Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з хімії 7 клас

Вступ Урок 1. Предмет хімії. короткі відомості з історії хімії

Вступ

Урок 1. Предмет хімії. короткі відомості з історії хімії

Цілі: ознайомити учнів із предметом хімії як природничої

науки, її значенням у житті людини, історією ви-никнення хімії як науки та її розвитком; вивчити

правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та

основне обладнання кабінету; формувати інтерес

до вивчення предмета.

обладнання: ілюстрації хімічних підприємств, аптеки, магазину

побутової хімії; ілюстрації лабораторії алхіміка та

сучасної хімічної лабораторії; таблиця «Прийоми

роботи в хімічному кабінеті та поводження з хіміч-ними речовинами».

тип уроку: вивчення нового матеріалу (основний об’єм).

Форми роботи: лекція, бесіда, «Мікрофон», «Лови помилку», де-монстрація.

Хід уроку

і. організація класу

іі. оголошення теми й мети уроку

ііі. мотивація навчальної діяльності

Бесіда за питаннями

1. Чому географія, біологія, фізика належать до природничих

наук?

2. Що вивчають ці науки?

IV. вивчення нового матеріалу

Лекція з елементами бесіди

1. Що оточує нас у повсякденному житті? (Тіла)

тіло —це матеріальна одиниця, яка має форму, а отже, масу

й об’єм.

9 Вступ

2. З чого складаються тіла? (З речовин)

речовина — це те, з чого складається фізичне тіло.

Наприклад: фізичне тіло «лінійка» складається з речовини

«деревина».

Просимо учнів навести свої приклади й формулюємо визначен-ня предмета хімії.

Хімія — це наука про речовини, їх перетворення та явища, що

супроводжують ці перетворення.

3. Які речовини вам відомі? (Діти наводять приклади речовин.)

4. Учитель проводить демонстрації 1, 2, 3.

З давніх-давен людина вивчала речовини, досліджувала їх влас-тивості, перетворювала одні речовини на інші. Перший свій хімічний

експеримент людина здійснила тоді, коли винайшла спосіб добуван-ня вогню. Як давно це було?.. Отже, у хімії немає дня народження.

Відомо лише, що вона дуже давня наука. Хімічні знання виникли

ще до того, як люди винайшли букви й навчилися читати й писати.

Потім люди урізноманітнили хімічний експеримент, винайшли

гончарство, видобування металів з їх руд, фарбування тканин, ство-рили різні ліки.

Величезний внесок у розвиток хімічної науки зробили алхі-міки — давні вчені, які прагнули створити «еліксир молодості»,

«філософський камінь». Це були найдосвідченіші люди свого часу.

Вони перетворили розрізнені хімічні знання, що дійшли з глиби-ни століть, на ту науку хімію, яку ми з вами будемо вивчати зараз.

Алхіміки створили досконалі методи добування та очищення мета-лів, розробили способи виготовлення ліків, винайшли декоратив-ні сорти скла, що за своєю красою не поступаються дорогоцінним

каменям. Навіть сучасний хімічний посуд був уперше придуманий

і створений алхіміками. Служителі церкви переслідували будь-які

прояви людини досліджувати речовини, тому жорстоко карали ал-хіміків і знищували результати їх праці. Але розвиток суспільства

диктував свої правила, адже людство потребувало нових ліків, ме-талів, сплавів, харчових продуктів та інших речовин. Сьогодні нам

важко уявити своє життя без продуктів хімічного вироб ництва.

Поглянемо на робоче місце учня: меблі виготовлені з металевих

конструкцій і вкриті фарбою; парти вкриті пластиком, підручники

виготовлені з паперу, обгорнуті поліетиленовою плівкою; ручки та

лінійки виготовлені з пластмаси. Отже, ми можемо зробити висно-вок про роль хімії в житті людини.

Під час вивчення хімії ми будемо також досліджувати речови-ни й вивчати їх властивості, виконуючи різні хімічні експеримен-ти. Щоби знайомство з хімією було безпечним, необхідно вивчити

правила роботи в хімічному кабінеті й правила поводження з хі-мічними речовинами.

Користуючись табличкою «Правила поведінки в хімічному ка-бінеті», вивчаємо з учнями правила техніки безпеки під час роботи

в хімічному кабінеті.

V. закріплення знань

1. «Мікрофон»

Учні, передаючи один одному уявний мікрофон, користуючись

табличкою, повторюють правила поведінки в хімічному кабінеті.

2. «Лови помилку»

Учитель навмисно робить помилки у вивчених поняттях, а учні

мають знайти й виправити їх.

Наприклад: учень під час розведення кислоти водою наливав

воду в кислоту. Де він помилився? Що може бути наслідком такого

поводження з кислотою?

VI. домашнє завдання

Підготувати реферати з історії виникнення хімії.

Категорія: Конспекти уроків з хімії 7 клас | Додав: uthitel (27.09.2018)
Переглядів: 34 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: