Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл

Урок № 19 Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

 

Урок № 19

Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

Мета уроку: розглянути вплив надмірного використання телебачення та комп’ютера на здоров’я; розвивати поняття учнів про безпеку користування телевізором та комп’ютером як джерелами інформації.

Очікувані результати: учні мають називати джерела інформації; учні мають аналізувати вплив телебачення та комп’ютера на здоров’я; учні мають складати правила безпечного користування комп’ютером і телевізором.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  1. 1. Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

  1. 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. Обговорення.

 

2.2. Бліцопитування.

  1. Для чого людині потрібний відпочинок?
  2. Що таке гіподинамія? Які її причини?
  3. Що таке перевтома? Які її ознаки?
  4. Назвіть умови здорового сну.

2.3. «Вільний мікрофон».

— Назвіть правила збереження зору при перегляді телевізора та під час роботи за комп’ютером.

2.4. Розгадування загадок (для визначення теми уроку).

  • Оце так будинок — одне вікно,
    Щодня у вікні — кіно.

(Телевізор)

  • У нім знання з усього світу,
    Мишка допоможе їх розкрити.

(Комп’ютер)

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

3.3. Проблемне запитання.

— Комп’ютер — це друг чи ворог людини?

  1. 4. Етап засвоєння нових знань

Інтерактивна гра «Агенти та контрагенти».

Сформувати чотири групи: 1, 2 — агенти; 3, 4 — контрагенти.

Агенти рекламують телевізор (1 група) і комп’ютер (2 група). Вони визначають їхню корисність для життя людини, наводять приклади, що ілюструють кожне твердження, на великому аркуші складають наочні схеми, створюють рекламний слоган та готують презентацію в довільній формі (пояснення схеми, рекламний ролик тощо).

Контрагенти доводять небезпеку телевізора (3 група) і комп’ютера (4 група) для життя та здоров’я людини. Вони на великому аркуші складають наочні схеми, добирають приклади та готують презентацію колективної роботи.

Під час роботи учні можуть користуватися підручником та іншими додатковими матеріалами.

У ході презентацій усі учні складають опорний конспект у робочих зошитах.

Під час виступів груп відбувається дискусія: бажаючі можуть ставити запитання доповідачам або в разі непогодження висловлювати свою точку зору.

  1. 5. Узагальнення й закріплення знань

5.1. Визначення впливу телебачення і комп’ютера на здоров’я.

Колективне заповнення таблиці на дошці та в зошитах.

Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

Складові здоров’я

Фізична

Психічна

Соціальна

Духовна

 

 

 

 

 

5.2. Складання пам’яток щодо безпечного перегляду телевізора та роботи з комп’ютером

Правила безпеки під час роботи за комп’ютером

  1. Очі мають бути на відстані витягнутої руки (50–70 см) від екрана.
  2. Дисплей має бути розвернений від вікон під кутом, не меншим за 90°, з метою запобігання потрапляння на екран прямих сонячних променів та уникнення відблиску, що значно ускладнює читання інформації з екрана дисплея. Світло з вікна є небажаним навантаженням на очі під час занять на комп’ютері.
  3. Комп’ютер має стояти так, щоб світло на екран падало зліва.
  4. Розміщуйте на столі зошит або підручник так, щоб вони не заважали роботі за комп’ютером.
  5. Стіл і стілець мають відповідати зросту учня. Переконатися в цьому можна наступним чином: ноги і спина (а ще краще і передпліччя) мають опору, а лінія погляду припадає приблизно на екран або трохи вище. Не слід, сидіти на краєчку стільця, поклавши ногу на ногу, схрещувати ступні ніг. Правильна поза забезпечує максимальний приплив крові до всіх частин тіла.
  6. Стіл, де встановлено комп’ютер, слід звільнити від сторонніх речей, їжі чи її залишків тощо.
  7. Через кожні 10 хв роботи за комп’ютером корисно відвести очі вбік від екрана.
  8. Через кожні 30–40 хв роботи має бути рухлива перерва на 15 хв.
  9. Значна сухість повітря є істотним недоліком приміщень, у яких розміщені комп’ютери. Необхідне регулярне вологе прибирання та провітрювання в приміщеннях, де експлуатується комп’ютерна техніка.

Правила перегляду телевізора

  1. Розташовуйтеся на відстані не менше ніж два метри від екрана телевізора, оскільки занадто близька відстань спричиняє напругу очей і стомлення. Не слід сідати від екрана далі, ніж три метри. Занадто велике віддалення від екрана змушує напружувати зір, щоб краще бачити, що відбувається на екрані.
  2. Не дивіться телевізор у повній темряві, але джерело неяскравого світла розташовуйте поза увагою.
  3. Телевізор може заподіяти шкоди, якщо перегляд програм став єдиним захопленням і способом проведення дозвілля. Без відпочинку після напруженого дня очі отримують додаткове навантаження в години відпочинку.

5.3. Відповідь на проблемне запитання.

 

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда

Учні самостійно визначають те, що вони додадуть сьогодні у свій «Кошик знань».

  1. 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

  1. Виберіть з телепрограми на тиждень ті передачі, що будуть корисні учням 5 класу.
  2. Що я переглядаю разом з батьками по телебаченню?
  3. Теми для міні-проектів:

1) Мої улюблені телепрограми.

2) Я і комп’ютер.

 
 
Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл | Додав: uthitel (11.02.2018)
Переглядів: 576 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: