Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл

Урок 19 Безпека в побуті. Електро- та газонебезпека. Домедична допомога після ураження електричним струмом

Урок 19

Безпека в побуті. Електро- та газонебезпека. Домедична допомога після ураження електричним струмом

Мета: навчити оцінювати безпеку житлових помешкань; розвивати вміння і навички безпечного користування комунальними вигодами; виховувати дисциплінованість, уміння дотримуватися заходів безпеки.

Обладнання: малюнки із зображенням небезпечних ситуацій у побуті; плакат «Газова плита і вентиль»; аркуші паперу, фломастери, олівці, маркери; пам’ятки «Правильне користування

електричними приладами», «Як правильно запалювати газову плиту».

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

— Назвіть види ризику. (Фізичний, психологічний, соціальний.)

— Розкажіть про екстремальні та надзвичайні ситуації повсякденного життя.

— На які групи поділяють небезпеки за походженням?

— Наведіть приклади природних, техногенних, соціальних небезпек.

Обговорення ситуацій, до яких можна застосувати основні принципи щодення.

Відпрацювання прийомів, як запобігти виникненню паніки.

Проблемні запитання:

— Як ви розумієте вислів: «Мій дім — моя фортеця»?

— Чи завжди, знаходячись у себе вдома, ви почуваєтеся в небезпеці?

— Які речі в побуті несуть для вас певну небезпеку?

— Назвіть побутові електроприлади, без яких важко уявити наше життя.

— За допомогою чого працюють електричні прилади? (Електроструму.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Комунікації будинку або квартири.

Небезпеки на кухні, у ванній кімнаті, на балконах, у підвалах будинку, на горищі. Причини небезпечних ситуацій у побуті.

Сантехнічні аварії.

Небезпеки від несправної електрики та газового обладнання.

Правила користування електричними приладами. Перша допомога при ураженні електричним струмом.

Куди слід звертатися, якщо в будинку виникла аварійна ситуація.

ІV. Валеологічна пауза

Руханка «Дім, господар, землетрус»

Об’єднатися в трійки. Двоє учнів беруться за руки. Вони — будинок. Один учень заходить усередину. Він — господар. За командою вчителя: «Будинок!» міняються місцями «будинки». За командою «Господар!» міняються місцями «господарі». За командою «Землетрус!» міняються місцями всі.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

— Назвіть небезпечні ситуації, які можуть виникнути в житловому будинку.

— Поясніть значення терміна «комунікації».

— Що робити, коли в кухні чути запах газу?

— Назвіть правила безпеки під час користування електроприладами.

Робота в групах «Комунікації»

Об’єднання учнів у три групи («кухня», «ванна кімната», «підвал»).

Обговорення кожною групою запитань:

— Які комунікації, електричні прилади і препарати побутової хімії використовують у цих приміщеннях?

— Які небезпечні ситуації там можуть виникнути?

Намалювати про це плакати і презентувати їх.

Практична робота № 6

Моделювання допомоги після ураження електричним струмом

Ситуація 1. Сергій із Денисом прямують вулицею після грози. Раптом Денису під ноги потрапив електричний дріт, який звисав із поваленого бурею електричного стовпа. Він вирішив відкинути його ногою і потрапив під дію електричного струму.

Запишіть, які предмети можна використати для звільнення потерпілого від дії електричного струму, та як це можна зробити.

Ситуація 2. Складіть план дій після звільнення потерпілого від дії електричного струму.

Висновок.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал у підручнику, с.______.

2) Відпрацювати вміння користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку.

VІІ. Підсумки уроку Без комунікацій життя в сучасному помешканні неможливе. Користуватися газом, водою, електричними приладами слід обережно й уважно, чітко додержуючись правил безпеки.

VІІІ . Релаксація

Вправа «Сильні духом»

Учні повторюють слова за вчителем: «Я сильна, вольова, смілива людина. Я знаю, як діяти в надзвичайній ситуації. Мій дім — моя фортеця, і в ньому я в безпеці. У мене все добре!»

Узятись за руки і разом сказати: «Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом занепав».

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл | Додав: uthitel (11.02.2018)
Переглядів: 507 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: