її здоров’я?».

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що людина може відчувати сором.

 

3. Хронічний стрес і здоров’я

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 100.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Можливі варіанти завдань:

Укажіть правильну відповідь.

  1. У перекладі з англійської мови «stress» — це:

А «страх перед майбутнім»

Б «впевненість у собі»

В «невпевненість у собі»

Г «напруга, тиск, натиск»

  1. Першими ознаками стресу є:

А прискорення пульсу

Б спокійне дихання

В зниження кров’яного тиску

Г різке зменшення кількості гормонів

Робота з підручником

Попрацювати з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 100–101 підручника.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати § 19, виконати завдання № 2 на с. 41 у робочому зошиті.

 

  1. . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Словничок до уроку

Стрес — це універсальна реакція організму на небезпеку, комплекс пристосувальних реакцій до будь-яких складних умов.

 

Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я

Мета: сформувати в учнів поняття про стрес і види стресу; показати етапи реакції організму на стрес, ефект самопідтримки стресу; дати поняття про хронічний стрес і його вплив на здоров’я.

Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють різні види стресу, етапи реакції організму на стрес, ефект самопідтримки стресу, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: стрес, види стресу, ефект самопідтримки стресу, хронічний стрес.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Чи знаєте ви , що таке стрес?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 97 підручника: «Галинка спускалася з гори на санчатах. Раптом вони трохи звернули й понеслися прямо на дерево. Галинка бачила це дерево й могла б щось зробити, щоб у нього не врізатися. Але вона навіть не поворухнулася. Удар був сильний, і вона потрапила до лікарні. Як ви вважаєте, що сталося з Галинкою? Чому вона не змогла себе захистити себе в цій ситуації?».

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що ми у своєму житті можемо опинитися в різних стресових ситуаціях і маємо знати про механізми стресу.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Поняття і види стресу

— Як ви вважаєте, що таке стрес?

Вислухайте відповіді учнів і дайте пояснення терміну.

Стрес — це універсальна реакція організму на небезпеку, і не має значення, чи йдеться про фізичний стан (хвороба), чи про психологічний стан (страх, горе, сварка). Стрес — це комплекс пристосувальних реакцій до всіляких складних умов.

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом і малюнками підручника на с. 97–98.

 

2. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу

Бесіда

Під час стресу організм перерозподіляє енергетичні ресурси, щоб підготуватися до фізичної напруги, опору, активної боротьби.

— Які ви знаєте ознаки стресу?

Вислухайте відповіді учнів і дайте пояснення.

Першими ознаками стресу є:

• прискорення пульсу (серце аж калатає!);

• прискорення дихання (воно стає швидким й уривчастим);

• підвищення кров’яного тиску (приливання крові до м’язів);

• різке збільшення кількості гормонів — біологічних регуляторів процесів, які протікають в організмі.

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 98–99.

Запропонуйте учням знайти відповідь на запитання, яке є на с. 99 підручника: «Максим сказав, що повернеться додому до шостої години, але затримався у друга й прийшов тільки близько дев’ятої. У бабусі, яка всі ці три години хвилювалася, розболілося серце, і їй стало зле. Що спричинило погіршення стану її здоров’я?».

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що людина може відчувати сором.

 

3. Хронічний стрес і здоров’я

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 100.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Можливі варіанти завдань:

Укажіть правильну відповідь.

  1. У перекладі з англійської мови «stress» — це:

А «страх перед майбутнім»

Б «впевненість у собі»

В «невпевненість у собі»

Г «напруга, тиск, натиск»

  1. Першими ознаками стресу є:

А прискорення пульсу

Б спокійне дихання

В зниження кров’яного тиску

Г різке зменшення кількості гормонів

Робота з підручником

Попрацювати з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 100–101 підручника.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати § 19, виконати завдання № 2 на с. 41 у робочому зошиті.

 

  1. . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Словничок до уроку

Стрес — це універсальна реакція організму на небезпеку, комплекс пристосувальних реакцій до будь-яких складних умов.

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (23.01.2018)
Переглядів: 2164 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: