Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл

Урок № 2 Вплив середовища на здоров’я

 

Урок № 2

Вплив середовища на здоров’я

Мета уроку: розглянути вплив природного та техногенного середовища на здоров’я людини; розвивати вміння учнів аналізувати стан навколишнього середовища за місцем проживання.

Очікувані результати: учні повинні наводити приклади наслідків аварій на підприємствах у тому числі тих, що розміщені поблизу місць проживання; учні повинні розуміти важливість для здоров’я раціонального природокористування; учні повинні пояснювати позитивний та негативний вплив технічного прогресу на здоров’я.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Люби природу не як символ

Душі своєї,

Люби природу не для себе,

Люби для неї.

(М. Рильський)

  1. 1. Організаційний етап

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

  1. 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Робота за картками.

Учні працюють з опорною схемою попереднього уроку, в якій слід заповнити «пропущені» ділянки.

2.2. «Ти мені — я тобі» (робота в парах).

Один учень називає неживі компоненти природи, а інший — живі компоненти.

2.3. Фронтальна бесіда.

  1. Назвіть живі та неживі компоненти довкілля.
  2. Як людина пристосовується до шкідливої дії природних чинників?
  3. Наведіть приклади соціальних чинників здоров’я.
  4. Поясніть значення води для людини.
  5. Чи може людина безконтрольно використовувати навколишнє середовище? До чого це може призвести?

2.4. Читання і обговорення віршів про природу.

2.5. «Вернісаж» (індивідуальне домашнє завдання).

Презентація малюнків, що зробили учні. Обговорення.

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.

3.2. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу.

3.3. Проблемне запитання.

Як можуть чинники навколишнього середовища впливати на здоровя людини?

  1. 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

  1. Вплив природного середовища на здоровя людини (складання схеми на дошці).
  2. Вплив людини на природу (пояснення вчителя).
  3. Здоровя людини та техногенне середовище (пояснення з елементами бесіди).

Запитання до учнів:

— Без яких технічних винаходів ви не уявляєте своє життя?

— Спрогнозуйте позитивні та негативні наслідки технічного прогресу.

— Як можна запобігти негативних наслідків господарчої діяльності людини?

4. Техногенні аварії та катастрофи

 

Аварії — несподіваний вихід із ладу виробничого обладнання або транспортних засобів без людських жертв.

Катастрофи — несподіване лихо з великими руйнаціями та людськими жертвами.

 

 

 

Причини аварій і катастроф

 

 

 

 

 

 

Незалежні від людини

 

Залежні від людини

• старіння техніки;

• браковані деталі;

• зменшення міцності конструкцій під впливом довкілля;

• помилки конструкторів;

• зміна довкілля

 

• порушення інструкції та правил експлуатації;

• послаблення адміністративного контролю;

• порушення трудової дисципліни;

• халатність;

• низька кваліфікація робітників;

• погіршення здоров’я працівників;

• стресовий стан;

• диверсії

             

 

Наслідки аварій і катастроф:

• людські жертви;

• порушення виробничих циклів;

• вихід з ладу техніки;

• зараження навколишнього середовища (хімічне, радіаційне, біологічне).

 

Ознаки аварій:

• дере в горлі;

• пожежа (вибух);

• пожвавлені дії на об’єкті.

 

Дії при неможливості термінової евакуації:

• загерметизувати із середини щілини у вікнах;

• завісити двері важкими ковдрами;

• одягти ватно-марлеву пов’язку;

• повідомити СЕС, чергового виконкому, або зателефонувати 102.

 

Види хімічно небезпечних об’єктів:

• хімзаводи;

• холодильники;

• станції водоочищення;

• підприємства, що використовують сильнодіючі отруйні речовини;

• сховища отруйних речовин;

• спеціальні автопотяги;

• залізничні цистерни.

 

 

Додаткові чинники, що посилюють хімічну небезпеку

 

 

 

 

 

 

Кліматичні

• напрям вітру;

• температура довкілля;

• наявність опадів

 

Рельєф

• котловани;

• низини;

• підвищення

 

Рослинність

• дерева;

• кущі

 

Водойми

(багато отруйних речовин є розчинними у воді)

                         

 

Запитання до учнів:

— Пригадайте та назвіть підприємства, що розміщені поблизу місця проживання.

— До яких галузей господарства вони належать?

  1. 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з підручником.

Прочитати параграф та доповнити опорний конспект (якщо це потрібно). Дати відповідь на запитання в кінці параграфа.

5.2. Тестове завдання для контролю знань (тест № 2, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 в; 2 б; 3 г; 4 б, в, г; 5 а, б, в, г; 6 а, б, г.

5.3. Складання завдань для кросворда за поданим макетом.

5.4. Обговорення афоризмів великих людей про природу.

5.5. Відповідь на проблемні запитання.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці я дізнався...

— Сьогодні на уроці найцікавішим було...

  1. 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

  1. Індивідуальні завдання.
  2. Який твій улюблений одяг і чому?
  3. Що ти бажаєш змінити навколо себе?

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл | Додав: uthitel (26.09.2018)
Переглядів: 12 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: