Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл |
Урок № 19 Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я Мета: сформувати в учнів поняття про стрес і види стресу; показати етапи реакції організму на стрес, ефект самопідтримки стресу; дати поняття про хронічний стрес і його вплив на здоров’я. Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють різні види стресу, етапи реакції організму на стрес, ефект самопідтримки стресу, комп’ютерна презентація MS PowerPoint. Поняття: стрес, види стресу, ефект самопідтримки стресу, хронічний стрес. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Фронтальна бесіда — Чи знаєте ви , що таке стрес?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Робота з підручником Обговорення ситуації, запропонованої на с. 97 підручника: «Галинка спускалася з гори на санчатах. Раптом вони трохи звернули й понеслися прямо на дерево. Галинка бачила це дерево й могла б щось зробити, щоб у нього не врізатися. Але вона навіть не поворухнулася. Удар був сильний, і вона потрапила до лікарні. Як ви вважаєте, що сталося з Галинкою? Чому вона не змогла себе захистити себе в цій ситуації?». Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що ми у своєму житті можемо опинитися в різних стресових ситуаціях і маємо знати про механізми стресу. Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Поняття і види стресу — Як ви вважаєте, що таке стрес? Вислухайте відповіді учнів і дайте пояснення терміну. Стрес — це універсальна реакція організму на небезпеку, і не має значення, чи йдеться про фізичний стан (хвороба), чи про психологічний стан (страх, горе, сварка). Стрес — це комплекс пристосувальних реакцій до всіляких складних умов. Робота з підручником Попрацюйте з текстом і малюнками підручника на с. 97–98.
2. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу Бесіда Під час стресу організм перерозподіляє енергетичні ресурси, щоб підготуватися до фізичної напруги, опору, активної боротьби. — Які ви знаєте ознаки стресу? Вислухайте відповіді учнів і дайте пояснення. Першими ознаками стресу є: • прискорення пульсу (серце аж калатає!); • прискорення дихання (воно стає швидким й уривчастим); • підвищення кров’яного тиску (приливання крові до м’язів); • різке збільшення кількості гормонів — біологічних регуляторів процесів, які протікають в організмі. Робота з підручником Попрацюйте з текстом підручника на с. 98–99. Запропонуйте учням знайти відповідь на запитання, яке є на с. 99 підручника: «Максим сказав, що повернеться додому до шостої години, але затримався у друга й прийшов тільки близько дев’ятої. У бабусі, яка всі ці три години хвилювалася, розболілося серце, і їй стало зле. Що спричинило погіршення стану її здоров’я?». Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що людина може відчувати сором.
3. Хронічний стрес і здоров’я Робота з підручником Попрацюйте з текстом підручника на с. 100.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ Можливі варіанти завдань: Укажіть правильну відповідь.
А «страх перед майбутнім» Б «впевненість у собі» В «невпевненість у собі» Г «напруга, тиск, натиск»
А прискорення пульсу Б спокійне дихання В зниження кров’яного тиску Г різке зменшення кількості гормонів Робота з підручником Попрацювати з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 100–101 підручника.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Читати § 19, виконати завдання № 2 на с. 41 у робочому зошиті.
Фронтальна бесіда — Чи досягли ми мети уроку? — Які висновки ви зробили сьогодні?
Словничок до уроку Стрес — це універсальна реакція організму на небезпеку, комплекс пристосувальних реакцій до будь-яких складних умов.
Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я Мета: сформувати в учнів поняття про стрес і види стресу; показати етапи реакції організму на стрес, ефект самопідтримки стресу; дати поняття про хронічний стрес і його вплив на здоров’я. Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють різні види стресу, етапи реакції організму на стрес, ефект самопідтримки стресу, комп’ютерна презентація MS PowerPoint. Поняття: стрес, види стресу, ефект самопідтримки стресу, хронічний стрес. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Фронтальна бесіда — Чи знаєте ви , що таке стрес?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Робота з підручником Обговорення ситуації, запропонованої на с. 97 підручника: «Галинка спускалася з гори на санчатах. Раптом вони трохи звернули й понеслися прямо на дерево. Галинка бачила це дерево й могла б щось зробити, щоб у нього не врізатися. Але вона навіть не поворухнулася. Удар був сильний, і вона потрапила до лікарні. Як ви вважаєте, що сталося з Галинкою? Чому вона не змогла себе захистити себе в цій ситуації?». Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що ми у своєму житті можемо опинитися в різних стресових ситуаціях і маємо знати про механізми стресу. Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Поняття і види стресу — Як ви вважаєте, що таке стрес? Вислухайте відповіді учнів і дайте пояснення терміну. Стрес — це універсальна реакція організму на небезпеку, і не має значення, чи йдеться про фізичний стан (хвороба), чи про психологічний стан (страх, горе, сварка). Стрес — це комплекс пристосувальних реакцій до всіляких складних умов. Робота з підручником Попрацюйте з текстом і малюнками підручника на с. 97–98.
2. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу Бесіда Під час стресу організм перерозподіляє енергетичні ресурси, щоб підготуватися до фізичної напруги, опору, активної боротьби. — Які ви знаєте ознаки стресу? Вислухайте відповіді учнів і дайте пояснення. Першими ознаками стресу є: • прискорення пульсу (серце аж калатає!); • прискорення дихання (воно стає швидким й уривчастим); • підвищення кров’яного тиску (приливання крові до м’язів); • різке збільшення кількості гормонів — біологічних регуляторів процесів, які протікають в організмі. Робота з підручником Попрацюйте з текстом підручника на с. 98–99. Запропонуйте учням знайти відповідь на запитання, яке є на с. 99 підручника: «Максим сказав, що повернеться додому до шостої години, але затримався у друга й прийшов тільки близько дев’ятої. У бабусі, яка всі ці три години хвилювалася, розболілося серце, і їй стало зле. Що спричинило погіршення стану її здоров’я?». Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що людина може відчувати сором.
3. Хронічний стрес і здоров’я Робота з підручником Попрацюйте з текстом підручника на с. 100.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ Можливі варіанти завдань: Укажіть правильну відповідь.
А «страх перед майбутнім» Б «впевненість у собі» В «невпевненість у собі» Г «напруга, тиск, натиск»
А прискорення пульсу Б спокійне дихання В зниження кров’яного тиску Г різке зменшення кількості гормонів Робота з підручником Попрацювати з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 100–101 підручника.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Читати § 19, виконати завдання № 2 на с. 41 у робочому зошиті.
Фронтальна бесіда — Чи досягли ми мети уроку? — Які висновки ви зробили сьогодні?
Словничок до уроку Стрес — це універсальна реакція організму на небезпеку, комплекс пристосувальних реакцій до будь-яких складних умов.
| |
Переглядів: 2164 | |
Всього коментарів: 0 | |