Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл

Урок 21 Безпека в будівлях. Небезпечні ситуації в будівлях, комунальних мережах. Дії під час їх виникнення

Урок 21

Безпека в будівлях. Небезпечні ситуації в будівлях, комунальних мережах. Дії під час їх виникнення

Мета: ознайомити з причинами і наслідками аварій на комунальних мережах та інших небезпечних ситуацій, що можуть виникнути в будинку; вчити адекватно діяти в екстремальних умовах, шукати оптимальні шляхи евакуації з приміщення, своєчасно повідомляти про аварію відповідні служби, батьків, сусідів; виховувати дисциплінованість.

Обладнання: картки із ситуаціями; схема комунікацій житлового будинку; малюнок із зображенням вентиля, що перекриває водогін; таблиці; музичний супровід.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Превірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація

навчальної діяльності

Опитування за темою «Безпека щоденного життя»

— Чим небезпечний електричний струм?

— У чому небезпека газової плити?

— Хто має право ремонтувати газові прилади?

— Що треба зробити перед тим, як увімкнути газову плиту (колонку)?

— Як розрізняються препарати побутової хімії за рівнем безпеки?

— Якими засобами побутової хімії користуються ваші батьки? З якою метою?

— Як ви будете діяти, якщо на тіло потрапила суха отруйна речовина?

— Чим ще, крім хімічних речовин, можна отруїтися вдома?

— Назвіть телефони аварійних служб.

Робота в групах

Учні об’єднуються в чотири групи й обговорюють ситуації, відповідаючи на запитання:

— Яку першу допомогу треба надати в цих ситуаціях?

Ситуація 1. Марина зайшла до своєї подруги Раїси в неділю, щоб покликати її прогулятись. У квартирі повітря було задушливим, а на кухні щось шкварчало. Раїса поскаржилась на головний біль, її мати спала.

— У тебе все гаразд? — запитала Марина і попросила Раїсу пройти до кухні.

Подруги побачили, що шкварчить конфорка, на якій стояв чайник. Дівчата вмить збагнули, що коли чайник закипів, вода загасила вогонь і... Ситуація 2. Трирічна Юля бавилась яскравим флакончиком і покуштувала рідину для полірування меблів...

Ситуація 3. Світлана допомагала матері готувати тістечка і випадково розбила пляшечку з оцтовою есенцією. Кілька крапель вилилося їй на ногу...

Ситуація 4. Сім’я Коваленко у вихідний день вирушила на прогулянку до лісу. Там вони натрапили на грибне місце. Батько визначив, що це сироїжки.

Назбиравши кошик «сироїжок», він удома підсмажив гриби на сковороді. Мати із сином побоялися їсти смажені гриби, а батько охоче ними ласував. Через дві години в нього почала боліти голова, з’явилась нудота, а згодом і сильний біль у шлунку...

Мозковий штурм

— Чим відрізняються сучасні будинки від давніх помешкань людей? (Будівельні матеріали (штучні, легкозаймисті, неекологічні тощо), багатоповерховість, складні інженерні комунікації, незначна автономність, велика кількість мешканців, підвищений рівень можливості виникнення небезпечних ситуацій.)

Слово вчителя

Домівка для людини — це прихисток від негоди, зручне місце для роботи чи улюбленої справи, затишок для відпочинку.

У містах люди живуть переважно в будинках зі зручностями: електроосвітленням, центральним опаленням, телефонним зв’язком, гарячою і холодною водою, газовою або електричною плитою.

Щоб забезпечити мешканців усім необхідним, до будинків прокладають теплотраси, водогони, газові труби, електричні та телефонні кабелі. Це — комунікації.

Газ, вода, електрика, централізоване опалення за недогляду може зіпсувати або навіть знищити наш «дім-фортецю».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Причини виникнення в будинках надзвичайних ситуацій (НС): природні стихійні лиха, порушення правил будівництва, використання неякісних або неекологічних будівельних матеріалів, вибух природного газу, необережне поводження з вогнем, несправності в електромережі, аварії на водопро-відних та каналізаційних трубопроводах тощо.

Сучасний стан водопровідно- каналізаційного господарства (ВКГ).

Небезпека від несправних водогінних і теплових мереж.

Правила користування ліфтом.

Дії людини, якщо вона опинилася під завалом.

«Синдром здавлювання» окремих частин тіла. Наявність у квартирі аптечки та її вміст.

ІV. Валеологічна пауза

Образний етюд «Грицева лічилка»

Не вмикай на кухні газ — раз, (1)

Не клади в запіч дрова — два, (2)

В лісі сірників не три — три, (3)

Не лишай вогонь в квартирі — чотири, (4)

Не лягай при свічці спать — п’ять. (5)

Іскра впала на підлогу — погасіть — шість, (6)

Зачиніть вікно, коли в небі грім — сім, (7)

У грозу під деревом не стійте в лісі — вісім, (8)

Сірником не забавляйтеся знічев’я — дев’ять, (9)

Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться — десять. (10)

(М. Грицько)

В. п. — о. с.

1–5. Читаючи кожний рядок, по черзі торкатися долонями правого, лівого коліна, ставити руки на пояс справа, зліва (праву — справа, ліву — зліва). Рухи виконувати ритмічно, усього 4 дотики. На словах «раз», «два», «три», «чотири», «п’ять» виставляти на правій руці відповідну кількість пальців.

Наприкінці кожного рядка плескати в долоні відповідно від 1 до 5 разів. 6–10. Те саме, що п. 1–5, тільки після торкання долонями пояса додати по одному торканню правою долонею правого плеча, лівою — лівого. Наприкінці кожного рядка плескати в долоні відповідно від 6 до 10 разів.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

— Що називають інженерними комунікаціями?

— Для чого потрібно знати, де розташовані крани, які перекривають воду у вашій квартирі та під’їзді?

— Чому, заходячи в ліфт та виходячи з нього, потрібно тримати малу дитину на руках?

— Опишіть дії людини, якщо вона опинилася під завалом.

— Чим небезпечний для життя «синдром здавлювання» окремих частин тіла?

— Як у таких випадках допомогти потерпілому? Практична робота № 8

Моделювання допомоги в разі отруєння

Ситуація 1. Молодший брат Володимира Андрій, награвшись досхочу у футбол і відчувши сильну спрагу, прибіг додому та випив прозору рідину з пляшки, вважаючи, що це мінеральна вода. Проте це була пляшка зі столовим оцтом. Опиши подальші дії Володимира в цьому випадку.

Ситуація 2. Ніна, прийшовши додому після важкого дня у школі, відчула сильний головний біль. Удома нікого з дорослих не було, проте вона вирішила прийняти декілька пігулок, які зберігалися в домашній аптечці і, як їй здавалося, допомогли б позбутися недуги. Старший брат Ніни Антон, який через годину повернувся додому, побачив непритомну сестру та відкриту упаковку пігулок сильного снодійного. Які повинні бути його дії?

Висновок.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Узяти участь у проекті «Будинок моєї мрії».

Рекомендації

У завданні № 2 спочатку намалюйте будинок вашої мрії, у якому вам хотілося б жити. Складіть невелику розповідь про сам будинок, його господаря (тобто вас самих) та його мешканців. Опишіть, який він зовні, який зсередини. Із яких матеріалів і якими інструментами побудовано вашу домівку? Хто її зводив? У якому куточку Землі вона розташована? З ким ви хотіли б жити в цьому будинку? Ким і де в майбутньому планує працювати господар будинку? Як він буде відпочивати і відновлювати сили в Будинку своєї мрії?

На наступний урок кілька учнів (за бажанням) готують інформаційне повідомлення: «З історії пожежної охорони».

VІІ. Підсумки уроку

У кожному випадку аварії в будівлях, комунальних мережах потрібно терміново повідомити в ЖЕК, подзвонити до відповідної служби, звернутися по допомогу до сусідів. Для цього у квартирі слід зберігати телефони та адреси комунальних служб.

VІІІ . Релаксація Медитативна вправа «Будинок майбутнього» (під музичний супровід) Лунає спокійна приємна мелодія. Учні заплющують очі і подумки повторюють слова за вчителем. У місцях пауз у реченнях діти продовжують думку самостійно.

У ч и т е л ь. Зробимо перший крок для виконання проекту «Будинок моєї мрії».

Я уявляю собі будинок, у якому я житиму в майбутньому. Він чимось схожий на решту будинків (пауза), а чимось відрізняється (пауза). Будинок має такий вигляд (пауза). Моє помешкання розташоване (пауза). Поряд із ним знаходиться (пауза). У будинку поверхів (пауза), кімнат (пауза). Разом зі мною в ньому живуть (пауза). У нашій родині стосунки (пауза). Кожного ранку я (пауза). Щоб у моєму будинку всім було затишно, я (пауза). Мені в цьому допомагають (пауза). Для відпочинку у своєму будинку я (пауза). Мені мій бу-

динок (пауза).

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл | Додав: uthitel (12.02.2018)
Переглядів: 481 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: