Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з хімії 7 клас |
Урок 7. Багатоманітність речовин. Прості й складні речовини. метали й неметали. хімічні формули речовин Цілі: пояснити причину багатоманітності речовин, дати поняття «прості речовини», «складні речовини», «хімічна формула»; вивчити поділ простих речо-вин на метали й неметали; навчитися розрізняти прості й складні речовини, метали й неметали; роз-вивати вміння й навички учнів описувати фізичні властивості речовин і порівнювати їх; виховувати інтерес до вивчення хімії на основі хімічного екс-перименту. обладнання: моделі атомів, зразки металів і неметалів, інші ре-човини — цукор, кухонна сіль, калій перманганат та ін. тип уроку: вивчення нового матеріалу (додатковий об’єм). Форми роботи: лекція з елементами бесіди, інтелектуальна роз-минка, робота в парах (узаємоопитування), «Мікро-фон», експеримент — робота в групах. Хід уроку і. організація класу іі. оголошення теми й мети уроку ііі. актуалізація опорних знань 1. Інтелектуальна розминка Учні самостійно формулюють основні поняття попередньої теми й дають їм визначення, один з учнів записує їх на дошці: атом; y молекула; y йон; y 26 Уроки хімії за інтегральною технологією. 7 клас хімічний елемент; y відносна атомна маса; y період; y
Упродовж уроку на дошці будуть дописуватися ще нові поняття: прості речовини; y складні речовини; y хімічна формула; y метали; y
2. Взаємоопитування Учні працюють у парах, перевіряючи вміння визначати по-ложення елементів у ПС і, навпаки, за положенням визначати елемент. Кожний з учнів ставить по два питання сусіду. Потім учні перевіряють одне одного в умінні знаходити відносні атомні маси. 3. опитування-естафета З метою перевірки вчитель може провести опитування-естафету за періодичною системою. IV. мотивація навчальної діяльності Учням пропонується математичне завдання: користуючись цифрами 1, 2, 3, утворити різні одно-, дво-, трицифрові числа. Піс-ля 1 хв роботи в учнів утвориться багато чисел. Відразу ж ставимо питання: мало чи багато речовин можна утворити зі 118 хімічних елементів? Звичайно, учні відповідатимуть, що багато. Ось цим і пояснюємо багатоманітність речовин — близько 20 000 000 речо-вин. Ще можна навести приклад з буквами: із 33 букв утворюються всі слова, якими ми користуємось у повсякденному житті. V. вивчення нового матеріалу 1. поняття «хімічна формула», «індекс» Склад кожної речовини можна записати з допомогою символів хімічних елементів. Наприклад, молекула води складається з од-ного атома Оксигену і двох атомів Гідрогену. Малюють її так: H H O Записати хімічну формулу води можна так: HO2 індекс Вводимо поняття «хімічна формула» й «індекс». 2. прості та складні речовини Демонстрація Учням демонструємо зразки різних речовин, добре їм знайомі, на дошці вчитель записує формули цих речовин: цукор — CHO 12 22 11 , кухонна сіль — NaCl,марганцівка — KMnO4 ,цинк — Zn,алюмі-ній — Al,сірка — S.Можна згадати, що до складу повітря входять кисень і азот — O2 і N2. Перед учнями ставимо проблемне питання: Чим відрізняють-ся ці речовини? Учні правильно відмітять, що за складом. Даємо поняття «прості» й «складні речовини», складаємо схему і пропо-нуємо учням самостійно розподілити речовини на прості й складні. Схема заповнюється поступово: спочатку ділимо речовини на прос-ті й складні, а потім доповнюємо поділ простих речовин на метали й неметали. 3. Метали й неметали Далі згадуємо з учнями, що кожна речовина має свої фізичні властивості: колір, запах, агрегатний стан, блиск тощо. Лабораторний дослід Виконується у групах: кожній групі роздається набір із трьох речовин — цинк, сірка, алюміній. Завдання: описати фізичні властивості пропонованих речовин; дати відповідь на питання: «За якими ознаками відрізняються ці речовини?» Учні з’ясовують, що для металів характерний металічний блиск. Отже, прості речовини поділяються на метали й неметали. Дописуємо у схему окремо метали й неметали з наведених на дошці. VI. закріплення вивченого матеріалу 1. «Мікрофон» Учні по черзі передають одне одному уявний мікрофон і дають визначення вивченим поняттям, які дописані по ходу уроку на дошці, доповнюють одне одного. 2. Міні-тренінг Записати формули речовин, які складаються: а) із двох атомів Калію й одного атома Оксигену; б) трьох атомів Оксигену; в) одного атома Феруму; г) шести атомів Карбону, дванадцяти атомів Гідрогену й шести атомів Оксигену; д) одного атома Сульфуру і трьох атомів Оксигену; е) одного атома Алюмінію. У два стовпчики виписати окремо прості й складні речовини. VII. домашнє завдання | |
Переглядів: 636 | |
Всього коментарів: 0 | |