Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з хімії 7 клас |
Вступ Урок 1. Предмет хімії. короткі відомості з історії хімії Цілі: ознайомити учнів із предметом хімії як природничої науки, її значенням у житті людини, історією ви-никнення хімії як науки та її розвитком; вивчити правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та основне обладнання кабінету; формувати інтерес до вивчення предмета. обладнання: ілюстрації хімічних підприємств, аптеки, магазину побутової хімії; ілюстрації лабораторії алхіміка та сучасної хімічної лабораторії; таблиця «Прийоми роботи в хімічному кабінеті та поводження з хіміч-ними речовинами». тип уроку: вивчення нового матеріалу (основний об’єм). Форми роботи: лекція, бесіда, «Мікрофон», «Лови помилку», де-монстрація. Хід уроку і. організація класу іі. оголошення теми й мети уроку ііі. мотивація навчальної діяльності Бесіда за питаннями 1. Чому географія, біологія, фізика належать до природничих наук? 2. Що вивчають ці науки? IV. вивчення нового матеріалу Лекція з елементами бесіди 1. Що оточує нас у повсякденному житті? (Тіла) тіло —це матеріальна одиниця, яка має форму, а отже, масу й об’єм. 9 Вступ 2. З чого складаються тіла? (З речовин) речовина — це те, з чого складається фізичне тіло. Наприклад: фізичне тіло «лінійка» складається з речовини «деревина». Просимо учнів навести свої приклади й формулюємо визначен-ня предмета хімії. Хімія — це наука про речовини, їх перетворення та явища, що супроводжують ці перетворення. 3. Які речовини вам відомі? (Діти наводять приклади речовин.) 4. Учитель проводить демонстрації 1, 2, 3. З давніх-давен людина вивчала речовини, досліджувала їх влас-тивості, перетворювала одні речовини на інші. Перший свій хімічний експеримент людина здійснила тоді, коли винайшла спосіб добуван-ня вогню. Як давно це було?.. Отже, у хімії немає дня народження. Відомо лише, що вона дуже давня наука. Хімічні знання виникли ще до того, як люди винайшли букви й навчилися читати й писати. Потім люди урізноманітнили хімічний експеримент, винайшли гончарство, видобування металів з їх руд, фарбування тканин, ство-рили різні ліки. Величезний внесок у розвиток хімічної науки зробили алхі-міки — давні вчені, які прагнули створити «еліксир молодості», «філософський камінь». Це були найдосвідченіші люди свого часу. Вони перетворили розрізнені хімічні знання, що дійшли з глиби-ни століть, на ту науку хімію, яку ми з вами будемо вивчати зараз. Алхіміки створили досконалі методи добування та очищення мета-лів, розробили способи виготовлення ліків, винайшли декоратив-ні сорти скла, що за своєю красою не поступаються дорогоцінним каменям. Навіть сучасний хімічний посуд був уперше придуманий і створений алхіміками. Служителі церкви переслідували будь-які прояви людини досліджувати речовини, тому жорстоко карали ал-хіміків і знищували результати їх праці. Але розвиток суспільства диктував свої правила, адже людство потребувало нових ліків, ме-талів, сплавів, харчових продуктів та інших речовин. Сьогодні нам важко уявити своє життя без продуктів хімічного вироб ництва. Поглянемо на робоче місце учня: меблі виготовлені з металевих конструкцій і вкриті фарбою; парти вкриті пластиком, підручники виготовлені з паперу, обгорнуті поліетиленовою плівкою; ручки та лінійки виготовлені з пластмаси. Отже, ми можемо зробити висно-вок про роль хімії в житті людини. Під час вивчення хімії ми будемо також досліджувати речови-ни й вивчати їх властивості, виконуючи різні хімічні експеримен-ти. Щоби знайомство з хімією було безпечним, необхідно вивчити правила роботи в хімічному кабінеті й правила поводження з хі-мічними речовинами. Користуючись табличкою «Правила поведінки в хімічному ка-бінеті», вивчаємо з учнями правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. V. закріплення знань 1. «Мікрофон» Учні, передаючи один одному уявний мікрофон, користуючись табличкою, повторюють правила поведінки в хімічному кабінеті. 2. «Лови помилку» Учитель навмисно робить помилки у вивчених поняттях, а учні мають знайти й виправити їх. Наприклад: учень під час розведення кислоти водою наливав воду в кислоту. Де він помилився? Що може бути наслідком такого поводження з кислотою? VI. домашнє завдання Підготувати реферати з історії виникнення хімії. | |
Переглядів: 366 | |
Всього коментарів: 0 | |