Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з мистецтва 8 клас

УРОКИ 24–25 КЛАСИЦИЗМ В МУЗИЦІ

УРОКИ 24–25

КЛАСИЦИЗМ В МУЗИЦІ

Мета: розширити знання учнів в галузі музичних жанрів епохи класицизму; схарактеризувати головні ознаки мистецького стилю епохи класицизму в музичному мистецтві; сформувати уявлення про подібні аспекти та розбіжності жанрів музичного мистецтва; спираючись на творчість композиторів та виконавців, дослідити національні відмінності та особливості.

Мотивація: музичне мистецтво класицизму подарувало світові надзвичайно багату й різноманітну за жанровими проявами колек- цію музичних шедеврів. Протягом уроків учні розмірковують, які чинники та події спровокували такий злет музичного мистецтва й формування численних музичних жанрів.

Очікувані результати: учні повинні знати прояви стилістичних особливостей класицизму в музичному мистецтві; уміти аналізу- вати твори мистецтва (самостійно їх оцінювати); узагальнювати й систематизувати навчальний матеріал; розрізняти жанрові особливості стилю; визначати характер розвитку стилістичних ознак класицизму; пояснювати специфіку проявів мистецьких ознак класицизму в музиці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Наочність і обладнання: мультимедійна дошка, підручник, пре- зентація, роздатковий матеріал.

Демонстрації:

візуальний ряд: портрети композиторів та виконавців (Й. Гайдна, В. А. Моцарта, Л. ван Бетховена);

музичний ряд: Й. Гайдн (фрагменти симфоній «Алілуя!» (Трек 21), «Прощальна»), В. А. Моцарт (фрагменти опер «Удавана са- дівниця», «Весілля Фігаро» (Трек 22), «Дон Жуан» «Мітрідат, цар понтійській», «Чарівна флейта») (Трек 23), Л. ван Бетховен («Ода до радощів» із «Дев’ятої симфонії») (Трек 24).

Хід уроку

І. Організаційний етап

Вітання. Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ознаки класицизму проявилися в музичному мистецтві через розширення й синтезування жанрової палітри. Синтез відбува- ється не тільки в жанрах, поява нових жанрів зумовила синтез різних видів мистецтва — музики, танцю, живопису, театраль- ного мистецтва тощо. При цьому формування та розповсюдження національних ознак країнами Європи відбилося на музичному полотні, формуючи національні школи, виявляючи поняття національного колориту в музиці.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Які стильові особливості класицизму за матеріалом поперед- нього уроку вам вже відомі?

Що стало естетичною основою класицизму?

Які ще стилі епохи Просвітництва вам вже знайомі?

ІV. Повідомлення теми уроку

План вивчення нового матеріалу

Розмаїття жанрової палітри музичного мистецтва. (Матеріал на СD)

Музично-театральна діяльність.

Поетичні пошуки: музично-літературна творчість. (Матеріал на СD)

Методичні рекомендації

Розглядаючи мистецькі ознаки класицизму, зазначимо, що в деяких країнах Європи класицизм розвивався одночасно та у своєрідній боротьбі з бароко. У новому напрямі багатий об- разний зміст утілено в простій, але досконалій художній формі, що й протиставляє його бароко. Зосередити увагу на своєрідних ознаках класицизму. Музика класицизму оспівує вчинки людини, її емоції й почуття, над якими панує розум. Окрема дослідити, що творам митців властиві логічність мислення, гармонія і яс- ність форми. Проаналізувати основні жанри інструментальної музики — соната, симфонія, концерт, зокрема багаточастинну сонатно-симфонічну форму.

V. Вивчення нового матеріалу

Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу за підруч- ником «Мистецтво. 8 клас».

Розповідь учителя Музично-театральне мистецтво

Класицизм у театральному мистецтві сприяв глибшому роз- криттю ідеї драматургічного твору та заперечував перебільшеність у відображенні почуттів. Майстерність виконання трагедії була піднята на висоту професійного мистецтва. Подібну тенденцію ми вже спостерігали в музичному мистецтві класицизму.

Основною умовою творчості акторів став раціоналістичний метод, свідома робота над роллю. Трагедійні актори мали підне- сено декламувати вірші, герої та героїні, яких вони зображува- ли, мусили завжди залишатися величними. Але в акторському мистецтві виявлялася характерна для класицизму суперечність: принцип звернення до природи, розуму та істини був обмежений нормами придворного, аристократичного смаку.

Вистава в дусі класицизму загалом характеризувалася помпез- ністю і статичністю, актори грали на фоні декорації, позбавленої історичної й побутової конкретності. Затвердження класицизму в акторському мистецтві пов’язане з творчістю французьких ак- торів Мондорі, Флорідора, Т. Дюпарка, М. Шанмеле.

Й. Гайдн В.-А. Моцарт Л. ван Бетховен

Демократичні тенденції класицизму найбільш виразно втілені у сценічній практиці Ж.-Б. Мольєра. У період Великої французь- кої революції прогресивні діячі театру надали класицизму нового, революційно-героїчного звучання. Французький класицизм другої половини XVII–XVIII ст. вплинув на театральне мистецтво інших країн Європи. Видатні представники європейського класициз- му — К. Нейбера (Німеччина), Т. Беттертон, Дж. Кембл (Англія). Естетичні норми класицизму позначилися й на театральному мистецтві наступних століть.

Що стало основною умовою творчості акторів? (Раціона- лістичний метод, свідома робота над роллю).

Висновок. Музичним мистецтвом епохи класицизму називають період розвитку європейської музики 1730–1820 рр. Ми з’ясували, що поняття класицизму в музиці стійко асоціюється з творчістю Гайдна, Моцарта і Бетховена та ще кількох видатних майстрів європейського музичного мистецтва. Сформовані жанрові форми епохи класицизму безумовно вплинули на подальше формування та розвиток наступних мистецьких стилів та жанрів.

VІ. Закріплення нових знань

Музична вікторина за уривками творів Гайдна, Моцарта та Бетховена, які звучали протягом уроку.

VІІ. Повторення основних понять

Концерт (лат. concertо — змагатися) — публічне виконання музичних, балетних і естрадних номерів за заздалегідь складеною програмою.

Симфонія (др.-грец. і — співзвуччя, стройне звучан- ня) — музичний твір для оркестру.

Соната (італ. sonare — звучати) — жанр інструментальної музики та музична форма, яка називається сонатної формою. Складається для камерного складу інструментів і фортепіано.

VІІІ. Домашнє завдання

Відповіді на контрольні запитання та виконання творчих завдань за підручником «Мистецтво. 8 клас».

Категорія: Конспекти уроків з мистецтва 8 клас | Додав: uthitel (17.07.2018)
Переглядів: 875 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: