Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл |
Урок № 17 Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду Мета уроку: розглянути правила безпечної поведінки в басейні та на льоду; розвивати вміння учнів надавати першу допомогу тому, хто провалився під лід. Очікувані результати: учні мають пояснювати правила безпечного користування басейном; учні мають знати способи самодопомоги й допомоги тому, хто провалився під лід; учні мають оцінювати небезпеку ігор на льоду. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: засвоєння нових знань.
1.1. Привітання, фізкультхвилинка. 1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________. 1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
2.1. Презентація міні-проектів. 2.2. Творче завдання. (Тест № 9, роздавальний матеріал.) Відповіді: 1БВГ; 2АБ; 3БВ; 4В; 5АБВГ; 6БВГ. 2.3. «Асоціативний кущ». Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «басейн». Приклади відповідей: задоволення, тренування, пірнання, судоми, веселощі, плавання, змагання, навчання, загартовування. 2.4. «Веселі та кмітливі». Відгадування загадок. • Яка вода на воді плаває? (Лід) • Удень вікно розбивається, а вночі само вставляється. (Ополонка) • Прозорий, як скло, та не вставиш у вікно. (Лід) • Коли холодно зимою –
3.1. Повідомлення теми уроку. 3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку. 3.3. Проблемне запитання. — Чому така корисна процедура, як купання, може бути небезпечною для життя й здоров’я?
У кожному басейні існують певні правила, але зазвичай усі вони мають спільні вимоги: • Відвідувачі басейну, які не вміють плавати, у басейн для самостійного купання не допускаються. • Кожний відвідувач зобов’язаний дотримуватись правил відвідування басейну, а також підтримувати чистоту й порядок на території басейну. • Кожний відвідувач має пройти медичний огляд і не мати протипоказань для плавання за станом здоров’я.
1 група
2 група
3 група
4 група 10. Не можна пити воду з басейну. 11. Під час занять (змагань) виконувати всі вимоги та рекомендації керівника (інструктора), здійснювати самоконтроль за їх виконанням. 12. Якщо відвідувач порушує правила відвідування басейну, він позбавляється права користування послугами басейну. 5 група 13. Відвідувачам басейну забороняється заходити в технічні й службові приміщення на території басейну. Відвідувачі, які зайшли в такі приміщення, несуть повну відповідність за несправності й аварії, що трапились у цій зоні. 14. Усі відвідувачі мають дотримуватись правил безпеки при пересуванні сходами та при перебуванні на стартових площадках басейну. 15. Забороняється бігати та штовхати інших відвідувачів у зоні басейну. 6 група 16. Відвідувачі, довжина волосся яких становить більше ніж 40 см, мають підібрати волосся з метою безпеки та гігієни. 17. Спортивний інвентар, що використовувався під час заняття, після його закінчення слід поставити на місце, а не залишати у воді. 18. При найменших ознаках нездужання або травмах відвідувач має звернутися в пункт медичної допомоги басейну.
Масову переправу пішки можна проводити при товщині льоду не менше ніж 15 см.
Пам’ятайте, що ці місця небезпечні!
ЗА МАТЕРІАЛАМИ МНС Пам’ятка поведінки на льоду
• для одного пішохода — лід синюватого або зеленуватого відтінку, завтовшки не менше ніж 5–7 см; • для групи людей (масові переправи пішки) — завтовшки не менше ніж 15 см, при масовому катанні на ковзанах — 25 см; • для переправи вантажного автомобіля — 30–35 см, трактора — 40–60 см.
Відстань між лижниками повинна бути не менше ніж 5–6 метрів. Під час руху лижник, який іде першим, ударами палок перевіряє міцність льоду та слідкує за його станом.
Пам’ятка «Якщо ти провалився під лід»
Якщо ти не один, то лежачи візьміть один одного за ноги й ланцюжком рухайтесь до пролому.
Виконання цих вимог і правил безпеки дозволить тобі зберегти життя та здоров’я!
ЗА МАТЕРІАЛАМИ МНС Надання допомоги людині, яка провалилася під лід При наданні допомоги людині, яка провалилась під лід, не можна рухатися до неї в повний зріст: існує ймовірність самому потрапити в небезпеку. До потерпілого слід наближатися лежачи, розкинувши руки і ноги. Для надання допомоги можна використовувати підручні дошки, драбину, жердини тощо. Лежачи на одному з таких предметів, закріплених з одного боку мотузкою за щось на березі чи за край криги, хто надав допомогу, повільно просувається до потерпілого на таку відстань, яка дозволяє йому подати мотузку, пояс чи багор. Потім той, хто надає допомогу, відповзає назад і поступово витягує на лід потерпілого. При наданні допомоги в місцях, де є промоїни (вимитий лід) або битий лід, використовуються спеціальні засоби — рятувальні човни на полозках, на яких наближаються до потерпілого за допомогою багра чи кішки. Якщо для надання допомоги немає нічого, тоді 2–3 чоловіки лягають на лід ланцюжком, наближаються до потерпілого, тримаючи один одного за ноги, а перший з них подає потерпілому ремінь, одяг тощо. Потерпілому, якого врятували, потрібно зігрітися та за необхідності викликати лікаря. Правила підлідної риболовлі При підлідному лові риби особливо суворо слід виконувати такі правила безпеки: • починайте рибну ловлю при достатній міцності льоду; • не пробивайте багато лунок поряд одна від одної; • не пробивайте лунки на переправах, поряд з тимчасовими пішохідними доріжками тощо; • не збирайтеся великими групами; • не відходьте далеко від берега; • не ловіть рибу поблизу пролуз; • завжди майте напохваті міцну мотузку завдовжки 10–15 м, дошку або велику гілку.
5.1. Самостійна робота з підручником. Учні читають матеріал параграфа та доповнюють опорний конспект у зручній для них формі (схеми, тези, таблиці тощо). 5.2. Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги в разі потрапляння під лід. (Заняття можна також провести у спортзалі в позаурочний час.) 5.3. Відповідь на проблемне запитання.
Прийом «Кольорові знаки» Учні на окремих маленьких аркушах або в робочих зошитах малюють кружечок відповідного кольору: Зелений — дізнався багато нового. Жовтий — дещо залишилося для мене незрозумілим. Червоний — багато чого не зрозумів.
7.1. Завдання для всього класу. Підручник: ____________________________________________ Робочий зошит: ________________________________________ 7.2. Індивідуальні завдання.
| |
Переглядів: 607 | |
Всього коментарів: 0 | |